Annons:
Etikettfamilj
Läst 1024 ggr
taxarärbäst
2019-07-16 11:44

jobbig mamma

jag har börjat hyra lägenhet och ska flytta 22 juli som jag längtar till så sjukt mycket! men min mamma har varit jätteförbannad på mig i flera veckor på grund av det och jag börjar bli jättetrött på det jag har försökt få henne att sluta men det går som inte att få henne att fatta att hon driver bort mig mer och mer. Idag började hon skrika på mig över att jag har kollat på tvättmaskiner över en jävla tvättmaskin! det är så sjukt jobbigt att allt jag gör är fel hela tiden…vad skulle ni ha gjort??

Annons:
MonicaLagerquist
2019-07-16 11:54
#1

Härda ut. Det är snart dags för dig att flytta.

Min mamma ville inte att jag skulle flytta hemifrån när jag var nyss fylda 18 så jag flyttade när de var på semester.

Stolt ägare till fem La permer

taxarärbäst
2019-07-16 11:57
#2

#1 jag försöker verkligen men tillslut så orkar man ju inte ta skiten…jag är 25 så det är nog dags att flytta iväg men får hoppas att hon lugnar sig efter flytten annars bryter jag nog kontakten ett tag

millan21
2019-07-16 12:15
#3

Men varför är hon arg? Vill hon verkligen att du ska fortsätta bo hos henne om du är 25?

taxarärbäst
2019-07-16 12:24
#4

#3 jag fattar inte svälj varför hon är arg på mig! men det verkar så tyvärr

Sarah
2019-07-16 12:29
#5

Du får väl fråga henne varför hon är arg. Sätt er ner och prata.

taxarärbäst
2019-07-16 12:46
#6

#5 det ska jag göra! tusen tack för alla som har svarat det känns bra att någon orkar lyssna på mig

Annons:
[Devya]
2019-07-16 12:53
#7

Det låter nog konstigt att hon skulle bli arg på dig men ibland kan mammor vara lite konstiga. Min gick omkring och grät hela tiden då jag skulle flytta ut. Hon var ledsen den första månaden men sen gick det över och vi fick en mycket bättre kontakt med varandra efteråt. Där innan gick vi jämt omkring och var sura på varandra. Vi kom definitivt inte överens det sista året jag bodde hemma. =P

taxarärbäst
2019-07-16 12:58
#8

#7 vi har aldrig kommit överens när jag har som alltid bråkat med min alkoholist pappa så mamma har tyckt att jag har varit väldigt onödig

Lussan20
2019-07-16 13:05
#9

Mammor känner så mycket då barnen flyttar ut, helt fel ibland. Men saknad och sorg kan te sig så olika. Jag hade svårt att hantera barnens flytt , 4st. Sista var så konstigt, jag visste inte vad jag skulle sätta händerna på sedan. Huset gapade så tomt!

Svårt att inte styra saker som man gjort förr. Ibland är man rädd, som då 2an köpte motorcykel, han vurpade sedan, men klarade sig ganska oskadd.Man är alltid mamma fast på håll.

Prata med mamma och säg precis som du känner utan ilska, fråga vad som tynger henne. Du kanske varit hennes glädje och trygghet. Men stå på dig med ditt eget vuxna liv. Jag håller alla tummar..Kram från WL🌺

Draken
2019-07-16 13:21
#10

Mammor reagerar olika på att barnen flyttar ut. Min egen mor var arg och frustrerad på mig när jag flyttade ut som 19 åring.

Jag var frustrerad och funderade på varför, när mina 2 äldsta pojkar flyttade ut, de var ju bara barn, de kunde ju inte klara sig utan mamma ( de var 23 och 26 när de flyttade ut)

Nej, tycker som de andra. Försök prata med din mamma och fråga henne vari problemet ligger, det är det bästa råd jag kan ge. Bråka inte, gapa och skrik inte, utan fråga bara lungt varför hon är så arg.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: