Annons:
Etikettallmänt
Läst 950 ggr
mikaelalund
2019-07-20 10:56

kär i 2

Jag hade aldrig kunnat föreställa mig att jag skulle få känslor för 2 stycken samtidigt men nu har det hänt. Jag kan ta det från början.

Jag har nätdejtat en del med blandat resultat. Träffat många underliga personer som det verkligen bara blivit en träff med. Men så för 5 månader sedan bestämde jag träff med en som bor 15 mil från min stad. Vi hade otroligt bra samtal, käkade gott, promenerade och det kändes som vi hade känt varandra flera år.  Han var lugn och trygg och ingav förtroende.  Vi träffades i hans stad. Jag körde hem sedan på kvällen. Detta var en tisdag minns jag

Där hade ju allt kunnat sluta väl. Vi kunde blivit ihop och levt lyckliga i alla våra dar.

Men vid den tidpunkten för 5 månader sedan var jag väldigt aktiv med mitt dejtande. Jag var medlem på flera olika både gratissidor och betalsidor och träffade ofta flera killar i veckan. Oftast fikadejter som inte varade så länge alls.

Innan jag träffade den första killen hade jag redan bestämt en fikaträff med en i min egen stad på torsdag. Alltså bara 2 dagar efter träffen med den förra. Jag övervägde först att avboka torsdagsträffen men tänkte att en fika spelar väl ingen roll. Han är säkert nån underlig typ som många andra och sen ses vi aldrig mer.

Men hjälp…. Han var jättetrevlig och vi klickade så bra. Satt i flera timmar, och han var så glad och pratsam.

Efter den veckan har jag tyvärr fortsatt dejtat båda dessa väldigt trevliga personer. Dom är faktiskt helt underbara båda 2 och jag har så otroligt roligt med dom och tiden bara flyger fram. Jag får riktigt ont i magen när jag tänker på att jag måste sluta träffa en av dem. Ibland gråter jag mig till sömns, det känns så hemskt. Båda är också monogama. De vill inte dela mig med någon annan. Och jag vill ju tro att jag också är monogam. Jag har ju alltid varit det. Jag vill ju ha ett "vanligt" förhållande, bo ihop och vara lycklig med EN person. Så jag kan inte förstå varför jag nu har så svårt att bara välja bort en av dem.

Snälla ge mig råd och säg inte bara att jag är en hemsk människa. Det här är jättejobbigt för mig. Är det någon som råkat ut för samma sak nån gång?

Annons:
Upp till toppen
Annons: