Annons:
Etikettkänslor
Läst 1426 ggr
Lollo pop
2019-05-24 10:09

Hur visa uppskattning utan missförstånd..

Har en fråga angående vänskap och om hur och när man bör visa uppskattning inför en vän? Var för en tid sedan med om att en person missuppfattade helt och hållet när jag talade om för honom att jag uppskattade vår vänskap vilket lede till att det blev stelt och konstigt o att vi i dag inte har kontakt han trodde att jag flörtade… Är det så att man kanske inte ska visa uppskattning inför en manlig vän på samma sätt som för en kvinna? Har alldrig förut funderat på detta då jag aldrig råkat ut för detta tidigare. Har massor med manliga vänner som jag uppskattar och håller av som vänner. Men har nu börjat fundera hur/ när man kan visa sin uppskattning i en vänskaps relation utan missuppfattningar?

Annons:
Herveaux
2019-05-24 10:19
#1

Jag visar mina vänner uppskattning på samma sätt oavsett om vännen är av motsatta könet eller ej. Har aldrig blivit stelt eller missförstått.
Men det är bara mina erfarenheter.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Devya]
2019-05-24 11:39
#2

Det beror ju på vad man har för sorts relation till personen. Jag tycker att man faktiskt känner på sig vad man kan säga och inte kan säga. Jag har två vänner som jag kan lätt berätta för hur mycket jag uppskattar och älskar dem. Sen har jag en annan väninna som jag aldrig skulle få för mig att säga något sådant men vi är ändå väldigt bra vänner.

Jag hade en manlig vän som jag också kunde väldigt lätt prata med, innan vi råkade på något vis komma ifrån varandra (jag blev gravid och efter det ändrades tydligen allt).

Så det har nog inget att göra med könet i sig, utan vad för sorts person och relation man har till denna ifråga.

spiritoffalconer
2019-05-26 12:11
#3

Visar lika mkt hjärta till allt och alla

sp0ngeb0b
2019-05-26 21:09
#4

Jag är en sådan person som (tyvärr) sällan berättar för mina vänner hur mycket jag uppskattar dem. Visst, händer kanske att jag säger i förbifarten att jag tycker om dem och så, men det krävs något stort för att jag verkligen ska öppna mig. För några månader sedan ville jag visa min uppskattning till en killkompis eftersom han hade hjälpt mig en kväll då jag verkligen behövde det. Först var det lite stelt mellan oss pga händelserna den kvällen, så jag började med att förklara hur jag kände och be om ursäkt osv. Sedan förklarade jag att jag tycker han är en jättebra vän och jag är väldigt glad att ha honom i mitt liv. Lite mer utförligt, men du förstår. Om du vill undvika missförstånd skulle du ju kunna använda just den meningen "du är en bra vän" eller liknande. Det är något som uppskattas hos den som får höra det, och det är svårt att misstolka då man verkligen specificerar att man syftar på vänskap och inget annat.

Upp till toppen
Annons: