Annons:
Etikettkänslor
Läst 1187 ggr
Vash
2019-06-15 18:40

Har jag känslor för denna killen?

Det är en väldigt märklig frågeställning som jag bär på men jag vet inte ifall jag har känslor eller inte för en kille. Han studerar samma termin som mig och vi var förut i samma studiegrupp så vi har haft en del grupparbeten tillsammans. Det blev oftast lite pirrig stämning när vi var ensamma, vilket inte var ofta men stämningen var ungefär som det kan vara på en första dejt. Jag blev nervös kring honom, och jag märkte att han blev nervös i mitt sällskap också samtidigt som han oftast satte sig nära mig när vi var i grupp och ställde frågor till mig angående allt möjligt när vi blev ensamma en liten stund. Vi matchade på tinder en gång för ett tag sedan, men ingen av oss skrev någonting då. Jag vågade inte och förmodligen inte han heller, det skulle varit för pinsamt om den andra inte svarade osv när vi fortfarande hade många grupparbeten kvar att göra. Vi har bytt grupp nu och varken pratar eller ser honom alls längre, det känns lite tomt men jag vet inte om jag saknar honom som vän eller om det finns några känslor där. Jag hade en crush på honom väldigt länge, men går inte runt och tänker på honom direkt alls i min vardag. Däremot drömmer jag ofta om honom, och det är alltid romantiska drömmar. Kan det vara så att jag undermedvetet har känslor för honom? Jag tänker inte på honom i vaket tillstånd men drömmer om honom, det känns udda. Jag är för tillbakadragen som person för att våga visa intresse för en kille, så väntar alltid tills killen visar någonting men vi har som sagt ingen kontakt alls just nu. Det var dock inte så länge sedan och vi kommer ju stöta på varandra igen på något sätt under studierna, men skulle vilja umgås mer med honom privat för jag saknar honom som person oavsett om det är vänskapskänslor eller kärlekskänslor jag känner. 

Till huvudfrågan, tror ni mina drömmar om honom tyder på att jag har känslor för denna killen?

Annons:
[Forest]
2019-06-16 20:11
#1

Något undermedvetet är dina tankar lite på honom så även när du skrev detta inlägg ☺ Om du är på tinder och han med varför inte fråga om ni ska ta en fika eller gå på bio. Fika kan man ta utan vara dajte medans bio kan vara lite mer date. Sen kan du se hur det känns kanske det slår gnistor 😊

mostermimma
2019-06-17 13:52
#2

Om du har mer känslor än vänskap eller inte känns svårt att svara på, men av det du beskriver så verkar det ju absolut finnas en attraktion er emellan. Varför inte testa träffas och se vad det kan bli av det? Då får ni ju en möjlighet att lära känna varandra lite mer personligt än vad ni kanske haft chansen att göra i skolan, och se om det kanske kan bli något mer.

Vash
2019-06-19 19:32
#3

#1 och #2

Jag skulle verkligen vilja umgås mer med honom för att jag trivs med honom som person, och för att jag får ett pirr i magen runt honom. Det finns absolut en fysisk attraktion som känns besvarad, och det finns en bra personkemi så ser goda förutsättningar för att det skulle kunna utvecklas till någonting mer, och om inte skulle jag kunna få en bra vän i alla fall. Jag är så rädd för att fråga honom dock. Det blir ju nästan som att bjuda ut en kille och det är något jag aldrig har gjort tidigare. Hur skulle ni göra, bara skicka iväg ett meddelande och fråga om han skulle vilja träffas någon gång?

mostermimma
2019-06-20 14:08
#4

#3 det behöver ju inte vara så stort, men kanske föreslå att ses och ta en fika? beroende på var ni bor kanske det finns någon bra aktivitet att göra tillsammans, men något enkelt. om ni har möjlighet att ses i nån park där det kanske finns ett fik och en boulebana, det känns som att det skulle kunna bli ett avslappnat sätt att umgås på. 

när jag har tvekat att höra av mig till någon, oavsett om det är en gammal vän eller någon jag varit intresserad av, så brukar jag vända på det och försöka tänka hur jag skulle reagera om den personen istället hade hört av sig till mig. allt som oftast känns det som att jag skulle bli glad, kanske förvånad men jag har nog aldrig tänkt att jag skulle bli arg eller så. det brukar ge mig lite självförtroende till att våga trycka iväg det där meddelandet. lycka till!

OlgaMaria
2019-07-01 13:47
#5

Tycker det är perfekt att skicka ett meddelande och fråga om han vill ses på en fika någon dag. För det måste inte vara en dejt men skulle kunna vara det, beroende på vad man vill att det ska vara… men kan också vara en öppning för att umgås som vänner och se vart det leder. Tycker du ska våga innan det går för lång tid sen ni sågs mer ofta.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: