Annons:
Etikettotrohet
Läst 4328 ggr
PatrikHbg
2019-04-23 14:45

När nästan allt pekar på otrohet. Synpunkter?

Jag behöver era tankar och era synpunkter på nedan.

Bakgrund:

Jag  och min fru har varit gifta i nio år och tillsammans det dubbla. Vi har två barn som går i mellanstadiet. Bägge barnen har diagnosen ADHD och är ganska krävande - mycket tjat och gnäll.

Vi säger ofta till varandra att vi älskar den andra, kramas och pussas ofta och tar mycket på varandra. Vi delar jämt på hushållssysslor och barnen och vi pratar en del om hur vi har det framför allt med avseende på barnen.  Vi bråkar i princip aldrig.

Bägge tycker att barnen tar mycket energi från oss (speciellt just nu) men fram för allt min fru har svårt att över huvud taget hitta några glädjestunder med barnen. Som ventil gillar hon att bland annat träna och har hittat en träningsgrupp på fyra-fem personer varav två är jobbarkompisar. Framför allt med dessa två jobbarkompisar trivs hon väldigt bra och hon säger att de får henne att bli sitt gamla jag, hitta glädjen igen då de kan skämta och prata om allt. De tre pratar (chattar) och skickar mycket via Messenger – mycket skämtbilder och roliga filmer – men även ventilera problem de har (i min frus fall mest barnen antar jag). Enligt henne har de alla sina olika problem så det är på ganska jämn nivå.

Hon säger att de tre bara är väldig bra kompisar. Att det inte är något mer. Hon blir glad när hon kan visa mig tex skämt de skrivit eller andra saker som skrivits för att hon vill att jag ska förstå att de är kompisar och väldigt roliga/trevliga. Har även sagt att jag ska följa med på deras träning för att jag ska träffa dem och se vilka bra personer de är.

Problemet:

En av dessa två jobbarkompisar (singel) pratar hon VÄLDIGT mycket med på Messenger. De pratar under dygnets alla timmar. Och det går i princip aldrig mer än en timme mellan inläggen utom på natten då man klarar typ fyra timmar utan att skriva. Tror mig veta att hon skriver nästan uteslutande med honom när det är på natten och andra ”konstiga” tidpunkter. Hon döljer nästan aldrig för mig ATT hon skriver och visar ibland konversationen om det är ett skämt eller något annat som de pratat om. Ibland känns det som hon inte vill att jag ska läsa och jag försöker heller inte heller ”läsa över axeln” för att snoka.

De tränar tre-fem pass i veckan ihop en till två timmar per gång beroende på vilket pass de kör. Därtill tillbringar de en hel del tid ihop på jobb då de ibland sitter bredvid varandra och skriver och går på lunch ihop (då alla tre).  

Träningsgänget ska åka i väg en helg till vår stuga  och hon ser fram emot att få ett avbrott från vardagen med barnen och hemmet. Dock ser det ut som att det är bara de två jobbarkompisarna som kan följa med.

Hur tänker jag:          

Vill verkligen lita på min fru och inte missbruka förtroendet genom att snoka. Har helt enkelt valt att lite på henne. Försöker att hålla mig kall trots att nästan allt pekar på otrohet – även om det kanske inte är fysiskt ännu. Självklart få man ha bra kompisar trots att man är gift. Vill inte heller pressa henne med massa frågor och krav då jag respekterar att hon har en jobbig period och behöver space. Sanningen kommer ju fram för eller senare om det visar sig att det är fel sorts relation de har.

Jag har föreslagit att boka tid till familjerådgivning (vilket hon tyckte var bra) och sagt att jag är beredd att kämpa för att våran familj inte ska splittras – jag är skräckslagen över att bli en ”varannanveckaspappa”.  Jag tar mer och mer ansvar för barnen för att hon inte ska behöva hantera dem så mycket just nu och minska konflikterna hemma. Hennes tålamod är väääldigt kort med barnen vilket hon är medveten om. Har föreslagit en hotellnatt ihop i en annan stad med shopping och middag (utan barnen så klart)  - det var hon tveksamt positiv till.

Kommer fråga henne ganska snart (när rätt tillfälle dyker upp) vilken relation de egentligen har och jag tror inte hon ljuger för mig.

Tycker verkligen vår fina familj och alla våra år ihop är värt att kämpa för och en jobbig period borde kunna övervinnas tillsammans även om fysisk otrohet hade varit väldigt svårt att förlåta.

Vill, som sagt, lita på min fru tills motsatsen bevisas.

Frågor:

Är jag helt enkelt för snäll och blåögd?

40-års kris?

Kan det vara så enkelt att det är så som hon säger ? De är goda kompisar och hon behöver breaket från familjen mentalt genom att prata med någon annan och fysiskt att åka och träna.   

Några tjejer (och kanske även killar) som kan tänka sig in hur hon resonerar?

Kanske blev lite långt men några kanske orkar läsa hela!  :-)

Annons:
Anne.K
2019-04-23 15:11
#1

Jag tycker du ska prata med henne om vad du tänker på. Utan att låta eller vara anklagande på något sätt. Prata i Jag form, så att hon inte känner sig attackerad. Och prata lugnt. Och säger hon att det inte är något annat än vänskap, så får du försöka lita på det och jobba med din egna osäkerhet så att det inte går ut över henne.
Däremot kan du ju be henne vänligt att kanske inte ha så mycket konversationer med singelkollegan på natten (om du själv känner att det blir lite olustigt?). För det känns lite udda, kan jag själv tycka. 
Jag hade nog inte blivit superbekväm med att min sambo inte ens kan låta bli att konversera mitt i natten då man eventuellt ska sova?
Och att ni på kvällarna kanske försöker ägna lite mer kvalitétstid med varandra så att ni inte glider ifrån varandra. Och att ni då INTE prata om barnen, utan pratar om  och med varandra och visar varandra uppskattning. För det är ju en farlig fälla när vardagen rullar på och man enbart pratar om barn, hushåll etc. Det blir ju lite grått och tråkigt om det är det enda man konverserar om. 

Detta var iaf. mina tankar. Är absolut ingen relationsproffs av något slag.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

PatrikHbg
2019-04-23 15:26
#2

Tack Anne.K för dina tankar.

Ja, det är det jag försöker jobba med - att lita på henne trots att det känns fel i magen (och hjärnan).

Det är ett bra tips; att man försöker undvika att prata om barnen för mycket.  Är hon trött på barnen blir hon ju även trött på mig om vi pratar om dem för mycket.

Kommer prata (mer) med henne om hur jag känner det.

Anne.K
2019-04-23 15:54
#3

#2 Sedan precis som du själv säger också, Om något fuffens pågår så kommer det komma fram, förr eller senare. Sanningen brukar ha en förmåga att alltid komma fram. 

Ni har även varit tillsammans såpass många år att ni förhoppningsvis inte har problem med att vara öppna och ärliga mot varandra oavsett situation och förhoppningsvis kan prata om det mesta med varandra gällande känslor etc. 

Sedan kanske hon går igenom någon form av personlig kris just nu också. Hon kanske tänker mycket på livet hon har just nu och sånt och funderar kanske på hur det kan bli bättre etc. Ni kanske har fastnat i en grå vardag som hon inte riktigt trivs med. 

Men det är jättebra om ni också kan gå i parterapi så att ni kan ha en utomstående som kan se på er relation från ett proffessionellt perspektiv och kan ge er handfasta tips och råd. Att din fru är villig till det ser jag som ett bra tecken, hon verkar inte bara vilja ge upp, för då brukar väl de flesta inte se något syfte med parterapi. 

Ytterligare några tankar från mig som ploppade upp. 

Oavsett vad så hoppas jag ni löser det på bästa sätt och kan finna tillbaka till en gemensam väg i er relation.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Sarah
2019-04-23 17:07
#4

Tycker inte att allt visar på otrohet. Inget alls om jag ska vara ärlig. Kanske är kontakten till kollegan väldigt intensiv men hon verkar ju inte dölja det.

PatrikHbg
2019-04-23 18:45
#5

Anne.K Jo, jag tror nog att vi kan vara ärliga och öppna mot varandra. Just nu känner jag mig själv dock osäker och lite passiv. Det är absolut en (liten) kris hon går igenom. Tror det är mycket så som du skriver. Det är ju ganska tungt nu med barnen tex. Sarah Förhoppningsvis är det så som du skriver. Det är därför jag är så försiktig. Jag är ju inte ens den svartsjuka typen. Blir aldrig det annars. Svartsjuka är typ ”Som man känner sig själv känner man andra” egentligen.

Blanksteg
2019-04-23 21:47
#6

Som ovan skrivit, prata med henne.

Men tycker heller inte det låter så oroväckande. Eftersom hon är så öppen med det och även, utan att du frågar om det, visar dig chatten så tror jag inte hon döljer något. Att hon är så öppen med att de chattar och visar dig konversationerna kan ju vara att hon aktivt försöker göra dig mindre osäker kring hennes vänskap med dem, att hon inte vill att du ska tvivla och oroa dig.

Jag kan också bli svartsjuk ibland, det är svårt när ens partner har en nära vän av motsatt kön. Det bara blir så. Men försöker resonera, och tänka på hur jag själv är med mina vänner, oavsett deras kön. Och inser att jag kan vara likadan mot en killkompis som jag är mot en tjejkompis. Varför skulle jag, som tjej, inte kunna ha en likadan kompisrelation med en kille som med en tjejkompis? Och vice versa.  Så brukar jag tänka iaf.

Annons:
[Devya]
2019-04-24 05:49
#7

Ehm, jag ser inget som faktiskt pekar på otrohet. Det låter mest som du är svartsjuk och visst kan jag förstå varför. Mittiallt så har en annan man kommit in i bilden och du kanske känner dig lite hotad om hon tidigare inte har haft vänskapsrelationer med män.

Hon är ju dock väldigt öppen om det hela så det tycker jag är väldigt positivt. Om hon hade något att dölja så borde hon vara mer tystlåten om det hela tycker jag.

Jag har en killkompis som jag skriver med dagligen, även om nätterna om jag råkar vakna och kan inte somna om. Han brukar arbeta nattskift så ibland är han vaken och då skriver vi med varandra. Jag skriver även med min väninna på samma sätt och även mitt i natten då vi båda två råkar vara vaken. Så jag är likadan med min manliga vän som jag är med min kvinnliga vän.  Min man får definitivt använda min telefon när han vill och även kolla igenom konversationerna om han så hade lust eftersom jag har inget att dölja.

Det är inget konstigt med att ha en vän, oberoende vad för kön den personen har, som man pratar med dagligen och ibland även om nätterna om båda två råkar vara uppe. Du kan först börja bli misstänksam om hon börjar bli hemlighetsfull med telefonen och dylikt.

Sen kan jag tycka att det är mindre kul om ens partner håller på med telefonen då det är meningen att vi ska umgås som en familj eller bara på tumis. Om det sker så kan du ju snällt be henne sätta undan telefonen.

PatrikHbg
2019-04-24 08:25
#8

Tack för era synpunkter Blanksteg och Devya.

Det är absolut inte några problem att hon har en nära vän som är kille.  För hennes del är det säkert ganska naturligt med killkompisar då det passar hennes humor ganska bra och hon gillar lite grabbig jargong.  Lite mycket just nu bara men det är kanske en fas och att det går ner på på "normal" nivå efter ett tag.

Det är inte alltid hon är helt öppen med chattandet utan hon tar i bland ner telefonen snabbt när jag kommer eller "går på toaletten" med telefonen tex men detta kan ju också vara för att inte oroa mig då hon själv förstår att det är mycket.  Man ska ju så klart inte heller övertolka situationer och beteende för mycket.

oh-la
2019-04-24 11:36
#9

Jag tycker inte heller att något egentligen tyder på otrohet. Hon är transparent i det mesta, utom några gånger. Det är jag med mina konversationer. Min man får läsa nästan vad han vill, men inte allt. Ibland skriver mina vänner saker i förtroende som han inte behöver eller ska läsa. Du har bestämt dig för att det är din fru som döljer något, men det kanske inte bara är hon som ventilerar, och det kanske inte är för dig. Jag tror också att det är så att om man har bestämt sig för, eller misstänker så starkt att det är på ett visst vis så ser man tecken på det överallt. Jag tycker terapi låter som en bra idé. Och självklart kan hon fortfarande vara otrogen, men jag tycker inte att det är så självklart utifrån det du skriver som du själv verkar tycka.

Caeli
2019-04-24 11:59
#10

Behöver inte alls vara otrohet då hon verkar vara mån om att du ska veta vad hon gör. Däremot tycker jag att hennes sätt mot er som familj inte är acceptabelt. Att prioritera mobilprat med vänner framför att umgås med dig och era barn känns inte som ett sunt beteende! Jag hade nog inte klarat av att vara lika förstående som du utan jag hade satt ner foten. Inte i första hand pga av vänskapen med en annan man utan mer för att den blir för intensiv. Hon verkar leva sitt liv på nätet tillsammans med sina vänner och inte i verkligheten hos sin familj… Troligen något som även era barn känner av och som kanske bidrar till deras "stökighet".

pyromanen
2019-04-24 16:25
#11

Berätta för henne om din oro. Även om hon kanske inte är otrogen (än) så är det en varningssignal när det blir så himla mycket roligare att umgås med någon annan (singel) man tycker jag. En varning om att eran relation är lite sleten och behöver omvårdnad. Inte alls konstigt med tanke på det du skriver om barnen och vart så mycket av energin tar vägen för er. Tycker dina förslag om barnfri helg och rådgivning är bra. Men prata också med din fru och be henne om idéer till hur ni kan "vattna gräset på eran egen sida".. för om man vattnar mest utanför stänglet blir gräset grönare där… Och i mina ögon är det det hon gör nu.

Pingpongboll
2019-04-24 19:44
#12

Du skriver att hon inte alltid är öppen med chattandet, utan drar snabbt undan med telefonen när du kommer. Jag håller inte med de andra som inte tror att det är något…. Det KAN faktiskt vara något och jag tycker du ska ta din oro på allvar. Du verkar vara en mycket förstående man. Frågan är om du inte är lite väl förstående? Låt dig inte bli tagen för given.

If you bring forth what is within you, what you bring forth will save you. If you do not bring forth what is within you, what you do not bring forth will destroy you.
-Gospel of Thomas

OlgaMaria
2019-04-26 10:52
#13

Jag tycker det låter som att du tassar på tå runt henne och inte vågar säga rakt ut vad du känner och tänker. Man förlorar intimiteten med varandra om man inte är ärliga fullt ut. Och, jag skulle ALDRIG acceptera om min man höll på på det där sättet och ägnade så mycket tid åt andra. Andningshål i all ära, men man måste jobba på att hitta glädjen i vardagen och i familjen, inte genom att fly bort ifrån allt. När man är gifta och har barn som kräver mycket är det helt ok att kritisera den andres sätt att hantera sin fritid. Hon verkar distansera sig från hela familjelivet. Hur som helst skulle jag gå i taket om min man satt på messenger och konverserade med någon annan sådär dag efter dag, speciellt om det var en singeltjej såklart. Hade aldrig någonsin accepterat det. Sen om det är något som ligger och skaver, vad det än är, men det inte pratas om, när det finns en elefant i rummet så att säga, så skadar det relationen och skapar distans. Konfrontera henne, säg att du inte tycker det är ok. Ditt jobb är inte att skydda henne från konfrontation - ditt jobb är att vårda er relation och familjen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Linn Is The New
2019-04-26 15:10
#14

Hmm… En mamma som har två väldigt krävande barn och har hittat en kompis som är singel och som hon spenderar extremt mycket tid med. Både fysiskt och via mobilen…

Alltså nej, jag håller inte med de som kommenterade de första inläggen. Jag tror garanterat att hon förmodligen kommer att bygga upp känslor för denna kille, hon sa ju själv att hon blir sitt "gamla jag" och antagligen saknar hon den tiden när hon slapp oroa sig för barn och dylikt. Människor är bara människor och det skulle inte heller förvåna mig om hon börjar få endast sexuella känslor för denna man, eller dessa män. Hade INTE uppskattat om min kille prioriterade andra framför mig eller ev barn, då börjar man ju undra vad han tänker med och dessutom VARFÖR han hellre spenderar tid med en annan kvinna.

Jag accepterar absolut om min kille pratar med andra tjejer, men så mycket tid som din tjej lägger ner på att umgås och prata med andra män och uttrycka sig på sådana sätt är bara konstigt. Ser flera varningsklockor på det du beskriver. Antagligen visar hon dig bara mobilen ibland för att lätta på samvetet.

Prata med henne.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Katti
2019-04-29 10:05
#15

Hennes beteende kan faktiskt vara ett "rop på hjälp" också. Det kan, kanske omedvetet, helt eller delvis, vara ett sätt att få din uppmärksamhet. Jag skulle säga att ni verkligen behöver prata, på djupet. Gärna tillsammans med ett proffs.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

[Devya]
2019-04-29 11:19
#16

#8 Ja, det är mindre bra om hon gör så. Det gör jag aldrig oberoende vem jag pratar med.  Så det beteendet tycker jag är lite misstänksamt måste jag medge.

Det bästa är nog att du försöker prata med henne. Om din magkänsla säger att något är fel så brukar det ju vara så. Jag brukar alltid lita på min magkänsla och hittills har den alltid haft rätt. Kanske det inte handlar om otrohet men hon kanske börjar dra mot ett annat håll och kanske det kan leda till otrohet eller annat.

_Fisken
2019-04-30 05:57
#17

Deras kommunikation är säkerligen oskyldig. Jag förstår om det känns skumt däremot.  Ska man acceptera att ena partnern har en tät kontakt med en medmänniska av motsatt kön? Svaret måste ju bli jakande. Man ska kunna vara i ett förhållande och att man ändå har de vänner man har och behöver.  Nånstans kanske det ändå finns en gräns för hur "bundis" man kan vara med en extern person? Det är jäkla bra att gå på Fam.rådgivning och ännu bättre att din partner tycker det var bra förslag vilket betyder att hon troligtvis värnar om ditt mående och ert förhållande. 

Utan att exakt veta så tror jag din partner får stimulans utifrån av dessa personer. Det är ju bra. Det är en ventil för henne.  I ett långt förhållande så kan det bli lite öken och då är ju detta positivt. Ett långt förhållande med barn har sina faser och dessa 40/50 årskriser finns. De hanteras olika. Stora byggprojekt. Börja träna. Nytt hus. Nya vänner.  

Bjud in personen/personerna på middag och känn dem på pulsen.

[Forest]
2019-04-30 22:22
#18

Är lite inne på samma linje som 15. Men även detta med söka uppmärksamheten kan vara något att hon även tycker det är "ledig tid" slippa tänka på allt. Att helt enkelt vara en person inte mamma/fru med barn som har det lite extra tufft bitvis. Sen undrar jag TS om hon bara är vän med dom skulle du klara av att dela henne med så tajta vänner? Vart går din gräns på okej och inte okej. Det kan vara bra om du funderar på det och att ni även pratar med varandra om detta. Du kan upplevas som du är svartsjuk och att du vill ha henne helt för dig själv.

PatrikHbg
2019-05-02 17:03
#19

Uppskattar alla som kommenterar och delar med sig av era tankar och synpunkter. Tack! Har pratat ut lite och berättat för varandra lite hur vi känner. Tror inte riktigt allt blev sagt men det känns alltid bättre när man pratat. Vi har egentligen inte några problem att prata med varandra. Vi har varit på familjerådgivning en gång och bokat in några tillfällen till. Finns en del att reda ut framför allt i relationen med våra barn. Kom väl igentligen inte fram till något specielllt denna fösta gång men det är positivt att vi är där. Vi har även bokat in lite egentid för bara oss två då vi ska ha passning av barnen och på hotell. Vi behöver hitta tillbaka till varandra och ska försöka jobba med det - känns som hon också är med på det. Chattandet har minskat en del (framför allt på nätterna). Vad det beror på vet jag inte - kan vara att hon inte vill oroa mig, döljer det bättre eller om kanske inte behovet är lika stort längre. När det gäller otroheten vet jag inte riktigt hur jag känner. Tror kanske inte det är något fysiskt (ännu) men kanske känslomässig. Det fnns ju lite mer i vågskålen tex att man alltid ska vara duschad och sminkad mär man träffas även om man bara ska promenera eller träna på gym. Duschar alltid innan jobb nu för tiden. Plus lite andra förändringar. Magkänslan säger att nivån ligger lite över kompisnivå men att det, av olika anledningar, inte gått längre än så ännu. Att det finns känslor inblandat. Jag köper rakt av att hon behöver kompisar och att det är en ventil att umgås med dem och prata av sig. Det kan jag acceptera utan några problem. Behöver bara vara på rätt nivå för att jag också ska må bra. Köper också att just nu är det tufft och man behöver komma ifrån extra mycket.

Sindri
2019-05-03 00:54
#20

Här är en som alltid letat killkompisar, ända sedan jag var mycket ung. Har en killkompis som jag verkligen älskar, men det har inget med sex eller sånt att göra. Min man är min stora kärlek. 

Det känns såklart oerhört befriande för din fru att få känna sig som sig själv igen efter år av jobbigheter och att "bara" vara mamma. Mitt i de mest intensiva barnåren undrar man ibland vart man tog vägen.

Det är väl bra att din fru hittat ett andningshål i tillvaron. Det enda jag kan tycka är på minus att detta andningshål borde ge henne mer kraft och energi att verkligen var närvarande när hon är hemma.
Sedan undrar jag var ditt andningshål är?

Annons:
Pingpongboll
2019-05-03 10:28
#21

#19 Du verkar vara en omtänksam person. Får inte intrycket att du är överdrivet svartsjuk och bevakande. Du förstår att hon behöver en ventil/andningshål osv Men ni är väl två och även du har väl haft det kämpigt? Är det någon som frågar vad du behöver? Om en man satt och chattade med en kvinna på natten…började duscha oftare göra sig fin, smussla undan telefonen etc så tror jag nog ingen här skulle vara särskilt överseende. Även om hon inte bedrar dig fysiskt så gör hon det emotionellt ifall hon har en förälskelse och flirt som hon ägnar mycket tid med Att ha killkompisar är en sak, att ha en flirtis är en annan. Det här har alla tecken på att vara mer än bara kompis. Livet är träligt ibland och då är det lätt hänt att söka gnistan i flirt och förälskelse. Att du som man lägger dig platt och är överdrivet förstående hjälper inte gnistan hos er. Det är bra en man är snäll, men är han för snäll kan gnistan falna. Mitt råd är att börja stå upp för dig själv . Våga vara rak och tydlig och sätt gränser

If you bring forth what is within you, what you bring forth will save you. If you do not bring forth what is within you, what you do not bring forth will destroy you.
-Gospel of Thomas

Linn Is The New
2019-05-03 14:24
#22

Pingpong said it all… Folk skulle fått panik om det var omvända roller.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Anne.K
2019-05-03 15:00
#23

#19 jag tycker att det känns över kompisnivå om hon börjar göra sig extra fräsch och fin när hon ska träffa sin manliga vän. Varför ska hon göra till sig så mycket bara för en promenad t.ex.? 

Tycker #21 också tog upp bra punkter att ta till sig. 

Hade min sambo betett sig som din fru beter sig nu, så hade jag blivit misstänksam och orolig och funderat över varför han anstränger sig och gör sig till så mycket för sin tjejkompis, när han aldrig haft ett sånt beteende innan. Det hade fått mina varningsklockor att ringa att det handlar om mer än bara vanlig vänskap. Det behöver inte ha blivit något fysiskt, men känns ju som att känslorna börjar glida åt fel håll.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Noctis
2019-05-18 23:22
#24

För mig låter det som att din fru hittat sin egen "lilla värld", ett andrum bort från vardagens vanliga jobbigheter med barnens krävande uppmärksamhet. Det som ger glädje ger energi och mer ork. Så är det ju. Men tricket är att inte blunda för det som är, och fly det. Tricket är att inspireras, använda energin och förbättra tillvaron. Man kan inte fly från ansvar. Eftersom hon inte orkar med barnen, så är det ju där roten sitter. De behöver en miljö som balanserar dem- hur det nu ska gå till är en annan fråga- då allt kan trigga till utåtagerande. Förstår att det måste vara extremt tufft <3 

Nu huruvida din fru är otrogen eller inte, så har hon helt enkelt hittat en annan tillvaro i sin nuvarande vardag. Om det är otrohet är svårt att säga. Hon ger stor del av sin uppmärksamhet åt andra människor som ger henne energi, som barnen annars kräver. Jag förstår ditt dilemma, du vill ju ha din frus kärlek och bekräftelse. Att hon i tid och otid skriver med kollegor som hon också spenderar mkt tid med på fritiden… bör kännas tokigt då du får mindre av henne.. Sviken. Ni har barnen och din rädsla för att bli varannanveckapappa kan tyvärr också hämma dig för att våga ta upp ämnet. Ni är redan i skarven om du är orolig. Ni har gemensamt ansvar för barnen. Det börjar där. <3 Så ta upp dem, och säg din mening istället för att grubbla. Att fråga om otrohet kan bli tokigt… men säg att du upplever att det är tokigt med så intensivt fokus på kollegorna och bristande fokus på er familj som behöver lappas ihop.

[Forest]
2019-05-19 19:13
#25

22. Själv fick jag inte panik när mannen upptog sitt gammal intresse och med det nya vänner av motsatt kön. Varför få panik o gissa på saker anser det är bättre prata och reda ut om man anser sig vara svartsjuk eller upplever sig komna på 2a plats.

kallepudas
2019-05-28 18:12
#26

Låter som lite varningssignaler där mobil blir lite hemlig men det behöver ju inte betyda något.

Göra sig fin inför träning/promenad… är det ett nytt beteende?

Om det är helt nya saker i vardagen som helt plötsligt ändrats när detta umgänge startade så hade jag i alla fall blivit mer vaksam.Göra sig mer fin & lite hemlig med mobil är ju sådant som dyker upp om man googlar "varningssignaler & otrohet". Är ju rätt vanligt att folk får ihop det på arbetsplatserna.

Jag är ju man & skulle jag vara singel och vara "vän" med någons fru så av ren respekt så skulle ju inte jag skriva på messenger då man vet att frun faktiskt umgås med sin familj.

Även om du vill lita på din fru så kan du ju inte vara säker på den manlige vännens syfte och det kan ju vara något helt annat än att vara en vän.

Vildsvin
2019-07-05 23:14
#27

Att göra sig fin inför gympa och jobb, vet du om det också innebär nya sexiga underkläder på jobb o gympa, då är det illavarslande.

Har gått några veckor och att du vet lite mer…….

Hoppas att det löser sig på bästa sätt

Annons:
Vildsvin
2020-03-26 00:28
#28

TS kanske dags för en uppdatering

Lona
2020-03-26 01:58
#29

#28, TS har inte varit aktiv här sen förra sommaren så han följer nog inte tråden längre. Vi får väl hoppas att allt är ok i alla fall.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: