Annons:
Etikettförhållande
Läst 546 ggr
Wilola
6/5/19, 7:01 PM

Distansförhållande

Hur står man ut med saknaden efter sin partner när man har ett distansförhållande? Jag älskar honom mer än något annat, men det känns som att allt jag gör är att sakna och längta. Vi ses 3-4 dagar varannan vecka typ.

Annons:
[TheSquirrel]
6/5/19, 7:08 PM
#1

Men bara står ut helt enkelt. Och ni ses ju såpass ofta att det ju inte borde vara något större problem. Däremellan kan man ju prata i telefon. 
Jag var i ett distansförhållande där vi bara kunde ses vartannat år i ett par veckor de 6 första åren vi var tillsammans. Det gick ju det också.

Anne.K
6/5/19, 7:09 PM
#2

Hitta på saker att göra på din fritid. Skaffa en hobby om du inte redan har det. Umgås med vänner. Gör saker som du tycker är kul. 

Har ni bra kommunikation med varandra den tid ni inte ses? Att prata och umgås via telefon/videosamtal etc. kan underlätta saknaden.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

ThatPie
6/5/19, 7:27 PM
#3

Jag har ett distans förhållande lite som #1 och man får helt enkelt hålla kontakten och närheten på annat sätt. Jag och pojkvännen skickar mycket meddelanden/sms och pratar på telefon varje/varannan dag. Ni ses ju ändå ganska ofta så efter ett tag lär du nog vänja dig och lära dig att stå ut.

Wilola
6/5/19, 7:57 PM
#4

Det kanske är att ses ofta för andra, men att inte ses på 2 veckor är superjobbigt för mig då han bodde närmre mig innan (han flyttade för 2 månader sen) och då kunde vi ses varje vecka. Plus att jag har massa separationsångest. #2 Vi snapar och chattar mest på messenger.

Grace2009
6/5/19, 8:23 PM
#5

Är nog väldigt olika för olika personer. Visst är det jobbigt när vi är ifrån varandra, men skickar dagligen till varandra på snapchat så håller kontakten där. Däremot är det ju lite som en kalldusch varje gång vi skiljs åt igen innan vardagen rullar på normalt igen.

Men det är nog något som blir lättare för dig ju mer tid som går, tänker jag mig. Du har ju bara haft såhär i två månader. Det är en ny typ av vardag att vänja sig vid.

Upp till toppen
Annons: