Annons:
Etikettallmänt
Läst 1021 ggr
Fransu
7/5/19, 4:23 PM

Vilka egenskaper funkar inte hos en partner?

Vad för egenskaper tolererar du inte hos en partner?

Jag är nyskild och långt ifrån redo att ge mig in i något nytt och har insett att jag tror det kommer vara svårare att hitta någon i min ålder. Jag har liksom blivit jag, är inte så anpassningsbar längre.

Men vad jag absolut inte accepterar om jag skulle ge mig in i en ny relation är att han skulle försöka ändra på mig på något vis, eller begränsa mig.

Rasistiska åsikter går också bort.

Våldsamhet och väldigt hett temperament orkar jag inte med.

Svår svartsjuka.

Alkoholproblem funkar inte heller. Han får heller inte vara rökare.

Det är nog min lista som jag har svårt att avvika ifrån.

Har ni saker som ni inte skulle kunna tolerera hos en partner?

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Lussan20
7/5/19, 4:42 PM
#1

Du har nog räknat upp det mesta, jag tar det som jag känner viktigast

1.trohet

2.kärleksfull

3.barnkär och djurkär

4. öppensinnad

5.humoristisk och glad.

6.empatisk med andra människor

7. fri från kontrollbehov.

8.socialt begåvad

9.självgående

10.jämlik.

11, som klausul absolut inte aggressiv och ha våldstendenser eller rasist!

Mvh/WL🌺

MonicaLagerquist
7/5/19, 4:55 PM
#2

12 icke rökare

Stolt ägare till fem La permer

[Hayabusa]
7/5/19, 4:58 PM
#3

Jag vänder nog på frågan - en eventuell partner måste tillföra något särskilt, annars kan det kvitta.

Zadeira
7/7/19, 4:12 PM
#4

Översitteri och behov av att hävda sig går fetbort hos mig.

[Forest]
7/7/19, 4:48 PM
#5

Jag skulle inte vilja ha en toffel en utan åsikter. Jag har min bästa vän som man visst finns små brister men jag är inte helt perfekt även om jag vill tro det 😁 Ts jag tror man i viss ålder har hittat sig själv och skulle man hitta ny kärlek så kanske man anpassar sig lite. Som stäng toadörren, bädda sängen på visst sätt. Små saker som kanske är viktiga för den andra.

Caeli
7/7/19, 5:05 PM
#6

#5 Håller inte riktigt med där… Har man kommit lite upp i åren så har man förhoppningsvis insett att sådana petitesser som tex att stänga toadörren, bädda sängen på visst vis är fruktansvärt oviktiga i ett förhållande!😀 För mig är det betydelsefullt att en partner ser ljust och optimistiskt på tillvaron och får mig att känna glädje!❤️

Annons:
[Hayabusa]
7/8/19, 9:17 AM
#7

Gör man en lista på "önskade egenskaper" samt "icke önskvärda egenskaper" som  till 100% ska levas upp till - då får man nog överväga om ett liv som singel trots allt inte är bättre :)

Alla relationer innebär någon form av kompromiss, sedan är det en avvägning om hur & vad man vill kompromissa om.

Lussan20
7/8/19, 12:49 PM
#8

Om man pratar igenom innan man binder sig vad man inte accepterar så blir allt mycket lättare.

Min gubbe och jag har ungefär samma -no,no-

Men vi har olika humor, vilket är roligt, inte samma musiksmak, vilket kan ibland vara tröttsamt allra helst om man inte gilla Lundell, Brosan mfl, då går jag till datorn och spelar lite Cold Play och Weeping Willow tex, det går så bra så.

Vi har olika upptider och nattider, han går upp kl 5, jag kl 7, han sover flera gånger per dag, jag ser gärna klart en film.

Vi bestämmer mat för en vecka. Semestrarna kan vi diskutera lite livligt.

Ibland tänder jag till och maken surar, det kallas livet! men att prata är bäst innan, slipper man stå där sedan och klaga på sprit, otrohet, vara idrottsänka, ensam med barnen , allt ansvar osv. Jag gillar mogna ansvarsfulla män det är attraktivt..Mvh/WL🌺

[Hayabusa]
7/8/19, 1:21 PM
#9

"Saker & ting är sällan eller aldrig som de förefaller vara". Det tar lång tid att lära känna en ny individ, oftast visar sig den fulla bilden långt senare. Då kan det vara så dags…

Jag gillar att träffa och umgås med Kvinnor, men bor allra helst på egen hand. På så vis blir "mindre önskvärda egenskaper" lätta att leva med - samt att mitt eget liv inte behöver möbleras om.

Katti
7/8/19, 3:12 PM
#10

Jag hade några, varav rökare var en egenskap som gick fetbort. Fick en kväll ett trevligt meddelande på Mötesplatsen. En kille som faktiskt hade läst hela min, ganska omfattande, presentation.  Efter ganska många mer eller mindre oseriösa svar var det en trevlig känsla och jag gick genast in på hans profil för att läsa mer.  Det verkade helt klart vara en trevlig kille, men han var rökare… Jahopp, jag lämnade datorn och deppade en stund. Sen skärpte jag till mig och tänkte att ett trevligt meddelande ju kan i alla fall få ett trevligt svar. Jag måste ju inte gifta mig med karln för det!

Vi har snart varit gita i två år och ja, han röker fortfarande (men inte lika mycket)! Jag tror faktiskt inte han hade tänkt sig någon med fyra hundar, en massa katter  och 85 kaniner heller. Kärlek handlar om att ge och ta ❤️!

För att svara på frågan så går rasistiska och homofobiska åsikter fetbort, liksom våldstendenser och svartsjuka. De två senare visar sig nog sällan i början av ett förhållande dock… Och någon som inte gillar djur så klart, men en sån hade garanterat valt bort mig väldigt snabbt 😂!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

[Forest]
7/8/19, 8:24 PM
#11

6. Fast nu pratar du om man varit ihop i flera år jag pratar om man träffar en ny kärlek, då får man kanske överväga lite. Att köra på i hela mina 20 år så var det så här vägrar ändra något då kanske man kör fast. Jag tror helt enkelt man överväga lite hur viktigt är det, sen kompromiss. Skulle jag säga aldrig en snusare så kanske kärleken får tänka på att spotta ut snusen när man går och lägger sig.

millan21
7/9/19, 10:07 AM
#12

Att han försöker ändra på mig funkar inte. Jag vill kunna gå i mina myskläder hemma på helgen och inte känna att man måste klä upp sig för varann.

Upp till toppen
Annons: