Annons:
Etikettförhållande
Läst 3572 ggr
Xanicyon
2019-06-17 15:38

Måste bete mig!

Hallå! Jag har vart tillsammans med min kille i snart 2 år och vi har bara träffats några ggr då han bor i ett annat land, Problemet jag känner vi har är att han anser att han bestämmer över allt ”jag” får göra, vad jag ska ha på mig och hur jag bör vara, såsom (lyssna på hnm ute och bete mig) häromdagen så undrade han hur hans tshirt såg ut på honom när vi var ute och promenerade, så drog jag lite på tröjan vid ryggen för att rätta till den och se bättre, då blev han smått irriterad och sa, sluta göra såna här dumma saker - samtidigt som han tog tag i underarmen ovanför armbågen jättehårt så det svullnade upp och fick blåmärken. Vilket i sig han sa förlåt för och tittar besviket på armen nu varje dag sen dess. Han har inte direkt varit så hårdhänt förut men han kan verkligen skrika till och bete sig jättedåligt, men om jag gör det så är de verkligen inte OK. Sen är han en jättefin kille på många andra sätt också och det är de jag älskar om honom. Men då jag har varit misshandlad sen liten osv så känner jag mig jätterädd att jag ska hamna nånstans där igen och speciellt när jag inte får göra något eller säga något som han avskyr. Vad gör man?

Annons:
Lona
2019-06-17 15:41
#1

Spola honom, det leder inte till något gott. Du är värd bättre!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Gronstedt
2019-06-17 15:41
#2

Han försöker kontrollera dig och han har redan misshandlat dig. Gör slut och säg upp bekantskapen!

Cireea
2019-06-17 15:43
#3

Lämna honom, det kan komma att eskalera. 
Det låter hur som helst inte hälsosamt, du är värd mer än så! 🌺


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

-Aida-
2019-06-17 18:00
#4

Att han har bra sidor spelar ingen roll, de han gjorde mot dig är oacceptabelt, alla har bra sidor, till o med idioter och rötägg. Du har så många varningssignaler i ditt inlägg, det är början på något otroligt dåligt, ta dig ur fort.

Pingpongboll
2019-06-17 18:04
#5

Hajar och krokodiler kan säkert vara hur gulliga som helst när dom är på det humöret (tex när dom är mätta och belåtna.) Men är dom på det där a n d r a humöret så hugger dom. Det är deras natur. Om du kan acceptera att leva med en krokodil som är snäll ibland men otäck med jämna mellanrum ska du stanna annars tycker jag du ska hellre springa fort som f*n om jag ska vara ärlig. Ta hand om dig!

If you bring forth what is within you, what you bring forth will save you. If you do not bring forth what is within you, what you do not bring forth will destroy you.
-Gospel of Thomas

Nettis!
2019-06-17 18:04
#6

Håller med de övriga. Dags att gå vidare.

Annons:
Pingpongboll
2019-06-17 18:11
#7

En sak till…det du känner är inte kärlek utan kemi. När man är van från barndomen att bli illa behandlad så upprepar man mönstret..hjärnan skapar ett kemiskt beroende av topparna och de djupa dalarna. Snälla killar kanske inte känns lika spännande ( kemin infinner sig inte). Men om man har ett mönster av misshandel i barndomen och känner stark attraktion kan man faktiskt ta det som en varningssignal.

If you bring forth what is within you, what you bring forth will save you. If you do not bring forth what is within you, what you do not bring forth will destroy you.
-Gospel of Thomas

[Devya]
2019-06-17 18:11
#8

Du förstår väl att det han håller på med är inte alls ett bra tecken? Sådär håller man inte på med. Han kan definitivt inte ha någon respekt överhuvudtaget för dig. Det visar han tydligt med hur han behandlar dig.

Om du inte gör slut nu så kommer det bara att bli svårare och svårare för dig att lämna. Vill du verkligen ha en sådan idiot till kille?

Sarah
2019-06-17 20:07
#9

Varningsklockorna ringer högt. Lämna genast.

Xanicyon
2019-06-23 20:57
#10

Tack for era svar, jag kommer lamna honom nar jag akt tillbaka till sverige, men inget har hant sen mer efter det hara. daremot sa ploppade han den stora fragan om jag vill gifta mig med honom och jag sa ja for att jag inte vill gora det varre an det ar just nu, sitter bara har och fordriver tiden till lordag sa jag kan aka hem..

Lona
2019-06-24 07:26
#11

#10, Bra beslut! Som det står i någon annan tråd, gör gärna slut på ett sätt som smörar hans ego, inte så att det blir som en anklagelse. Inte för HANS skull givetvis, utan för DIN! Det är värt att kräla lite i stoftet om det ökar ens egen säkerhet. Beroende på hur han brukar bete sig så se eventuellt till att det är folk runt omkring er när du gör slut men ställ inte till en scen. Lycka till nu! ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Sarah
2019-06-24 19:47
#12

En man som kan bli våldsam och ts är fast i ett annat land tills lördag… Om du tänker göra slut öga mot öga så gör du det på flygplatsen precis innan du ska gå igenom säkerhetskontrollen. Annars, för din egen säkerhet, gör slut på telefon när du kommer hem.

Pingpongboll
2019-06-25 21:12
#13

#10 Klokt beslut! Instämmer med Lona och Sarah. Försiktighet är a och o när man har med våldsamma människor med kontrollbehov att göra. Säg absolut ingenting förrän du är hemma, och även då, gör det så snyggt du bara kan.

If you bring forth what is within you, what you bring forth will save you. If you do not bring forth what is within you, what you do not bring forth will destroy you.
-Gospel of Thomas

Annons:
Vixxen
2019-06-28 01:49
#14

Hur har det gått?

[PeterTM]
2019-06-28 04:53
#15

#10 Akta dig, det där är en potentiell kvinnomisshandlare!

Cireea
2019-07-11 16:01
#16

Jag kan inte låta bli att känna mig en smula orolig över att TS inte varit online och skrivit något mer i tråden. Hoppas allt gått bra! 🌺


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Devya]
2019-07-11 20:16
#17

#16 Ts är annars inte en väldigt aktiv medlem så det behöver inte betyda något särskilt.

Förhoppningsvis så har allt gått bra!

Xanicyon
2019-07-17 23:07
#18

Hej, Allt har gått bra.

Gjorde slut på flygplatsen och vände klacken och gick! har inte haft nån kontakt med honom sen dess och mår mycket bättre nu, tack för eran hjälp ❤️

Vixxen
2019-07-18 00:10
#19

Vad skönt att höra! 🤗

Kalli
2019-08-28 16:22
#20

Skönt att läsa hela tråden och inse att du är trygg. Ta hand om dig.

Annons:
MonicaLagerquist
2019-08-28 17:18
#21

Skönt att höra att du lämnat honom och brutit all kontakt.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: