Annons:
Etikettkänslor
Läst 1043 ggr
Maghan70
6/24/19, 1:05 PM

Vad tycker du?

Jag  är ihop med en kille och han har ett barn tillsammans med en kvinna, som varit min vän förut.  Min kille är vän med henne och hon har varit rätt elak mot mig och jag känner att jag har svårt med att han ska vara hennes vän så pass mycket att dom pratar varje dag och anförtror varandra saker, som hon sedan använder emot mig. 

Nu kanske hon till och med blir granne med honom och jag vet inte hur jag ska hantera detta.  Hon kommer ju att springa hos honom varje dag och jag mår typ illa bara jag tänker på det. 

Jag har pratat med min kille om det här och jag tror inte att han riktigt förstår hur jobbigt det här är för mig.  Han vet hur mycket vi har bråkat.  Jag älskar honom jättemycket, men ibland funderar jag på om det är värt att fortsätta?? Vad ska jag göra? Tips?

Annons:
Maria
6/24/19, 1:13 PM
#1

Din kille kommer alltid att vara nära denna kvinnan eftersom hon är mamma till deras barn. Det är oundvikligt. Självklart att de pratar med varandra.

För barnets skull så är det ju väldigt tryggt att ha båda föräldrarna så nära men du och killen måste nog prata igenom er framtid.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maghan70
6/24/19, 1:30 PM
#2

#1 Ja, det förstår jag ju och stöttar det,  men det är ju lite infekterat mellan mig och henne. För min kille går det säkert utmärkt att ha en nära relation till både mig och henne, men jag kan inte lita på henne längre, såsom hon har behandlat mig. 

Jag försöker att vara trevlig när vi ses, men jag försöker att undvika henne så gott det går.  Jag vill inte tvingas behöva umgås med henne, bara för att dom är vänner. 

 Ja, jag får prata lite mer med min kille om det här, men han är konflikträdd och vill helst inte ta tag i något.

Draken
6/24/19, 1:38 PM
#3

#0 Håller med i det som skrivs i #1. Eftersom de har ett barn tillsammans, så är det oundvikligt att de har en relation, även om det inte är en romantisk relation.

Du säger att du inte litar på henne, det kan jag förstå, eftersom hon är elak mot dig, men frågan är, kan du lita på honom ? är det så att du litar fullt på honom att det inte handlar om annat än barnet, så kan du nog andas lungt.

Men är det så att du inte litar på honom, då får du nog fundera på om ni verkligen skall vara tillsammans ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maghan70
6/24/19, 1:45 PM
#4

#3 Jag har haft svårt att lita på honom, för han har berättat saker om oss, som hon sedan vänder emot mig. Men bett honom flera gånger att låta bli att prata om oss och han har ju bättrat sig lite iallafall.

Maghan70
6/24/19, 1:48 PM
#5

Ingen som varit i samma/liknande situation? 

Hur hanterade ni detta då?

Zadeira
6/24/19, 1:48 PM
#6

Om han anförtror saker åt henne om dig som hon sen använder mot dig tycker jag du bör ta upp med din kille att det är ett problem. Vet han om det? Vad tycker han om det? Vad gör han för att förändra det?

Givetvis är det bra att de har en bra relation, men det är viktigt att du känner att du kan lita på din kille och att han stödjer dig i en situation där du och kvinnan inte går ihop. Han behöver inte ta någons parti eller "välja sida", men han bör försöka hjälpa dig känna dig trygg med hans umgänge med kvinnan. Där behöver han kanske tänka till lite och begränsa sig tillsammans med henne, allt behöver hon inte veta även om de har en god relation. Men om han inte förstår hur stort problemet är tycker han kanske inte det är något att bry sig om, så det är viktigt att du gör klart för honom hur viktigt det är för dig. Kanske kan han låta bli att prata om dig med henne?

Annons:
Lona
6/24/19, 1:57 PM
#7

Det där med vänner, att bli ihop med sin kompis ex och så vidare blir ju ofta lite trassligt. Var det långt mellan att det tog slut mellan dem som du blev ihop med honom? Jag menar inte på något sätt att det är ditt "fel" att relationerna er emellan är lite infekterade men det är sällan ens fel att två träter, så att säga. Skulle det funka att du och hans ex talade ut om saken eller gör det bara alltihop ännu värre? Att helt ta bort henne ur din partners liv går ju inte så försök att hitta ett sätt att samarbeta eller att åtminstone kunna vara neutrala med varandra. Prata igenom saken ordentligt med din partner, ni kanske gemensamt kan komma fram till ett vettigt förhållningssätt? Jag har också en ganska konflikträdd partner, det är en balansgång hur mycket man kan "pusha på" och kan bli ganska knepigt om man inte vill bete sig som en räpa. Och vad du än gör, snacka aldrig skit eller ens antyd för barnet att du inte gillar dess mamma - men det tror jag nog att de flesta har vett nog att låta bli.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maghan70
6/24/19, 3:48 PM
#8

Tack för alla tips och tankar.  Får prata med honom igen om det här. Att prata med henne är lönlöst.

[Forest]
7/1/19, 6:48 PM
#9

Finns gränser att dra och privatlivet behöver man inte dela med sig till en person man har fått barn med (om det är slut). Ts ärligt nu så tror jag inte din pojkvän har helt klippt bandet han kanske inte älskar henne men känslor av något mer än bara mor till mitt barn är drt helt klart. Jag skulle inte lägga energi på henne o tjavsa för det blir bara värre isf. Det är ta en riktigt samtal med din pojkvän i detta läge och sen fundeta på om du skulle köara av att se henne varje dag för blir dom grannar o redan är tajta så lär det bli pling på dörren dagligen. Lycka till

Upp till toppen
Annons: