Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 1087 ggr
Anonymos
5/19/19, 10:50 PM

Vågar inte vara ledsen!

Jag levde tillsammans med en 3 år äldre man i 2 1/2 år innan jag beslöt mig för att lämna honom på grund av psykisk misshandel…. Har under min uppväxt också blivit psykiskt misshandlad av mina föräldrar… Detta tär på mig än idag, jag är inte trygg med någon mer än mig själv. Idag lever jag med en ny man och trivs bra med honom men, som ikväll, när jag är ledsen (inte på grund av honom) vågar jag inte prata med honom om känslor… Han själv är inte bra på att uttrycka sina känslor vilket gör det svårt, men också är det svårt för att när jag blir ledsen känns det som att jag är värdelös. Han har inte visat några tecken på att jag skulle vara det men med mina tidigare erfarenheter kan jag inte länna annat. När jag var liten och var ledsen sa min mamma ”Sluta nu! Vsd tror du ”(kompisens namn)” skulle tycka om du lipade nu?”. Mitt ex sa också åt mig ibland att jag var larvig eller sårade mig ännu mer för att jag kunde bli så ledsen… Vad ska jag göra? Det slutar alltid med att jag stöter undan min nuvarande.

/Anonymos

Annons:
Thotis90
5/19/19, 11:02 PM
#1

Jag tycker att du ska, om du inte redan har gjort det, berätta för honom om dina tidigare erfarenheter och förklara att de gör att du har svårt att prata om dina känslor när du är ledsen. Berätta och hör vad han säger. Jag tror att det blir värre av att du håller allt inom dig.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

OlgaMaria
5/21/19, 8:54 AM
#2

Jag tror du skulle behöva prata med någon mer om detta också, typ samtalsterapi. När det gäller din partner kan det vara lättare att skriva. Även om man är i samma lägenhet kan man skriva på messenger/sms. Förstår att det är svårt men försök verkligen öppna dig. Du ska inte vara ihop med någon som inte klarar att prata och lyssna, men du måste ge personen chansen. ❤️

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Lollo pop
5/21/19, 4:09 PM
#3

#1 Har själv också blivit psykiskt misshandlad sedan barnsben av föräldrar och partner. Och det som hjälpt mig enormt mycket är att som#2 skriver att gå till någon och prata har en underbar kurator som hjälpt mig att inse att det inte spelar någon roll vad andra säger och tycker utan du duger precis som du är och ingen har rätt att kränka andra människor varken dig eller mig vi har alla rätt att vara som vi är . Så mitt råd är boka en tid hos en psykolog/kurator. Önskar dig alla lycka framöver

Upp till toppen
Annons: