Annons:
Etikettdejting
Läst 1604 ggr
meetthedark
7/15/19, 2:41 PM

Är det värt det?

Träffade en kille för ett tag sedan. Förstod direkt att han inte var ute efter något seriöst och fick senare veta att han nyss kommit ur en längre relation. Som barn (början av tonåren) var jag med om en grej med en äldre man som tyvärr satt sina spår och jag har på grund av detta svårt att bli mer intim och vill helst inte släppa in någon närmre än jag känner att jag har kontrollen. Han är underbar på många vis och är väldigt lyhörd på mina signaler. Han förstod att något var fel men jag vill inte släppa in honom, låta honom veta vad som hänt. Men med tanke på hur uppmärksam han är så har han kunnat lista ut en hel del, vilket både är väldigt läskigt men också lite skönt. Har aldrig under mina år på denna jord hittat någon som varit så uppmärksam och förstående. Dock är jag rädd för att få känslor för denna man. Det sista man vill är ju att få känslor som inte blir besvarade och som det verkar just nu är han inte alls redo för något men det kan ju komma att ändras. Han är den typen av människa jag hade kunnat släppa in, omfamna och älska men i dagsläget vågar jag inte riktigt det. Behövde väl mest skriva av mig och jag vet att jag är den enda som kan bestämma vad jag ska göra, men är det värt det? Är det värt den smärtan som sen kan komma att komma? Eller är det vettigare att släppa taget och hitta någon annan som vill ha något mer seriöst?

Annons:
Honestyisdead
7/15/19, 3:39 PM
#1

Om han inte är redo för något seriöst är det ju ingen idé.

Draken
7/15/19, 4:09 PM
#2

Om han inte vill ha något seriöst, och du vill det. Dås kulle jag satsa på en kille som vill ha något seriöst/varaktigt

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Katti
7/16/19, 5:38 PM
#3

Har han sagt att han inte vill ha något seriöst? Eller utgår du från det för att han nyss har kommit ur en relation? Att han bryr sig om dig och dina tidigare erfarenheter tycker jag tyder på något annat.  Rak kommunikation kan lösa mycket!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Sarah
7/16/19, 8:33 PM
#4

Vill ju inte ge dig falska förhoppningar, men när jag träffade min kille var jag allt annat än redo för en relation. Vi dejtade lite löst några månader och sen blev jag redo. Han pressade mig aldrig men var alltid där när jag ville ses. Nu är det 13 år sedan vi träffades och vi har två barn och hus tillsammans. Att man inte är redo betyder inte att man inte vill ses eller att man aldrig blir redo. Kanske skiter det sig och ditt hjärta blir krossat. Men det kan hända oavsett hur redo folk är.

meetthedark
7/17/19, 9:58 PM
#5

Han har sagt att han kan vara där för mig, att han kan hjälpa mig få självförtroende men inte som pojkvän. Han sa också att han inte kommer såra mig och det som händer det händer. Svarade att jag är rädd att få känslor som han inte kan besvara och då sa han att just känslor kan vara svårt. Jag tolkar detta som att han inte är ute efter något seriöst. Jag var ändå tydlig i början med att jag endast var ute efter något seriöst på sikt och inte orkar hålla på, vilket han tyckte lät vettigt (men kanske skrev han det endast för att få träffa mig). Vi har inte träffats på någon vecka nu och det känns som att hans intresse har svalnat men kan också bara vara så att han är upptagen. Vi sa redan väldigt tidigt att om någon tappar intresse eller inte längre vill ses måste man vara ärlig med detta, men han har inte sagt något. Kanske är dags att kolla läget? Tycker själv att det är lite "konstigt" med någon som är villig att ställa upp på det sättet när jag inte kan ge honom det han vill ha, iallafall inte i början? Han har sagt att jag ger honom mer än jag tror och någonstans förstår jag ändå att det är ett sätt att slippa vara ensam med alla de jobbiga känslor man känner? Men med hans personlighet (och ögon) borde han kunna hitta någon bättre än mig. Det är svårt men att prata kanske vore det bästa? Eller skrämmer det bort honom helt? Det vore synd att förlora honom men börjar nog känna att han inte behöver mig som jag behöver honom. Men med #4 kommentar i bakhuvudet hade det såklart varit najs om han skulle bli redo längre fram. Så jobbigt, blir tokig haha!

meetthedark
8/11/19, 5:37 PM
#6

En uppdatering: Vi träffades en handfull gånger till och jag kände mig mer och mer osäker samtidigt som han kände att han pushade för mycket så vi kom till ett gemensamt beslut att det var bäst att avbryta. Han var ute efter en kk och jag är inte riktigt rätt person för det vilket jag egentligen visste från början men man kan inte veta om man inte testar. Han hjälpte mig att komma över ett gäng trösklar och det är jag så himla glad och tacksam över. Härifrån jag står nu är jag starkare än tidigare! Vissa människor är inte menade att stanna i ens liv, så är det bara. Det blir ju en saknad, men det är väl något man kommer över tillslut. Tack för era kommentarer, det är alltid skönt att skriva av sig och få någon annans tankar och åsikter 😊

Annons:
Lona
8/13/19, 8:48 AM
#7

#6, Men vad bra ändå! Man är inte alltid på samma ställen i livet även om personen i sig hade kunnat vara rätt. Försök nu att hålla kvar känslan att du är stark! Du vågade och kom en bra bit på väg, det har du garanterat nytta av i en ny relation men också i det övriga livet. Gå stärkt därifrån även om det inte blev något varaktigt. Jag är naturligtvis själaglad över min särbo men känslan av att överhuvudtaget VÅGA ge mig in i ett förhållande är nästan lika stark. Jag vågade låta mig själv tycka om någon - och att låta någon annan tycka om mig. Hur det än slutar så har det stärkt mig även i andra typer av relationer. Lycka till framöver, du kan och vågar! Även om det går med babysteps så går det framåt. 🌹


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: