Annons:
Etikettkänslor
Läst 872 ggr
[SweetSunday]
2019-05-08 14:46

Vad är det han tycker om?

Jag identifierar mig som djurmänniska. Jag identifierar mig också som hundmänniska, hästmänniska, kvinna, friluftsmänniska, matälskare, naturälskare, student och säkert fler saker.

Jag vet att min pojkvän inte är särskilt intresserad av djur och han är heller ingen friluftsmänniska. Resa tycker han om (jag med, men vi har lite olika tankesätt där också, även om vi gjort en trevlig resa tillsammans förra sommaren). Jag prioriterar min hund väldigt högt. Ekonomiskt och tidsmässigt går han först. Detta är inte heller något som min pojkvän värderar.

De saker jag kan tänka att han uppskattar är att jag tycker om mat, att jag är student och att jag är kvinna (av de saker jag rabblade upp). 

Det som surrar i mitt huvud ibland är att jag inte känner mig särskilt uppskattad för att jag är jag. Just för att jag ju är en djur- och naturmänniska (det är min främsta identitet) och det är inte saker han skattar särskilt högt. Jag vet att han tycker jag klär mig i friluftsbyxor för ofta, och att han tycker att jag sminkar mig lite för sällan exempelvis. Vad med mig är det som gör att han ändå vill vara med mig…? När han inte uppskattar den jag identifierar mig som?

Jag förstår såklart att jag har egenskaper också (trevlig, slarvig, envis, ex), som han kanske kan tycka om mig för, men på något sätt känner jag att jag inte riktigt duger för att jag är jag. Uppenbarligen vill han vara med mig, men jag behöver nog hjälp att veta hur jag ska förhålla mig till detta? Hur jag ska undvika att känna mig som att jag inte är bra nog och att känna mig ouppskattad?

Annons:
hetväggen
2019-05-08 15:27
#1

Vet inte riktigt vad du vill ha för svar. Man kanske inte gillar precis ALLT med sin partner men eftersom han är tillsammans med dig är det ju så att de positiva sakerna överväger. Kan du inte bara känna dig nöjd med det?

Sindri
2019-05-08 15:38
#2