Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 1365 ggr
smastadd
2019-06-11 14:20

Hjälp min kille har köpt lägenhet utan mig

Hjälp! Jag har flyttat till en småstad från en storstad endast pga en kille jag träffat. Vi har nu bott här i 1 år tillsammans i hans lägenhet. Jag har inte vågat ta jobb i denna småstad pga att förhållandet varit nytt utan har kämpat med att pendla tillbaka till gamla jobbet 3 dagar i veckan och jobbat hemifrån. Det är ungefär 6 timmar fram och tillbaka till jobbet vilket har slitit under året då  man inte kan ha något liv vid sidan av.  När jag sen skulle ta jobb i småstaden ville han inte det pga att  han känt sig osäker på förhållandet (pga att jag mått dåligt av all stress och det har gått ut över honom) Ringar på vattnet och vi har sen en tid nu när det varit bra mellan oss pratat om att köpa lägenhet tillsammans då det skulle få mig att känna mig tryggare. Jag fyller snart 30 och vill äga mitt boende. Nu har han gått och köpt lägenhet utan mig!!! Jag har på toppen av berget kommit in på en skola här i två år och vill nu gärna köpa innan jag säger upp mig då jag har råd trotts student. 

Han vill inte att jag köper in mig då det är "för tidigt" enligt han. Är EXTREMT förvirrad då han inte ser detta som en stor grej. För mig är det en jättestor grej och tycker inte man går och köper lägenhet utan sin partner!! Jag vill själv vara med och bestämma vart jag ska bo. Nu vet jag inte om jag vågar börja studera här när han verkar så osäker… hur går ni vidare ifrån att er partner varit osäker?? Vill inte tvingas välja mellan att leva på hans premisser eller göra slut och flytta tillbaka..

Hur får man sin partner att våga ta steget? Hur går man vidare från att ens partner varit osäker när man redan flyttat för hans skull?! Desperad efter imputs

Annons:
Honestyisdead
2019-06-11 14:22
#1

Låter ju helt galet. Jag hade letat efter eget boende!

smastadd
2019-06-11 14:25
#2

Obs han säger nu att han är säker på förhållandet men de får ju mig att tvivla på det när han köper egen lägenhet?

[Justde_]
2019-06-11 14:33
#3

Jag hade skaffat eget . Och jag hade inte orkat med osäkerheten . Jag tycker att han visat var han står när han köper eget . Vilket hade fått mig att bli rejält osäker = då hade jag lämnat

[[eskils_]]
2019-06-11 15:02
#4

Låter inte som en bra grund för ett framtida liv tillsammans, att han köpt en lägenhet bakom din rygg! Om förhållandet spricker slängs du ut på gatan…

Säger som andra här, stå på egna ben och skaffa ditt eget boende, i valfri stad.

[Devya]
2019-06-11 16:32
#5

Jag skulle dumpat honom och gått vidare. Han tar inte ert förhållande seriöst och att göra något sådant där utan att prata med sin partner tycker jag är verkligen respektlöst.

Maria
2019-06-12 07:52
#6

Att vara ärlig och att kunna prata om allt är ju jätteviktigt i ett förhållande.

Jag hade dumpat den här killen. Det har gått så lång tid nu så han borde veta vad han vill med dig och framtiden.

Inte gå bakom ryggen och köpa en egen lägenhet???

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
-Aida-
2019-06-12 08:30
#7

Låter inte som att de är mycket att hänga i granen. Hade min sambo gjort så mot mig, hade jag känt att han bara är ute efter att trygga sig själv genom att stå som ägare på boendet. Jag hade inte stannat efter ett sådant svek, de är en dealbreaker för mig. Du ska vara trygg också, det är viktigt att båda är trygga med varandra och tyvärr valde han sig själv före dig i detta.

[Forest]
2019-06-13 19:29
#8

Och ni har inte tittat på lägenheten ihop utan han gick bara och köpte  lägenheten utan att prata om det innan. Nja det låter inte så bra tycker jag. Jag skulle leta eget boende i den staden du trivs bäst i, plugga om du vill eller jobba vidare på ditt jobb.

Upp till toppen
Annons: