Annons:
Etikettkänslor
Läst 2224 ggr
H-lena
2019-05-10 15:23

Gjort bort mig totalt

Hej alla,

Jag träffade en kille via min praktik som jag blev intresserad av,  jag är en blyg person så när jag kommer till en ny plats  så blir jag nervös och jag är inte den som tar första steget och börjar prata med folk. Jag blev väldigt förvånad när jag började säga hej till mig och det var då jag började då få känslor för honom. Det är inte mer än att vi hälsar när vi ses och så, vi har aldrig riktigt pratat mer än bara väldigt ytligt. Hur som helst så kände jag det som att han var intresserad av mig med, han tittade mycket på mig när han gick förbi eller i möten och liknande så min fantasi sprang såklart iväg och tolkade det som ett tecken att han var intresserad.

 Det har nu gått ett tag och jag har känt det som att han har slutat ta kontakt med mig, vilket jag trodde berodde på min blyghet kan misstolkas som att jag är avvisande när folk försöker prata med mig och jag har grubblat på detta och funderat på att berätta det för honom eftersom att jag var så övertygad att han kände något för mig med. Nu tillslut så skickade jag ett mejl till honom igår och skrev "jag hoppas du inte upplevt mig som otrevlig eller så mot dig, jag är blyg och blir nervös av att vara runt nya människor" i princip fast lite mer utförligt. Han har fortfarande inte svarat och jag börjar inse att det nog var ett misstag att öppna upp mig på detta sättet, tänk om jag bara missförstått allting och han läste mejlet och bara undrade vad i h*vete skriver hon detta till mig? Så nu har jag panik att jag gjort bort mig för all framtid. Det känns så himla jobbigt och tanken på att stöta på honom efter det här gör mig illamående. Det här är precis anledningen till att jag är blyg och nervös med människor för att jag är rädd att såna här pinsamma situationer ska uppstå. Och ja man kan säga "bra jobbat du vågade berätta vad du känner", men i och med att jag nu har panik efter att ha gjort det och det inte alls känns bra, så kommer jag bli ännu blygare och ännu mer rädd att öppna upp mig i framtiden för jag känner det som att jag bara gör bort mig. Allt jag ville var att försöka få kontakt med honom igen och börja prata men nu vill jag bara gå och begrava mig. vad tror ni? vad hade ni gjort?

Tacksam för svar


Annons:
[Ay'e]
2019-05-10 16:30
#1

#0 Jag tycker du gjorde det starkt att vara helt ärlig och uppriktig med honom och vem vet han i sin tur kanske också känner blyghet och därför har han inte svarat ännu.

Nu var det bara igår så det kan vara så enkla förklaringar som att han inte hunnit öppna mejlen och har annat för sig så ge det lite tid och framför allt sluta slå på dig själv med att du skulle ha gjort fel men såna är vi alla lite till mans då och då i olika situationer men jag tycker du gjorde det starkt och bra en styrka inom dig som finns där fast du är blyg och kan han inte ta den ärligheten på rätt sått då är han inget att ha. Du gjorde det i alla fall bra 🙂

_Fisken
2019-05-10 17:51
#2

Du har inte gjort nåt misstag. Hans reaktion på ditt mail är hans egen och du kan inte göra nåt åt det. Du har fått det du vill sagt och nu kan du räta på ryggen och sluta analysera. Bollen ligger hos han och vill han behålla den utan att spela den så är det så. Inget du kan göra nåt åt. Du har s.a.s gjort så gott du kan och som jag ser det har du inte gjort för mycket eller fel.

H-lena
2019-05-10 19:03
#3

Tack snälla ni för era svar. Jag ska försöka bara ta det lugnt och inte grubbla som ni säger det är upp till honom att ta det hur han vill jag vet ju det. Man är ju alltid hårdast mot sig själv jag försöker se det ur en annan persons synvinkel och då känns det inte lika illa men jag är ändå rädd att der kommer bli jobbigt på måndag. Vi får se han kanske svarar, kanske tar han det på ett bra sätt. Jag hoppas det. Tack igen för era svar det värmer verkligen!


Cireea
2019-05-13 15:03
#4

Fick du något svar idag? 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

H-lena
2019-05-15 14:07
#5

#4 Ja han svarade faktiskt igår. Han hade varit bortrest och var tillbaka igår, tisdag så då svarade han. han skrev att han inte upplevt mig som otrevlig eller liknande utan han hade förstått att jag var en blyg person, att jag inte skulle oroa mig över hur jag varit mot honom.  Han sa också att han förstår att det är svårt att komma till en ny plats utan att känna någon.  Det var väldigt formellt skrivet så ingen indikation på att han känner något för mig direkt. Jag är glad att han svarade men så mycket som jag nojat enda sedan jag skickade mejlet, tänker jag inte försöka fortsätta ha kontakt med honom. Jag har inte stött på honom på arbetsplatsen heller, jag har försökt hålla mig undan. Det känns bättre nu jag känner mig inte dissad direkt men jag ångrar ändå att jag skrev till honom på ett sätt.


Upp till toppen
Annons: