Annons:
Etikettvänskap
Läst 2069 ggr
taxarärbäst
5/16/19, 4:46 PM

jag fattar mig inte på vänner!

jag har aldrig fattat mig på vänner som skriver till varandra du är så snygg, finis och annat bajs! min vän försöker säga såna saker till mig men jag känner mig totalt kränkt varje gång. Jag vet inte vad jag ska göra så hon fattar att jag känner mig förolämpad varje gång…hon vill vara med mig 24/7 och jag är inte alls van med sånt alls. Som när jag läser på Instagram och Facebook blir jag helt stött i kanten av hur tjejer uppför sig! jag var tvungen att skriva av mig

Annons:
Cireea
5/16/19, 4:53 PM
#1

Vad är det du känner dig kränkt och stött av i att tjejer ger varandra komplimanger? Varför känner du dig förolämpad?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

taxarärbäst
5/16/19, 4:56 PM
#2

#1 det är väl det att jag är väldigt ovan med allt det där tror jag iallafall. Som det finaste någon har sagt åt mig var "du är inte så jävla korkad"

Honestyisdead
5/16/19, 5:29 PM
#3

Förolämpad av komplimanger? Det är ju något som ligger hos dig och du borde jobba med.

Anne.K
5/16/19, 6:31 PM
#4

Det är väl jättebra med komplimanger? Jag tycker det är fint när folk kan ge varandra uppskattning och fina komplimanger. 
Du kanske behöver jobba lite med dig själv och din ovana att få komplimanger. Ta det som något positivt (som det ju faktiskt är) och försök känn glädje i att få komplimanger av din/-a  vän/vänner. 

Du kanske behöver jobba med din självkänsla? Att förstå att du är bra och sånt? För det låter som att du har dålig självkänsla.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Gaara
5/17/19, 2:19 PM
#5

För min del beror det på hur ofta vissa människor ger en den sortens komplimanger och vad de har för bakomliggande avsikt med det. Vissa vill ju bara rövslicka för sina vänner och sånt står inte jag ut med heller. Så för mig beror det helt på vem och varför den ger mig dessa komplimanger.  ¨

Tala om för din kompis hur du känner. Hon kan inte veta om det annars. Hon kanske bara är en sån som vill ge mycket komplimanger till de vänner hon gillar bäst men hon kanske kan lära sig att hålla tillbaka lite på det om du ber henne. Likadant att snällt tala om att du behöver tid för dig själv också, att du inte vill umgås med folk hela tiden. Alla har vi olika behov både av att umgås och att få komplimanger.

[Devya]
5/18/19, 8:39 AM
#6

Om det nu känns jobbigt så får du förklara för henne att du inte känner dig bekväm med komplimanger och att det helt enkelt känns för jobbigt. Du behöver ju inte heller umgås med henne hela tiden utan kan själv välja om du vill umgås eller ej.

Är det här en person som du ens vill ha som vän? Just nu låter det som om du känner dig väldigt obekväm tillsammans med den här såkallade vännen.

Jag personligen tycker det är jättefint med komplimanger om de är äkta. Jag själv har lätt för att ge komplimanger. Tycker jag att min vän ser extra fin ut någon dag så är jag inte rädd för att säga det och min vän uppskattar det. Jag är också en som kan spontant utbrista till en främmande person på gatan om de har på sig en fin jacka eller har väldigt vackert hår. Hittills har folk åtminstone blivit väldigt positivt överraskade över mina spontana komplimanger. =P Jag tycker att världen behöver lite mer positiva och icke-sexuella komplimanger!

Jag har fått en hel del "komplimanger" som jag verkligen inte har uppskattat och det har kommit från män som har kommenterat mina bröst eller rumpa.  Det ser jag som kränkande eftersom man helt klart kan se vad som förssigår i deras huvuden… Om din vän kommer med liknande kommentarer så förstår jag ju verkligen varför du känner dig kränkt. Det är att gå över en gräns.

Annons:
[Forest]
5/22/19, 6:55 AM
#7

Jag har inte alls fattat tycke för fb o alla gillar ditt o datt. Tycker mycket i dag är nätliv långt i från mig o där slutar folk fatta att aha hon missar allt för vi vet inte hur man pratar i telefon lägre 😒 Jag kan tycka det är lite falskt med ge alla man känner samma komplimanger som fining gulle dutt, känns inte som man menar det till fullo. Jag kan säga fina saker ansikte mot ansikte utan någon skärm. Gör din vän det ts?

MissClue
5/27/19, 12:39 PM
#8

#0 Blir du kränkt av att de fokuseras på det yttre? Att det inte ges så mkt komplimanger om hur man är som person? Tycker det oftast känns så falskt när man ser sådana kommentarer,  varje fall ju lägre i åldern man går.  Följer mig kusin som är 10år yngre, alltså i 20års åldern. Lägger hon upp en bild så blir det ett överflöd av "snygging" kommentarer och till varje vän som skriver att hon är snygg måste hon svara att personen som skrev är ju sååå mkt snyggare än hon varpå vännen svara "näää du är snyggast osv". så håller dom på 🤔 jättebra att lyfta varandra men håller med om att det kan bli mycket och obekvämt. Jag byter aldrig profilbild eller lägger ut selfie på Instagram av anledningen att jag inte vill framstå som man mjölkar komplimanger. Vad ska man svara om någon skriver "wow va snygg du är" följt av 100 hjärtan…känns som man måste svara tack desamma följt av 1000 hjärtan tillbaka och det är inte min stil att skriva så men man gör det för att det är det andra vill ha😛

I love not man the less, but Nature more…

MissClue
5/27/19, 12:44 PM
#9

eftersom man byter profilbild så sällan med så blir det värsta grejen när man gör det också. Blir en snackis i några dagar. folk som aldrig skriver skickar privata meddelanden, vänner som ringer tar upp ens profilbild det första dom gör, pojkvänner ska prata om ens nya profilbild flera gånger i dagar. familjemedlemmar pratar om ens nya fina profilbild..nä det är riktigt jobbigt alltså. ibland undrar jag om det överdrivs med komplimanger för man egentligen är jätteful

I love not man the less, but Nature more…

[SuperNaturalBeing]
5/29/19, 10:17 AM
#10

#9  Allvarligt? Gör folk verkligen så?  Det låter sjukt överdrivet i mina öron. Nästan så det blir komiskt hahah.  😂

Anne.K
5/29/19, 12:31 PM
#11

#9 Oj, haha. Har aldrig jag varit med om och jag byter profilbild kanske 1 gång om året. Inte blir det en snackis iaf. haha. 
Tycker också det låter som en överdriven reaktion bland dom i din närhet. Jag själv får kanske lite tummar upp ibland och typ aldrig några kommentarer.

Livet kretsar inte kring sociala medier bland mig och mina kontakter. Så vi gör aldrig en stor sak av sånt som läggs upp där.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

MissClue
5/29/19, 4:00 PM
#12

#10 ja, det är galet. Inte så att det är 50 pers som pratar om det men sist jag bytte när det nu var så var det närmsta vännerna, pojkvän och familj som skulle nämna min nya profilbild när vi pratade efter. killen kan ta upp det i dagar, först ge komplimang men sen retas. på Instagram tog han skärmdump och förstorade bilden för att sedan reta mig att jag hade filter🥵. 

Värst är dock att  sist skrev flera killar, kanske fem som har flickvän privat på Facebook. För de vill väl inte att tjejen ska ska se att han ger andra tjejer komplimanger 🤔. Undrar hur det är för de som är riktigt heta, eller lägger ut ngn urringad bild. Jag har inget speciellt utseende, lite fågel lik.

I love not man the less, but Nature more…

MissClue
5/29/19, 4:02 PM
#13

#11 Låter mer sunt. Tycker det är ok om man gillar bilden osv, känns ju trevligt bara men inte massa överdrivna kommentarer.

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
Honestyisdead
5/30/19, 5:04 PM
#14

Tror den yngre generationen som är uppvuxna med att vara online dygnet runt interagerar på ett ytligt sett eftersom det är just genom nätet. Nu blir jag en av dom jag hatade. "Det var bättre förr" när man var tvungen att prata!

Upp till toppen
Annons: