Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 1269 ggr
Anonymos
2019-08-11 17:58

Han sluter sig.

Min pojkvän har jättesvårt att samtala om svåra saker. Jag lever nu i en svår sits i livet med många svåra beslut. Jag känner att jag snart är nära på att bryta ihop över det som hänt och när jag försöker prata med min pojkvän om bekymren vill han bara förminska det och säga att allt löser sig. Får höra av honom när jag vill prata om mina problem att anledningen till att jag har de problem jag har, handlar om att jag är för snäll mot folk.  Visst, jag är konflikträdd och jag har inte berättat varför jag är det men det hela gör det svårare när han sluter sig och bara vill förminska allt. Jag kräver inte att han ska vara min psykolog men jag känner inte att jag kan prata om problem med honom. Dessa problem, kan jag tillägga, handlar inte om något mellan han & mig!

Vad gör man?

/Anonymos

Annons:
[Devya]
2019-08-12 05:36
#1

Visst vill man kunna prata med sin partner om diverse problem som man har och det ska man kunna göra. Det låter dock som om du behöver tala med någon professionell asap. Han kommer inte att kunna finnas till som ett ordentligt stöd för dig, även om han kunde prata med dig om dina problem.

Du kan inte ändra på hur han är. Antingen accepterar du att det är så här han fungerar eller så bryter du upp med honom och försöker hitta någon som kan ge dig det du behöver.

Jag har haft en vän som höll på ungefär så där. Han förminskade alltid mina problem och ville aldrig prata med mig om det var något som bekymrade mig. Sen skulle vi prata i flera timmar om hans problem och han blev arg om jag försökte mig med samma taktik som han hade använt sig på mig, för hans problem var minsann viktiga medans mina problem var ingenting. Han förändrade sig aldrig under de alla år vi hade varit vänner (sedan vi var 11 år gamla tills han blev en bit över 30).  Så min erfarenhet är att människor sällan ändrar sig.

Upp till toppen
Annons: