Annons:
Etikettförhållande
Läst 2365 ggr
KaydeN
5/14/19, 9:51 PM

Varningstecken?

Tjena, vet inte riktigt vart jag kan vända mig för att få lite tips och tankar från folk som inte känner mig, så jag testar här.

Jag har träffat en kille, han är från ett annat land, så jag tillägger att vi kommunicerar på engelska vilket i sig är svårt ibland. + distansförhållande på detta, vilket också är svårt.  Det finns många sidor jag gillar hos honom, men har lite svårt med andra sidor. En av dessa är att varje bråk vi har, så lägger han skulden på mig och ser inte sina egna fel i situationen. Kommenterar jag/påpekar vad han gjorde fel så vänder han allt mot mig igen och tar upp tidigare bråk och hur jag betedde mig under dom osv. Detta trots att jag har sagt att jag är en person som blickar framåt, och att bråk som ligger bakom oss ska stanna bakom oss. Jag har lyckats "sätta dit" honom en gång, och då sa han förlåt, men alla andra gånger har han inte brytt sig utan då är det enbart mitt fel.. Och under bråk vill han aldrig mötas halvvägs om vi inte kommer överens om något, utan då ska antingen jag möta honom där han står, eller bara skita i det totalt. Han ger sig aldrig förrän jag ber om ursäkt, för något som han egentligen gjorde fel…. Och han pratar hela tiden om att det är viktigt med kommunikationen (för jag hart svårigheter med det ibland), men varje gång jag faktiskt tar upp något och pratar med honom, så blir han arg och låser sig. Detta slutar alltid med att jag måste be om ursäkt för något, för att få ett slut på hans låsning och beteende.

En annan grej han gör är att sätta gränser för mig. Jag är 20, och han är 25+. Han är över sin fest/drick-fas i livet, men jag är liksom mitt i den. Jag vill gärna festa till det ibland när jag har chansen, men han totalvägrar att jag ska dricka med vänner/gå ut på klubben för att ha kul. Han TOTALvägrar pga "dåliga erfarenheter han inte vill prata om". Att han inte vill berätta respekterar jag, men att hans förflutna ska gå ut över mitt liv, det gillar jag inte. Vill jag festa/dricka/gå ut på klubben, då får jag väl det, eller?

Vi har varit tillsammans i drygt 2 månader, så allt är nytt. Men är detta vanligt i början av ett förhållande? Vi bråkar varje dag, utan att överdriva. Ska jag kasta honom? För nu börjar han gå över mina gränser, jag ska INTE behöva be om ursäkt för något jag INTE gjort.

Annons:
Tarotstollan
5/14/19, 10:23 PM
#1

Det låter som du redan vet att du skall lämna honom. Han har ingen rätt att bestämma över dit liv, så gå innan det händer något allvarligt.
Lycka till!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Grace2009
5/14/19, 10:47 PM
#2

Kasta. Jag förstår inte hur folk  orkar vara ihop med någon som de bråkar med varje dag. Jag skulle aldrig stå ut!

Att han begränsar och trycker ner dig gör ju inte saken bättre heller.

Linn Is The New
5/15/19, 1:08 AM
#3

Lämna. Låter som att han bara vill ha en docka att styra över. Ser ingen kärlek i det du beskriver. Låter to.m farlig. Var inte naiv! Det finns jätte fina killar där ute som kommer behandla dig med respekt och förstå dina behov.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Anne.K
5/15/19, 9:03 AM
#4

Lämna. En sådan man är inte bra. Försöker han redan kontrollera dig efter bara 2 månader så kommer det bara bli värre. Jag skulle springa fort som fan ifrån det förhållandet om jag vore du. Har själv erfarenhet av den typen och jag lovar, det blir värre med tiden.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

[Devya]
5/15/19, 10:01 AM
#5

Ni har bara varit tillsammans i 2 månader och ni bråkar varje dag? Vad är det för förhållande att kämpa för? Det ska ju vara lättast i början. Nykär och allt det där. Lämna nu för om du väntar kan det bli svårare.

Pingpongboll
5/15/19, 10:27 AM
#6

"Varningstecken" är nästan en underdrift här…jag hör pukor och brandlarm och hesa Fredrik ljuda. Dra dig ur. Men gör det snyggt. Alla trick är tillåtna när man lämnar en kontrollerande person. Det gäller att till varje pris undvika att såra personens feta ego. Det kan leda till tråkigheter om man har otur. Därför ska man lämna snyggt.

If you bring forth what is within you, what you bring forth will save you. If you do not bring forth what is within you, what you do not bring forth will destroy you.
-Gospel of Thomas

Annons:
Gaara
5/16/19, 4:15 PM
#7

Ja nej… Han är inget att ha. Dra innan du får problem. Hans kontrollbehov både när ni bråkar och vad du gör när ni har sådan distans säger mig en del. Han vill typ låsa in dig och kasta nyckeln men då ni bor ifrån varandra så går det inte riktigt. :) Gör slut.

Lona
5/16/19, 10:30 PM
#8

#6, Bra tanke där angående sättet att göra slut på! Man vet aldrig hur den typen av människor reagerar när de blir dissade, i synnerhet om de känner sig "kränkta". Det finns all anledning att smöra sig ur förhållandet. TS, om du är det minsta osäker på hur han kommer att reagera när du gör slut så se till att du har någon med dig eller att du är på en offentlig plats med folk runt omkring. Reagerar han det minsta hotfullt så bo hos en kompis ett tag tills det har lugnat ner sig. Om han har nyckel hem till dig så byt lås, även om du får tillbaka nyckeln. Det kanske verkar överdrivet, men alltför många tjejer råkar illa ut i liknande situationer - bli inte en av dem! ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Galenidjur
5/19/19, 12:43 AM
#9

Det där kallas för psykisk misshandel och är dessutom en stor varningsklocka för att det i framtiden skulle kunna eskalera och bli fysiskt också. Dra dig ur detta så snabbt du bara kan, men var försiktig.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Stallmima
5/19/19, 3:16 PM
#10

Säger som de andra, detta låter inte bra. Avsluta innan du blir mer indragen i snåret……

[Forest]
5/19/19, 7:29 PM
#11

Jag ger samna råd som övriga…. Gå vidare varför låsa upp sig på en som du redan vet inte kan mötas halva vägen vid kommunikation. Ska en behöva ge upp allt medans den andra bara tar och tar. Nja det är inte hållbart 😬

Sarah
5/23/19, 1:45 PM
#12

Det här är inte en kille att satsa på. Avsluta relationen direkt.

serenas
5/30/19, 3:41 PM
#13

Känner igen mig fast med en svensk kille, och det blev värre med tiden. Jag vill inte skrämma dig på någotvis, tänk över om du vill forsätta

Annons:
Upp till toppen
Annons: