Annons:
Etikettfamilj
Läst 1923 ggr
Fransu
2019-05-03 18:21

Hur berätta för min bror hur mycket han betyder?

Jag har nyligen skilt mig och det förändrade mitt liv enormt. Inget är som det var för två månader sen. Det har varit (och är fortfarande) en tuff tid. Min bror och jag har aldrig tidigare varit så nära. Vi har hörts lite då och då, men inte så mycket mer. Sen min bror hörde om min skilsmässa har han varit ett enormt stöd. Ringt mig i princip dagligen och verkligen funnits där för mig. Det betyder så mycket och jag är så tacksam. Jag har insett hur mycket min bror betyder för mig och hur mycket jag älskar honom. Hur kan jag berätta det för honom utan att han blir obekväm? Vi brukar inte snacka på det viset, om ni förstår? Men jag vill ändå att han ska vet hur värdefull han är för mig och att jag älskar honom av hela mitt hjärta.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Honestyisdead
2019-05-03 18:27
#1

Jag hade gett ett handskrivet brev med en stor ros bredvid.

Fransu
2019-05-03 18:31
#2

#1 Vilken fin tanke! Jag är lite dålig på att formulera mig, men jag kan ju ta gott om tid på mig. Tack för tipset! Tål att funderas på.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Caeli
2019-05-03 19:23
#3

#2 Tycker att du formulerar dig bra i texten här ovan. Spinn vidare på den så har du något att utgå ifrån.

[Forest]
2019-05-03 21:14
#4

1 bra ide verkligen fint 😊 Jag har annan ide det är att göra lite mat o bjuda på och säga att du helt enkelt är oerhört tacksam att ha en sån fin bror ❤ Att du är tacksam att han finns där ❤ Trist o höra att ditt liv fått en så stor omvändning men vet du jag tror du kommer bli bra när du landat. 🌹

_Fisken
2019-05-03 21:59
#5

Jag tror nog han uppskattar dig lika mycket för annars skulle inte han ställa upp på dig så där.  

En flaska whiskey av finare sort samt några väl valda ord är också uppskattat. Han kanske inte dricker Whiskey men då är det bra som bjuddricka. :-)

Fransu
2019-05-04 07:23
#6

Vi bor 50 mil ifrån varandra och jag vet inte när vi ses igen. Senast i juli, men jag hoppas vi hinner innan dess också. Jag ska börja med det där brevet. Kan ju bjuda honom på middag också när vi ses. Whiskyflaska skulle definitivt vara uppskattat. Tack för era tips. Jag har börjat knåpa lite på brevet och det känns ganska bra textmässigt. Jag menar verkligen varenda rad jag skriver. Men jag kan inte hjälpa att jag är lite nervös att skicka det. Tänk om han bara blir generad? Tänk om han blir obekväm? Samtidigt känns det viktigt för mig att berätta för honom hur mycket jag uppskattar honom och hans omtanke.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
_Fisken
2019-05-04 08:10
#7

Jag skulle bara bli glad o smickrad om jag fick en brev som innehöll berömmande ord om min person. Tveka inte.

Honestyisdead
2019-05-04 08:17
#8

#6 Hade du blivit generad om han skrev liknande till dig?

Fransu
2019-05-04 09:04
#9

#7 Tack för uppmuntran, ska skicka brevet. #8 Nej, det hade jag inte. Jag hade blivit glad och rörd tror jag.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[Devya]
2019-05-04 13:07
#10

#9 Bra, skicka brevet. Jag tror inte alls att han skulle bli generad. Han skulle säkert bara känna sig varm om hjärtat. Han behöver ju inte läsa brevet inför dig utan kan läsa det då han är ensam.

Jättefint av dig att skriva det där brevet. :)

Fransu
2019-05-05 18:54
#11

Hjälp, brevet är skickat! Ingen återvändå. Hoppas han blir glad.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[Forest]
2019-05-05 18:59
#12

11 han kommer bli stolt och rörd fint som tusan ❤

Physii
2019-05-05 19:28
#13

11

Han kommer vara stolt och rörd ❤️

Annons:
Fransu
2019-05-06 10:17
#14

#12 #13 Jag hoppas ni har rätt. Jag är rätt nervös, för vi brukar inte riktigt prata på detta viset. Uttrycka våra känslor för varandra. Vi har snarare ofta en ganska skämtsam ton sinsemellan. Vi har i och för sig haft mer allvarliga samtal nu i och med min kris i samband med skilsmässa. Men jag har aldrig berättat för honom att jag älskar honom och hur mycket han betyder för mig.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Physii
2019-05-06 10:27
#15

14

Ta det lugnt, det värsta som kan hända är att han inte uppskattar det och blir generad. Ok? Det går över 🙂🤗

Fransu
2019-05-06 13:50
#16

#15 Så sant!

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Fransu
2019-05-09 15:47
#17

Jag har varit lite nervös i veckan eftersom att jag vet att min bror måste fått brevet. Jag räknade ut att det måste ha kommit till honom senast i tisdags. I tisdags kväll ringer han mig ( trots att vi redan talats vid tidigare under dagen). Han låter ovanligt glad på rösten och vi pratar om allt möjligt. Men inget om något brev. Han ringe mig igår som vanligt, men sa inget om något brev då heller. Men idag låg det ett brev till mig när jag kom hem från jobbet. Det var från min bror och det var så fina ord att jag blev alldeles tårögd och det var svårt att läsa. Bland annat skrev han att om man ska hitta något positivt med min skilsmässa så är det att vi kommit så mycket närmare varandra. Och jag kan bara hålla med. Det är nästan värt att ha gått igenom helvetet jag gjort och kämpar med fortfarande för att få något så värdefullt som en fin relation till min älskade bror. ❤️ Så tack Hera för tipset och alla er som uppmuntrade mig och fick mig att våga skicka brevet! 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Physii
2019-05-09 17:09
#18

17

Jag sa ju att det skulle gå bra! Hoppas att du mår bättre snart 🤗

Honestyisdead
2019-05-09 17:17
#19

#17 Så trevligt att läsa :)

[Forest]
2019-05-11 01:18
#20

17 åh vad fint ❤

Annons:
Lona
2019-05-11 01:38
#21

#17, Så fint! 🌺
Att ha någon när livet faller samman är ovärderligt.❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: