Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 1190 ggr
Anonymos
2019-06-02 21:56

Han är inte kärleksfull...

Är så ledsen, trött på att inte få känna mig älskad. Eller alltså, jag känner mig älskad men jag har en sambo som aldrig säger kärleksfulla saker till mig. Jag kan ändå säga att jag älskar honom och mena det, eller lägga in en kommentar när han minst förväntar det ibland. Men han, han har aldrig sagt något och ändå har vi varit tillsammans ett bra tag. I helgen kom förlovning på tal om bland några vänner & då sa han att det lär dröja bra länge för det betyder ändå inget om man sätter en ring på fingret. Jag blir ledsen. Det är inga värdsliga saker men ibland skulle man ändå bara få höra något från honom. Vad gör man? Är det lönt att ens ta upp något om de?

/Anonymos

Annons:
Honestyisdead
2019-06-02 22:08
#1

Om du inte tagit upp hur du känner är det klart det är lönt.

Scorpio97
2019-06-02 22:09
#2

Jag tycker absolut att du ska ta upp det. För en del personer kommer det inte naturligt att säga kärleksfulla saker medan andra säger sånt jämt. Känslorna kan vara precis lika starka oavsett. Men om man pratar om det och får veta att det är viktigt för ens partner kan man förhoppningsvis tänka på det och se till att säga/göra romantiska saker även om det inte kommer naturligt för en annars :)


//Jessie

_Fisken
2019-06-02 22:32
#3

Han kanske inte inser hur hans beteende påverkar dig. Så det är bra om du tar upp det med honom. Uppfostran..

smastadd
2019-06-11 14:22
#4

Kan vara så att han har annat sett att visa kärlek på? Ibland kan det vara så att ena partnern gärna säger saker medan den andra kanske gör det genom att göra saker

Russinlimpa
2019-06-11 15:54
#5

Min sambo är lite likadan, han är en extremt dålig på att uttrycka sin kärlek i ord. Annars är han bra på att kommunicera (bättre än mig) men just kärlek är svårt. Det var jättejobbigt för mig i början då jag har EIPS och "kräver" att personen säger vad den tycker om mig. Har svårt att uppfatta bara handlingar. Min sambo är dock en sån som visar det i handling. Massa små sätt som jag ibland inte ens märker. Kan vara nått så litet som att han kommer och tittar när jag lagar mat (för att vara med mig) eller klappar mitt hår när han går förbi mitt skrivbord. Det är bara sån han är, lite tyst och håller sig gärna på sin kant. Men han älskar mig inte mindre för det. Tycker du ska prata med din partner om det. :)

Upp till toppen
Annons: