Annons:
Etikettgrannar
Läst 1454 ggr
Randomel93
7/7/19, 3:11 PM

Rise above eller svara för mig?

Hej! Mitt bekymmer är att personen som har sin bil till höger om mig ständigt står mycket nära, på och ibland över parkeringslinjen mellan våra bilar. Jag har parkerat som normalt mellan strecken så att jag kommer in och ut ur min bil utan att behöva vara yogainstruktör då jag anser att personen i fråga får skylla sig själv. Idag satt det en passivt aggressiv lapp på mim bil att jag måste tänka mig för när jag parkerar då dom vid två tillfällen fått klättra in vid sin passagerarsida på grund av mitt sätt att parkera.. Jag åker bort en stund och nu när jag kom hem är deras bil tillbaka och står över linjen på min parkering. Jag hade tänkt anstränga mig mer men nu när jag inte ens har hela min ruta så är det mycket svårt för mig att ta hänsyn till dom då även jag vill komma in och ut ur min bil och har en annan bil på min vänstersida. Ska jag skriva tillbaka en lapp och be dom hålla sig innanför sina linjer om dom vill ha plats? Ska jag låta det vara och hoppas att dom lär sig med tiden? Är så kluven, vill inte starta bråk men vill heller inte hela tiden låta folk trampa ner mig..

Annons:
Huygens
7/7/19, 3:21 PM
#1

Kanske är det en fälla?

Katti
7/7/19, 3:25 PM
#2

Ta kort så du har bevis om de fortsätter larva sig!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Carmarino
7/7/19, 3:35 PM
#3

Ta ett foto på bilen när den står parkerad över linjen, och skriv att det går lättare för dem att ta sig in i sin bil om de håller sig på sin egen parkeringsplats. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Lona
7/7/19, 3:55 PM
#4

#1, En fälla? Utsatt av rymdödlorna och Angela Merkel eller vem menar du skulle ha gillrat den?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Randomel93
7/7/19, 4:01 PM
#5

Bilder är tagna och jag skrev följande lapp: Hej! Jag gör så gott jag kan men då även jag vill komma in och ut ur min bil och du ofta parkerar på och över linjen så är det svårt för mig att ge dig mer plats då även jag har en bil till vänster om min. Om du är tvungen att stå så långt åt vänster så är det bilen till höger du ska lämna lappar på. Ta hand om er. Men hen har mer än 50 cm till bilen till höger såg jag nu när jag var nere och tog kort så förhoppningsvis ska hen inse att det kanske inte är min lilla bil som är ett problem.. Jag blir alltid så ledsen bara och orolig att jag har fel då jag innan var säker på att jag hade rätt men uppenbarligen är hen såpass säker på sin sak att denne skriver en lapp om att Jag Måste tänka mig för..

Caeli
7/7/19, 4:23 PM
#6

Finns det ingen som har hand om parkeringsplatserna - vaktmästare eller dylikt? Visa dem i så fall hur dina bil-grannar parkerar. En lapp från ansvariga för p-rutorna biter kanske bättre…

Annons:
[Devya]
7/7/19, 4:38 PM
#7

#1 Fälla? I vilka banor tänker du nu riktigt?  Låter otroligt långsökt.

[TheSquirrel]
7/7/19, 4:40 PM
#8

#5 Bra och vänligt skriven lapp tycker jag! Hoppas det löser sig.

Maria
7/7/19, 5:25 PM
#9

Jättebra gjort med lapp och foto.

Berätta gärna hur det har gått. Om du fått några reaktioner.

Vi har liknande problem i vårt område. Inga arga lappar men svårt att komma i och ut bilen emellanåt. 

Parkeringsplatserna är smala och kom till samtidigt med området på 60-talet. Jag gissar att bilarna var lite smalare också på den tiden och idag är ju stora "suvar" poppis som tar plats.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Randomel93
7/7/19, 5:25 PM
#10

Blev kontaktad av dom ansvariga för parkeringen nu, att jag måste lämna plats då personen är en gammal kvinna, då förklarade jag min point of view och att personen inte förhåller sig till strecken och att jag har bildbevis, dom blev jätteförvånade.. Förlåt, jag tycker absolut att äldre ska få komma runt och leva liv till fullo men om du ska fortsätta köra bil så ska du kunna parkera

Maria
7/7/19, 5:29 PM
#11

#10 Man ska inte behöva ta hänsyn till att det är en gammal kvinna tycker jag. 

Kan man inte längre parkera så är det ju tveksamt om man överhuvudtaget ska ha körkortet kvar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lona
7/7/19, 8:21 PM
#12

TS, tycker absolut inte att du gjort något fel, tvärtom har du handlat på ett trevligt och balanserat sätt. Självklart har du rätt att parkera så att du får plats! Rent krasst, om man på grund av ålder eller rörelsehinder behöver mer utrymme så får man väl hyra två platser eller försöka byta om det finns någon som är bredare. Det är klart att man kan ta hänsyn till andras svårigheter, men inte så att man slår knut på sig själv!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

annia1
7/8/19, 2:29 AM
#13

Randomel93 du har ju gjort rätt och det är ju bra att det som har hand om parkeringen har hört av sig så att de fått veta. 

Tittar jag på det du skriver så verkar det som att passageraren har problem med att ta sig i och ur bilen. Om det är den gamla kvinnan vet jag inte.

I TS så skriver du från deras lapp. Att dom fått klättra in från passagerarsidan. Det klarar man inte av om man har problem även tveksamt om en äldre klarar av det. Sen skriver du också att det är 50 cm till den högra. För mig säger det att passageraren som har problem (att ta sig i och ur). Så att den som kör försöker ge passageraren så mycket utrymme den kan. Och då tyvärr gör den fel åt ditt håll.

Sen är jag lite fundersam om det verkligen är den äldre kvinnan som skrivit lapp åt dig. Jag tänker på den sista lappen du fick. Att du ska tänka dig för. För mig låter det inte som en som är äldre.

För mig verkar det mer som att det kan vara så att den äldre kvinnan äger bilen (eller åtminstone att parkeringsplatsen är hennes), (därför de som hörde av sig sa att det var en gammal kvinna) men att det är nån yngre som skjutsar henne.

Dom kan enkelt lösa sitt problem om passageraren har problem att ta sig i och ur bilen. Att backa ut bilen från parkeringsrutan innan passageraren kliver i och likaså låta personen kliva ur innan bilen parkeras. Då är det inga problem.  Om dom som sköter parkeringen hör av sig igen så kan du ju säga det.

.

Annons:
[Forest]
7/8/19, 12:21 PM
#14

4 asg 😂 Den fällan är inte så vanlig 👍😂

-Aida-
7/9/19, 11:01 AM
#15

Tycker inte de spelar nån roll om det är en gammal förare eller yngre, rutan finns av en anledning, då får man stå inom den som det är tänkt, tycker TS gjort helt rätt här.

Upp till toppen
Annons: