Annons:
Etikettallmänt
Läst 2486 ggr
Xicilia
2019-05-07 22:23

Porr

Är ni okej med att er partner tittar på porr eller sparar bilder och filmer på snygga människor runtomkring, från typ facebook, instagram och gamla ex? Tittar ni själva på porr och sånt? Alla möter vi ju andra människor än vår partner som vi tycker ser bra ut såklart. Men är jag konstig som tycker att det är fel att "söka upp" sånt?

Annons:
Lona
2019-05-07 23:05
#1

"Vanlig" porr tycker jag är ok, den är liksom opersonlig, men jag hade inte gillat om min partner hade bilder, chatter etc med sina ex eller andra personer han känner. Då förutsätter jag att vi syftar på porr som är med frivilliga deltagare och givetvis inte har med pedofili, djursex eller andra vidrigheter att göra.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Forest]
2019-05-07 23:09
#2

Sparar bilder vet jag inte se på porr är helt okej. Jag är inte svartsjuk. Men om det stör dig så får du ta upp det med din partner kan ni inte komma på en bra lösning så ni möts halva vägen så vet jag inte hur du ska gå vidare. 😬

Scorpio97
2019-05-08 00:45
#3

Jag kollar på porr och skulle förmodligen göra det även om jag var i ett förhållande. För mig skulle det vara helt okej att min partner kollar på porr. 
Bilder osv på bekanta är en annan sak. Jag anser att man inte kan rå för vad man fantiserar om och rena fantasier är väl en sak, men att medvetet leta upp och spara bilder på bekanta i sexuellt syfte skulle gå över gränsen för vad jag är bekväm med. 

Sen tycker jag inte det är konstigt alls om man vill att ens partner inte kollar på porr. Är man obekväm med det så är man. Det är ju något man får diskutera och komma överens om med ens partner.


//Jessie

Russinlimpa
2019-05-08 10:07
#4

Är ju en helt annan sak att ha sparade bilder och text från någon och att kolla porr… Hade inte tillåtit min partner att ha det första. Kolla porr spelar absolut ingen roll då jag också gör det. x)

OlgaMaria
2019-05-08 11:00
#5

Nej! Inte ok för mig eller min man.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Devya]
2019-05-08 11:31
#6

Porr är helt ok för oss båda men bilder på tjejer från fb  och gamla ex är verkligen att gå för långt.  Det skulle jag inte känna mig bekväm med och min man skulle också inte tycka att det var ok om jag höll på så.

Annons:
Lona
2019-05-08 14:34
#7

Hehe, om min nuvarande partner hade porrbilder på sin exfru i telefonen hade jag snarare varit orolig för hans psykiska hälsa - alternativt att han skulle få en hjärtinfarkt om bilden kom upp… 😁


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Ay'e]
2019-05-08 17:37
#8

Om man nu älskar varandra på riktigt varför behöver man "hjälpmedel" ?

Svar nej på din fråga TS, jag är porrmotståndare och har alltid vart och kommer således alltid att vara. Jag har aldrig sett porr tack och lov och det är enbart billigt snusk och det är så enkelt att älskar ett par varandra på riktigt behöver dom ingen stimuli utifrån dom behöver enbart  varandra.

Porr är snusk inte kärlek, det är ren prostitution.

Herveaux
2019-05-08 18:12
#9

Porr tittar både jag och maken på, både tillsammans och var för sig. 
Ser inget fel med det, men var och en har ju såklart rätt till sin åsikt. 

Maken och jag har diskuterat såna här frågor, vare sig han eller jag måste känna oss attraherade av personerna som deltar i en porrfilm för att finna den eggande, det är själva sexet som är upphetsande. 
Lika lite som vi behöver vara attraherade av skådisar inom en annan genre för att bli berörda av filmen så att säga.

Du är inte alls konstig TS.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Honestyisdead
2019-05-08 22:48
#10

Ser själv på porr så det gör mig inget. Men att spara bilder och liknande på folk man känner känns inte ok.

#8 Du kan bara tala för dig själv. Man kan älska varandra över allt annat och ändå se porr. Det har inte med varandra att göra.

Xicilia
2019-05-08 22:58
#11

Hederlig porr är väl liksom okej, men det är det där suktandet efter "riktiga" människor runtomkring som gör ont för mig. För det handlar om personen i sig, inte en sexakt. Det får mig att känna mig otroligt otillräcklig.

Herveaux
2019-05-09 05:44
#12

#11 Har du pratat med din partner om det här? Vet han om hur du känner?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[WiresInABox]
2019-05-11 17:07
#13

Jag hittade jättemycket porrlänkar på min pojkväns dator (han hade satt datorn i händerna på mig för jag skulle hjälpa honom att googla fram en grej, google-mästare som jag är, och de låg under "Ofta besökta" när jag öppnade en ny flik i webbläsaren, så jag snokade inte), jag tyckte mest det var roligt och retade honom för det när jag såg att han skämdes lite. Även om vi är ihop har han ju ändå sitt eget liv och sitt eget sexliv med sig själv (precis som jag), så länge han inte gör något olagligt bryr jag mig inte om det. Vi skojade om det och kom fram till att vi båda vill testa att ha sex medan vi tittar på porr! 

Bilder på vänner och bekanta skulle kännas konstigare, det hoppas jag inte han visar för mig i så fall. Så länge han inte har någon sexuell eller flirtig relation med dem bryr jag mig väl inte riktigt heller. men jag vill kanske inte VETA om det ifall han sitter och runkar till bilder av nåt ex eller en vän. Sedan kan man ju ha kompisar man är skämt-flirtig med, jag har en sådan kompis, sen nu när vi båda har partner så har vi ju såklart dämpat det beteendet så det inte blir missförstånd i onödan.

Annons:
Gaara
2019-05-16 16:17
#14

Jag skulle nog bli lite ställd om jag kom på min kille med att kolla på porr. Ingen av killarna jag varit tillsammans med har varit intresserad av sånt i vuxen ålder vad jag vet. XD Men nej jag hade inte gillat om han smugit med det och att spara bilder på folk man tycker är snygga, t.ex ex… Nä det hade jag blivit förbannad över. Osmakligt.

emeliesve
2019-05-16 23:32
#15

Jag tycker att det är stor skillnad på att fantisera om en speciell person som man enkelt kan kontakta och träffa jämfört med att fantisera till porr. När jag har sett på porr så har det inte handlat ett dugg om personerna i filmen utan om själva sexet och olika sexiga situationer som man kan leva sig in i. Det finns killar i porren som jag tycker är snygga men det handlar bara om utseenden och kroppar. Extremt ytligt alltså och det har inget med hur de är som personer. Det har man ju ingen aning om. Därför har jag aldrig haft något problem med om min kille kollar på porr heller. Jag vet att samma sak gäller för honom. Hur snygg en tjej i en porrfilm än är så är hon ju bara en skådis eller modell, ingen människa som han kan bli kär i direkt och jag är väldigt trygg med att det är mig han är kär i och vill ha sex med i verkligheten, så länge han bara håller sig till porr. Tjejer som han har träffat eller somb finns i hans närhet är däremot inte ok! Så länge porren inte påverkar sexlivet negativt är det lugnt för mig. Som tur är har jag och min kille ungefär samma smak när det gäller porr. Inget sjukt eller perverst. Bara vanligt sex, par eller trekant. Gärna snyggt filmat men man ska se allt och det ska inte vara för mesigt. Vi har kollat några ggr ihop under förspelet och sedan stängt av och fortsatt ha väldigt hett sex efteråt så det kan vara positivt för sexlivet också.

Noctis
2019-05-18 22:54
#16

Det är osmakligt och ett av "egots" begär. - Enligt mig.

Använd fantasin istället om det nu är ett måste.  Vi är alla olika och om ens partner har skapat ett behov av yttre tillfredsställelse i form av att glo på porr, spara bilder på hetingar osv… så skulle jag nog inte vara den som dömer, snarare inse att vi är alldeles för olika för att passa ihop. Alla prioriterar olika.

Honestyisdead
2019-05-18 22:59
#17

#16 Så det är mindre ego att använda fantasi utan video menar du? 🤔

-Aida-
2019-05-21 20:13
#18

Jag gillar inte om min partner ska spara bilder på folk från sociala medier, inget jag hade accepterat. Han kollar på porr dock, de gör inte jag, det som gör de okej för mig är att jag slipper ligga när jag inte har lust med det. X)

Katti
2019-05-22 13:38
#19

#18, det hoppas jag verkligen att du hade sluppit även om porren inte funnits som ett alternativ 😮.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

100kgpappa
2019-05-26 10:14
#20

Ja, det är helt ok, jag uppskattar att min fru tittar på porr ibland när hon onanerar, precis som jag gör. Vi tittar även tillsammans ibland. Tycker det är intressant att man som i inlägg #8 kan vara en sådan motståndare till porr när man aldrig har sett det. Finns otroligt mycket olika porr, och den porr som normalt diskuteras som "farlig" är ju långt ifrån all porr som finns.

Annons:
Upp till toppen
Annons: