Annons:
Etikettsvärföräldrar
Läst 1688 ggr
TheViking
2019-08-13 18:26

Kontrollerande svärföräldrar

Vill mest skriva av mig men om ni har några tips om vad jag kan göra så välkomnar jag det med öppna armar! Jag har nu varit tillsammans med min kille i 5 år och vi bor även tillsammans. Jag märkte väldigt tidigt i vårat förhållande att han stod sina föräldrar väldigt nära. Vilken jag reagerade lite på men tänkte inte mycket på det. Det började mest med små saker som att de ville veta allt som händer hela tiden och att de smsade väldigt ofta och fick de inte svar så ringde de upp. Kommer ihåg en tydlig gång då vi hade en så kallad ”date night” med middag och bio. Vi hade lovat varandra att vi inte skulle använda mobilerna under hela kvällen. Vi skulle bara vara med varandra i nuet liksom. Det började med han fick några sms sedan några till som vi ignorerade efter inte alls lång stund får han ett samtal som han svarade på. Hans pappa var flyförbannad över att han inte fått svar på sina sms som skickades 10 minuter sedan. Tyckte det var lite väl dramatiskt men vi fortsatte med våran kväll. Vi bor i lägenhet men har under en tid fantiserat om att flytta till hus. Ingenting som riktigt varit på en seriös nivå men för några veckor sedan hittade vi ett ställe med stall stort nog att hyra ut stallplatser och leva av och inte alls för speciellt mycket pengar men en bit bort, ha eget stall har alltid varit min dröm. Vi började mest på skoj fantisera om stället och räknade på det. Vi insåg att vi kunde faktiskt göra detta! Vi båda var super exalterade och han bestämde sig för att berätta om denna lilla dröm vi hittat till sina föräldrar. Två dagar senare efter att han berättat om stället så ringer hans mamma och berättar att vi måste komma. Pappan har fått ett ”brake down” och vi behöver prata om detta. Vi far dit och vi mötts av pappan som sitter och gråter på soffan. Jag förstår inte alls hela grejen då vi inte än har farit och kollat på stället och jag sa även det. Det är då jag blir attackerad. Jag blir kallad: en självisk introvert som alla måste anpassa sig efter, jag är inte bra nog för deras son och de önskade att jag aldrig startade en relation med honom från första början. Han sa inget, han gjorde inget, han bara lät pappan skrika ut detta i mitt ansikte, jag känner mig inträngd i ett hörn så jag ställer mig upp och går. Dagen efter säger min kille de tre orden: vi behöver prata. Han förklara att han blir tvingad att välja mellan mig eller sina föräldrar. Och han valde sina föräldrar. Jag bad att han skulle stanna iaf under natten så vi kunde prata om detta dagen efter. Jag vet inte hur men jag fick honom att stanna och han ångrar det han sa. Han vill nu försöka fixa det här tillsammans. Vi har försökt att prata men jag får inte fram något svar. Han vet inte vad han står för, han vet inte vad han vill. En sak är säkert, gården med stall vi fantiserade om är nu ett minne blått.

Annons:
Demeter
2019-08-13 18:38
#1

Men herregud! Dessa föräldrar är inte normala!!! Glöm honom och hans föräldrar och gå vidare.  Det är snarare han och hans föräldrar som är själviska.

Sjuttan
2019-08-13 18:49
#2

Alldeles  fruktansvärt!   Stackars er båda!   Terror är vad ni utsätts för.
Han lever säkert med ständig ångest.
Tror det är bäst att bryta med den killen.     Även om det innebär en   stor sorg för  dig.  Han är så hjärntvättad   att han kommer aldrig att fungera normalt.   Han skulle behöva söka proffshjälp,   långvarig terapi för att kunna leva ett bättre liv.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Honestyisdead
2019-08-13 18:51
#3

Jag hade lämnat en person som inte står upp för mig när någon attackerar mig. Jag hade blivit så avtänd på hela grejen.

Det är tydligt att ni är på helt olika nivåer.

Demeter
2019-08-13 19:12
#4

#3

Instämmer helt! Han har visat sina sanna sidor och varken han eller hans respekterar dig.

jackyl
2019-08-13 20:56
#5

Baserat på det du skriver är pappan uppenbarligen inte psykiskt frisk. Om din kille inser det och är villig att på allvar ta itu med problemet skulle jag säga att ni har en chans, fast det låter inte som att han har den insikten.

Kalli
2019-08-28 15:56
#6

Om han inte är beredd att sätta ner foten mot sina föräldrar är relationen dödsdömd, tyvärr.

Annons:
S.L
2019-09-02 11:07
#7

Stakars son som aldrig duger inte i sina val eller får leva sitt egna liv. Tragisk.

OlgaMaria
2019-09-05 20:46
#8

Hur har det gått?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: