Annons:
Etikettvänskap
Läst 876 ggr
SunnyMoon
7/31/19, 12:40 AM

Vad gör jag för fel?

Min vän och jag funkar uppenbarligen inte ihop längre. Jag vill ha kontakt minst varannan månad och kanske ett kort sms med typ "Hej, hur är det?" Jag skulle egentligen vilja höras av mycket mer, men hon är uppenbarligen inte intresserad av tätare kontakt än så, helst ännu glesare om hon fick välja. Det funkar inte för mig. Jag vill gärna ha en vän som bryr sig, lite som jag är. Den här vännen har mått skit ett tag där men nu är det bättre. Därför blir jag ibland fundersam när hon inte hörts av ett tag och ringer då eller slänger iväg ett kort sms med "Hej! Hur är läget?" eller liknande. Oftast får jag ett kort svar eller "Jag såg att du hade ringt, var det något viktigt?" Det lustiga är att hon oftast ser när jag ringer, men sliter i att svara. För sms:ar jag en stund efter jag försökt ringt så svarar hon att hon inte har lust att prata Jag har sagt att hom får säga till så jag vet det. Har känt henne i snart 12 år, så börjar lära mig lite hur hon funkar. Om jag berbjuder mig att lyssna om hon behöver mig slutar det oftast med ett "jag har inte bett om din hjälp ens." Det känns lite som en verbal käftsmäll när jag erbjuder henne hjälp eller stöd och hon avvisar mig så brutalt. Tycker hon kan förklara på ett bättre sätt att hon har andra hon hellre vill vända sig till om det är något ( dock vet jag inte om det är så, men det känns som att jag stör eller tränger mig på varje gång jag hör av mig, och det är inte alls ofta längre). Ibland har jag sagt att bollen ligger hos henne. Att HON får höra av sig om hon vill ses eller prata, problemet är att hon nästan aldrig gör det. Ska man vara vänner så tycker jag personligen att man hörs en gång per år är på tok för lite. Funderar ibland om hon ens är intresserad av att ha med mig att göra längre. Jag försöker så gott jag kan visa att jag bryr mig och vill väl men känner att jag inte får samma tillbaka. När jag hade en jobbig period i vintras hörde jag knappt av henne och hon visste hur illa det var med mig. Har flera gånger tänkt att avsluta vänskapen med henne, för vi funkar helt olika. Samtidigt håller jag fast vid något som inte funkar, för jag har bara henne och en till som jag heller knappt träffar. Men kanske hellre ensam än en vänskapsrelstion som inte funkar som det ska. Är det jag som gör något fel? Borde lära mig socialt vett och etikett? Ska tilläggas att jag hör nästan aldrig av mig till henne då hon oftast blir sur och tycker jag stör. Förr kunde jag ringa flera gånger i veckan bara för att småprata men då hon inte gillar sånt har jag trappat ner kontaktförsöken rejält. Dom säger att relationer handlar om att ge och ta, men det känns inte så i det här fallet. :(

Annons:
[Devya]
7/31/19, 5:27 AM
#1

Det  låter ju faktiskt som om hon inte är intresserad av att ha någon kontakt med dig. Vill du verkligen fortsätta på det där viset och samtidigt veta att hon helst inte alls pratade med dig?

Hon är ingen vän efter vad du berättar.

Jag skulle slutat för längesen att ha kontakt med någon som helt klart tydligt inte såg mig som en vän. Jag förtjänar mer än så och det samma gäller dig!

Upp till toppen
Annons: