Annons:
Etikettsvärföräldrar
Läst 999 ggr
Lona
2019-08-15 17:03

"Köra över" vän hos läkaren?

Jag har ett något invecklat förhållande till min "svärmor", dvs min särbos mamma. Vi har känt varandra länge, vi umgås även utan min särbo och "svärmor" och min mamma är nära väninnor.
Vi står alltså varandra nära på mer än ett sätt.
Nu är det så att svärmor är sjuk och vården tar inte riktigt tag i det. Mamma och jag har turats om att köra henne till läkaren och även varit med på undersökningar.
Hon brukar verkligen inte vika sig eller att låta bli att säga vad hon tycker men nu orkar hon inte riktigt stå på sig och kräva att få en ordentlig utredning/behandling. Jag misstänker att hon även är lite rädd för vad de kan hitta.

Någon behöver sätta ner foten och se till att svärmor får hjälp. Så - är det helt idiotiskt att jag vid nästa läkarbesök fräser ifrån, fast svärmor inte riktigt vill? Min mamma, min särbo och jag är rätt överens om det här.
Kan tillägga att svärmor är 70+, helt klar i huvudet men har blivit drastiskt försämrad det senaste halvåret vad gäller bland annat hjärta och njurar.
Jag är ganska övertygad om att ifall det hade varit jag, min mamma eller min särbo som inte fick adekvat hjälp så hade svärmor mycket väl kunnat "köra över" nån av oss om det hjälpte.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
MonicaLagerquist
2019-08-15 17:09
#1

Jag skulle nog "köra över" svärmor. Jag gör det med jämna mellanrum med min svärmor. Hon vill aldrig gå till läkaren inte ens när hon bröt armen.Visst kan det kännas jobbigt men ibland måste man.

En gång fick min svärmor en mindre hjärtattack när hon var hos oss då ville hon bara bli körd hem men vi ställde ultimatum att antingen blir det lasarettet i Enköping eller i Solna.

Lycka till med din svärmor.

Stolt ägare till fem La permer

Lona
2019-08-15 18:07
#2

#1, Tack! Jo, det får nog bli så. Hon hade som sagt förmodligen gjort likadant om förhållandena var de motsatta. 🌺
Envisa kärring!😉❤️❤️❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

mostermimma
2019-08-16 09:06
#3

Jag tänker att anledningen är ju utav omsorg till svärmor, att allt ska bli så bra som möjligt för henne. Ni vill ju bara hennes bästa, och då tycker jag det är på sin plats att sätta ner foten mot vården och "köra över" henne. Förhoppningsvis kommer hon känna lättnad efteråt och vara tacksam. Lycka till!

Herveaux
2019-08-16 13:17
#4

Plattan i mattan säger jag. 👍
Som andra skriver så kommer det ju bara från hjärtat och att ni är måna om henne.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Ary
2019-08-19 15:05
#5

Att slåss för ens väns rätt till bra vård räknas väl inte riktigt som överkörning som sådan utan brukar snarare uppskattas i längden så länge det görs med en viss respekt till läkaren ändå. 😉

Lona
2019-08-19 16:36
#6

Tack hörrni! Det blir ett besök redan i morgon, mamma ringde skällde på dem i fredags för att de inte gör något.😃
Det blir sannolikt mamma som skjutsar men nu är hon laddad för mer skäll om det behövs.😉Hemskt att det ska behövas, vem slåss för de som inte har engagerade anhöriga?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Upp till toppen
Annons: