Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 2395 ggr
Fridaaaa
4/28/19, 10:39 AM

Hitta tillbaka

Ni som separerat men hittat tillbaka till varandra och är fått det att fungera - vad är era tips och råd? Har ni blivit ännu starkare tills? Vi älskar varandra. Och bor isär tillsvidare. Har ett barn tillsammans med.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Paranormal team värmdö]
#1

Jag dejtatade ett tag sen stack han han ville tillbaka det ville inte jag skulle ta ett steg i taget ta det lungt så det inte blir fel

Caeli
4/28/19, 3:44 PM
#2

Att orsaken till att man separerade verkligen är löst. Det är så lätt att man faller tillbaka till samma problem/mönster igen.

redytogo
4/28/19, 5:30 PM
#3

Ja jag blev tillsammans med mitt ex.

Det viktiga är väl att man pratar ut om anledningen till att det tog slut. Så att man inte hamnar i samma situation igen.

Sarah
4/28/19, 11:20 PM
#4

Vi hittade tillbaka till varandra efter drygt ett år. Vi gjorde inte slut pga brist på kärlek, utan pga bråk. Vi började kommunicera bättre och valde att vara särbos i sex år istället för att flytta ihop igen. Nu har vi hus och två barn. Jag antar att er nya familjemedlem och den röran som kan bli i relationen efter ett barn kommer, hade en del med ert uppbrott att göra. Många gör slut under småbarnsåren. Försöker ni igen så tänk på att barn blir större och det är inte tungt för evigt :) man kan harva sig igenom en period om man bara anstränger sig för att ta hand om varandra också.

OlgaMaria
4/30/19, 8:23 AM
#5

Önskar er bara lycka till! :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Draken
4/30/19, 9:00 PM
#6

Lycka till❤️

Kan inte ge några direkta råd här, vet inte hur/var/när man dejtar i dag 😊

Är länge sedan jag var på dejt senast, det är snart 30 år sedan ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
[Devya]
5/1/19, 8:20 AM
#7

Jag blev tillsammans med mitt ex. Kärleken fanns alltid där det var bara annat som kom emellan, tyvärr. Han behövde mogna till vilket han gjorde då han insåg att han kunde faktiskt förlora mig. Han gick på terapi vilket verkligen tycktes hjälpa honom.

Så i vårt fall handladet det mest om att han var omogen och gjorde dåliga beslut som fick konsekvenser som han inte var beredd på. Han hade också väldigt mycket emotionell bagage (hans mor hade dött för bara något år sedan vid det skedet och hans känsloliv var väldigt kaotiskt) som han var tvungen att ta itu med. Lyckligtvis finns det ju hjälp att få.

Nu flera år efteråt är han som en annan person, till det bättre då. Han har växt så otroligt mycket och vårt förhållande är starkare än någonsin. Vi har varit med om så mycket och jag är glad att jag stannade kvar i slutändan. Jag kunde inte vara mer lycklig med mitt val att ta honom tillbaka. :)

Vi tog det dock långsamt i början innan vi blev ett par igen.

NatasjaHemby
5/1/19, 10:15 AM
#8

Min man sa plötsligt en dag att han ville skiljas. Inga förvarningar alls mer än att vi hade haft det lite tråkigt ett tag med mycket vardag. Jag tyckte att vi hade det bra men han kände annorlunda. Han flyttade ut så fort han fått lägenhet men vi behöll kontakten i viss mån. Vi var absolut inte ovänner eller så och även om jag blev ledsen så tog jag uppbrottet överraskande bra. När han efter några månader råkade få nys om att jag kanske var redo att börja försöka dejta andra så fick han panik och försökte desperat få tillbaka mig. Jag blev fly förbannad först men efter lite funderande så kände jag ändå att han är den jag vill leva med och att jag var beredd att ge oss en chans till.

Vårt problem var nog delvis att vi stadgade oss väldigt snabbt - flyttade ihop efter ett halvår och gifte oss efter ytterligare drygt ett år. Sen hade vi haft en jobbig period då jag var arbetslös och deprimerad och helt säkert inte alls kul att leva med. Den perioden var förvisso över och jag hade fått ett jobb som gjorde mig pigg och glad men den jobbiga perioden satte nog ändå sina spår. Jag tror helt enkelt att min man fick kalla fötter och började fundera över om detta var vad han ville ha "för alltid". Sen när han fick lite distans, satt helt ensam i en ny stad och dessutom såg att jag gick vidare i livet så insåg han väl att det var just vad han ville ha.

Eftersom vi inte hade något direkt problem i form av bråk och osämja så hade vi inget att reda ut på det sättet. Mitt krav för att flytta ihop igen var att han skulle bli mer öppen med sina känslor och ta upp saker direkt så att jag skulle slippa fler obehagliga överraskningar från ingenstans. Vi har även blivit bättre på att vardagsdejta och avsätta tid för att vårda relationen. Vill han sitta framför datorn fem kvällar i veckan så stör det mig inte, bara vi hittar på något kul på våra gemensamma lediga dagar och helst lyckas klämma in en "date night" i veckan.  Kommunikation och kvalitetstid har varit vår lösning.

Lycka till!

SE*Simbelmynes

Lona
5/6/19, 9:58 PM
#9

Beroende på varför det tog slut, har ni funderat på parterapi?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Fridaaaa
5/7/19, 11:38 AM
#10

#9 Ja vi har pratat lite, svårt bara att få ihop med tid, då han jobbar dagtid. Och vi bor 6 mil emellan.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
6/18/19, 11:14 AM
#11

Det är jobbigt att vara isär ifrån varandra, efter sommaren blir det mer tid, eftersom jag sommarjobbar nu och han jobbar med (ingen semester iår).

Men känns bra. Vi har pratat mycket och ventilerat med varandra. Försöker hitta på saker tillsammans när vi träffas.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Florine
6/18/19, 1:38 PM
#12

Kul att läsa att ni verkar ha hittat tillbaka till varandra, jag hoppas att ni blir en liten familj igen 🙂 Lycka till.

Upp till toppen
Annons: