Annons:
Etikettdejting
Läst 2655 ggr
Rosen82
5/2/19, 9:16 PM

Kontaktannons

Jag måste ha hjälp/tips/råd. Jag har en kontaktannons på ett ställe och tyvärr verkar den inte så bra för det är inte så många som skriver. Men om det är någon intressant som svarar så brukar vi skriva 2-3 gånger sedan slutar han skriva och jag vet inte vad jag gör för fel. Kanske skriver jag för mycket om mig själv om jobb och liknande, kanske frågar jag för lite om honom undrar om jag skulle kunna få lite tips om vad jag bör undvika och få fram? Sedan är det så att många som skriver har barn och det gör inte mig något men när man får tre meddelande där han berättar om sitt ex är inte heller kul för då har han inte kommit över henne. Just nu har jag en profil med en text "glad och sprallig tjej söker kärleken, är det du så hör gärna av dig"sedan vill jag också att jag fortfarande är intressant efter tre meddelande. Så tips på allt:)Känns som jag är den eviga singeln

Annons:
_Fisken
5/2/19, 9:41 PM
#1

Skriv det i din profiltext; Att du inte är så intresserad av att höra om deras fd. Kvinnor.  Har de minsta intresse så bör de ha läst din profiltext och då fattat galoppen. Jag tycker du kan vara öppenhjärtig. Då sållas de icke-intressanta ut och de som blir kvar är ju guldklimparna - eller de som inte läst. :-)  Bättre med en bra i veckan än tio trista om dagen.

Ha en bild också där du ler. Inte stirrar surmulet ner i kameran.

I brist på intressanta Kvinnor i den håla jag bor så har jag varit ute på dejtsiter. Träffade min älskling där.

Caeli
5/2/19, 9:52 PM
#2

Om du använder dig av exakt den texten som du citerar så tycker jag tyvärr att det låter väldigt konstigt… "glad och sprallig tjej söker kärleken, är det du så hör gärna av dig" Det är väl du som är en "glad och sprallig tjej"? Du söker väl inte en "glad och sprallig tjej"? Eller missförstod jag dig helt nu?

Rosen82
5/2/19, 9:57 PM
#3

Nej jag söker kärleken som är han. Så tips på en bra annons

_Fisken
5/2/19, 10:19 PM
#4

"glad och sprallig tjej söker kärleken, är det du så hör gärna av dig" kan skrivas "Glad och sprallig tjej söker kärleken. Är du min kärlek så hör gärna av dig".

spiritoffalconer
5/3/19, 6:56 AM
#5

Minne för mig att försöka skriva här senare jobbet börjar snart

millan21
5/3/19, 12:01 PM
#6

Skriv inte bara att du söker "kärleken" Beskriv vilken typ av kille eller man du söker. "Jag söker en omtänksam man som gillar djur och natur och att gå långa promenader tillsammans."

Annons:
spiritoffalconer
5/3/19, 3:18 PM
#7

Samtala om dit liv är ju bra du vill ju att personen skall era mer om dig . Skulle älska att snacka med någon om vad dem går igenom ,gör man inte det är det ju ingen kärlek

Honestyisdead
5/3/19, 5:28 PM
#8

Den beskrivningen säger ju inget om dig. Berätta om dig själv och vad du söker hos en man.

_Fisken
5/3/19, 5:53 PM
#9

Nog utgår jag från att hon skrivit mer. Eller?

Honestyisdead
5/3/19, 6:25 PM
#10

Jag tog det som att det är det som står.

Rosen82
5/3/19, 8:02 PM
#11

Ja det var det lilla som jag hade skrivit tänkte att dom skulle bli nyfikna

Milkshake
5/3/19, 9:49 PM
#12

Fast den texten är ju väldigt kort och intetsägande, vad finns det att bli nyfiken på? Berätta om dig själv, dina intressen och vad du vill ha (och vad du INTE vill ha) hos en partner. Det behöver inte vara långt, men tillräckligt för att fånga någons intresse.

Honestyisdead
5/4/19, 8:19 AM
#13

#11 Ingen blir nyfiken på något som inte säger något.

Annons:
pyromanen
5/4/19, 9:30 PM
#14

Vilka intressen har du? Ska han ha någea av samma? Vad för sorts relation önskar du? Vill du skaffa familj eller resa jorden runt eller mest gosa lite? Med vem då? Ska han också vara glad o sprallig? Eller kanske snarare lugn? Eller passionerad???? Din text nu är nog på tok för kort och intetsägande för att väcka seriöst intresse.

Namiko
5/4/19, 10:59 PM
#15

Vad fångar ditt intresse på andras profiler? Kolla efter det för att få lite inspiration till din egen text. Glad och sprallig är väldigt intetsägande och då är det enda som finns att gå på din profilbild, om du har någon. Det är inte mycket att bygga på i början på ett samtal.

Vill man få igång en vettig konversation redan från början så krävs det att det finns något som väcker intresse i profiltexten, något att fråga om eller något som visar att ni har gemensamma intressen. Det är så mycket svårare att hålla igång ett samtal om man måste hitta något att prata om efter man tagit kontakt och många kommer helt enkelt att ignorera en intetsägande profil.

Var inte heller rädd för att vara den som tar första kontakten och  ställ frågor för att hålla igång samtalet.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Rosen82
5/7/19, 8:26 AM
#16

Jag ändrade och gjorde den en hel del längre

mostermimma
5/7/19, 4:23 PM
#17

I min profiltext så beskrev jag mig i "listform" utifrån rubriker. Tex "Jag är", "Jag tycker om", "Jag har" och "Jag ogillar". Sen blandade jag nivån på det jag skrev under varje rubrik, så det blev både allvarliga, viktiga saker och lite roligare grejer. Man kan ju tycka om både grillchips, att gå på konsert och Amnesty tex, eller inte tycka om skräckfilm och spenat. 

Det gör ju att den som läser får en känsla för dig, och vad du värderar och kanske kan få en känsla av om ni tycker om samma saker. Sen behöver man ju inte lista tjugo olika saker bara för att fylla ut, och gillar man inte listor går det ju jättebra att formulera det som meningar istället.

Russinlimpa
5/8/19, 4:02 PM
#18

När jag fortfarande dejtade och hade en profil så skrev jag att jag inte var intresserad av män som hade barn/ville ha barn eller varit gifta. Detta för att jag 1. Hatar barn och 2.Vägrar höra om någons ex då det triggar igång osäkerhet hos mig. :) Pappor brukar vara jävligt bra på att prata om mamman till deras barn… Kan ju även flika in att jag är 21 och helst träffar män som är 8-15år äldre än mig. :)

Katti
5/9/19, 9:56 PM
#19

#18, så alla som har varit gifta pratar om sina ex, men de som inte varit gifta gör det inte?

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Russinlimpa
5/10/19, 8:19 AM
#20

#19 Självklart är ju alla olika! Min erfarenhet har varit att gifta haft svårt att släppa taget helt. :)

Annons:
Åsa S
5/10/19, 10:19 AM
#21

Min man har varit gift tidigare i runt 20år vi träffades på HP han har nästan inte pratat alls om sin tidigare fru så jag vet knappt ingenting inte sett några bilder heller och han verkar inte ha nån kontakt heller med henne. Men jag har mött många ogifta som bladdrat hejvilt om tidigare flickvänner så jag håller inte med om att de som varit gifta bara pratar om sina ex

Upp till toppen
Annons: