Annons:
Etikettförhållande
Läst 958 ggr
[KatriJulia]
2019-07-15 23:12

jobbar på långfart, borta flera månader i sträck

Började för ca. 1,5 år sen träffa en kille sporadiskt, fanns direkt ett intresse för mer än sex från min sida men var svårt att ta steget då han jobbar borta 2-3 månader åt gången (är ledig lika länge) och han dessutom ofta åkte och reste stor del av sin ledighet. För ca ett halvår sen började vi ändå ses mer, och hålla kontakten lite grann medan han var borta. I våras sågs vi varje dag han var hemma i två veckors tid, och höll sedan kontakten dagligen under de tre månaderna han var borta, när han kom hem senast var han hemma bara 10 dagar, vi sågs och sov tillsammans varje dag, var ut och åt på restaurang flera gånger och gjorde en del annat. Han skulle vart hemma 10 veckor men fick ett arbetserbjudande för ett nytt jobb och åkte därför igen, nu ska han vara borta minst 6 veckor, eventuellt 10… Jag har verkligen fått känslor för honom, och vi har också pratat om det, han säger att han har känslor för mig med men att det är komplicerat när han jobbar som han gör och att han aldrig skulle be mig ”pausa mitt liv och vänta på honom”. Känns som att det är extremt svårt att försöka inleda ett förhållande när man varje gång han är hemma får mer känslor och lär känna varandra bättre men sen får ”börja om” igen när han är borta så länge… Han har varit borta bara några dagar nu och jag håller på att bli galen, dels för att jag saknar honom och dels för att jag är orolig då jag inte är helt 100% säker på vart vi står, rädd att han träffar någon annan under tiden han är borta och att jag då ska ha väntat på honom för ingenting om inte han gör detsamma.. Hur hanterar ni som lever i förhållanden där er partner är borta så länge saknaden till partnern? (pratar alltså inte om typ vecka vecka…) och i vilket skede av förhållandet/hur osv bestämde ni att ni skulle satsa på ett förhållande trots distansen? Han jobbar typ på andra sidan jorden och har alltid varit några timmars tidsskillnad men nu på hans nya jobb är det ännu mer, verkligen helt motsatt dygnsrytm så känns som om det kommer bli typ omöjligt att hålla kontakten också. Hur vet man om det är värt allt?

Annons:
Upp till toppen
Annons: