Annons:
Etikettvänskap
Läst 778 ggr
yolanda1
2019-07-11 19:07

Kompis som festar extremt mycket

Jag har en kompis som har börjat festa extremt mycket, hon ligger runt med massa killar och tar även droger.. jag har kommenterat detta en gång eftersom jag blev sårad över vissa saker hon gjorde mot mig när hon var full. Hon blev förbannad och sedan pratade vi inte på ca ett halvår. Nu har vi återigen börjat träffas lite och festa och hon festar värre än hon har gjort innan och får mig att må dåligt varje gång vi ses (pga vissa saker hon säger). Jag skulle vilja prata med henne om detta och hur hon festar men jag tror att jag kommer få en utskällning igen..  är det värt att ta upp detta med henne eller ska jag bara ta avstånd från henne?  Jag mår dåligt som det är och hon får mig att må sämre..

Annons:
MonicaLagerquist
2019-07-11 19:20
#1

Jag skulle säga rätt ut.

- Jag mår dåligt av ditt festande så fortsätter du med det och drogandet så vill jag inte vara din vän.

Stolt ägare till fem La permer

yolanda1
2019-07-11 19:41
#2

#1 jo fast då kommer hon garanterat bli förbannad igen.. sen kommer hon börja prata skit om mig till andra, det gjorde hon förra gången iaf..

taxarärbäst
2019-07-11 20:03
#3

är det värt att ha någon i ditt liv som får dig att må dåligt?

MonicaLagerquist
2019-07-11 20:08
#4

#2 TA kontakt med vännerna och berätta för dem att du mår dåligt av er relation.

Stolt ägare till fem La permer

Sindri
2019-07-11 20:15
#5

Jag tycker att du bara skall avsluta "vänskapen". Du behöver inte säga något eller förklara - bara dra dig undan. Det går att hitta bättre vänner. Hitta något du är intresserad av och gå kurser, gå med i föreningar.

yolanda1
2019-07-11 20:59
#6

#3 nej det är det väl inte men jag har inte så många vänner.. mår inte så bra och är deppig i perioder..

Annons:
yolanda1
2019-07-11 21:01
#7

#5 Ja jag funderar på det.. men har svårt att hitta nya vänner, mår inte så bra just nu och är ganska blyg som person.. men att gå med i en förening är ju en bra idé :)

Sindri
2019-07-12 09:08
#8

Jag hade en "vän" i många  år som sög energi. Vi hade väldigt kul också och hon var jätterolig, men det negativa var så jobbigt så jag sade upp bekantskapen. Tycker det var ett bra beslut även om det är svårt med all roliga saker vi ej kan minnas ihop.

När man träffar folk genom ett gemensamt intresse blir det fokus på så mycket annat än en själv, men kan rent av glömma bort sin blyghet. Det finns ju otroligt många roliga kurser man kan gå genom studieförbunden.

Jag var också väldigt blyg som ung och kände mig ofta fel och konstig. En av de bättre grejerna jag gjorde var att sommarjobba inom vården (man behövde ingen utbildning på den tiden). Det fick mig att glömma bort mig själv att se andra människors problem och svårigheter. Jag var också tvungen att lära mig ta initiativ gentemot andra människor. Det var den bästa skolan jag gått i.

Att gå med i en teatergrupp känns väl som det värsta tänkbara för dig, men faktum är att jag läst om många skådisar sin varit väldigt blyga och blivit fantastiska skådespelare. När man spelar teater lämnar man bort sig själv och kliver in i en annan person som törs göra och säga saker man aldrig skulle drömma om. 
Att spela rollspel kan ha en liknande funktion.

Upp till toppen
Annons: