Annons:
Etikettsex
Läst 2156 ggr
JohannaN
2019-08-18 08:21

Förstår inte vad som händer :(

Jag har en pojkvän, min första pojkvän ska tilläggas. Själv har jag aldrig haft sex men han har. Han har alltid indikerat sex även när vi inte hade ett förhållande där han tryckte sig emot mig och han fick stånd när jag låg med fötterna över hans ben i soffan och in i mig fast med kläderna på. I början tyckte jag det var mysigt och kände mig glad att någon ville ha mig, men nu börjar det bli frustrerande då jag vill ha sex men han säger nej. Detta händer väldigt ofta. När jag tror att vi verkligen ska ha sex och han myser och gör mig kåt då vänder han sig om på sidan eller på magen och onanerar och det blir inget sex. Känner mig så förnedrad och som om jag inte duger hela vägen och detta har pågått i ett år. När jag frågar när vi ska ha sex eller om vi någonsin ska ha sex svar han "you never now" en dag. Sedan är det också ett "ge igen" då när jag träffade honom för tredje gången för flera år sedan och sov över i hans lägenhet där också hans bror bode och som jag kände innan jag träffade honom, där vi alla sov i samma rum blev han kåt efter vi pratat i flera timmar under natten, hans bror sov trodde han och han ville ha sex och då när brorsan låg i samma rum men jag kände pinsamhet först men smicker på samma gång att någon kände så för mig och visste inte vad jag skulle göra och då sa jag till honom "deal with it". Jag visste inte vad jag skulle göra och dessutom hörde hans bror allting och vart besviken när han fick reda på att brorsan haft sex men inte han. Då dom kom överens att inte ha sex och göra allt lika. Nästa gång jag sov över, sov jag i hans rum och brorsan i sitt rum. Då ville han ha sex igen. Jag blev smickrad igen men rädd då jag visste att han avskyr hår där nere och jag hade inte rakat mig där nere och sa vare sig nej eller ja. Han började ta på mig, göra mig kåt och sedan gick han till toaletten och onanerade, ut på altanen och rökade satte sig sedan vid sin dator. (detta skedde på morgonen ska tilläggas). Så både självisk och hämnd är detta, jag har frågat honom om han ger igen med att inte ha sex med mig för att jag sa så till honom som jag sa första gången till honom och svaret var ja. Gör ont i mig och jag känner mig kränkt 😔😢 Vad ska jag göra? Känner mig vilsen 😔

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på http://undulater.ifokus.se https://fageltorget.fria.ifokus.se/ samt http://burfaglar.ifokus.se .

Annons:
[Devya]
2019-08-18 08:37
#1

Vill du faktiskt ha sex med någon som vill hämnas?…

[Hayabusa]
2019-08-18 09:07
#2

Det gäller att säkerställa samtycke - i alla läge.

Herveaux
2019-08-18 09:30
#3

Tycker du ska låta honom sitta i sin sandlåda och hitta en vettigare kille istället.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Lona
2019-08-18 09:33
#4

Han har alltså hållit på så här i minst ett år?! Om det var nån enstaka gång som "hämnd" så hade jag visserligen tyckt att det var barnsligt men det hade väl varit ok - men det här? Att du sagt nej ett par gånger i början ger definitivt ingen anledning för honom att hålla på och dissa dig. Känn dig inte kränkt eller att du inte duger, det är han som är en idiot! Han visar dig noll respekt, spola honom. Det finns en minimal möjlighet att han av någon anledning inte kan genomföra ett samlag men då har han haft gott om tid att berätta det på.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annielle
2019-08-18 09:46
#5

Som jag förstått det var ni inte ens ihop när du inte ville ha sex med honom, är ju skillnad bara det. Att han sedan har vägrat att ha sex med dig när ni är ett par som någon slags hämnd i ett helt år är ju helt sjukt. Om du verkligen vill vara ihop med någon som betersig så behöver du verkligen ställa honom mot väggen och säga ifrån ang detta.  Typ säga: Det härär inte ok för mig alls, vi var inte ens i hop när jag inte ville ha sex, nu är vi i hop och du vägrar att ha sex med mig som en hämnd? Kan du inte släppa detta är detta förhållandet inte värt att vara i, är det något annat problem som får du berätta det för mig nu!

Var dig själv, det finns redan så många andra.

[Hayabusa]
2019-08-18 09:57
#6

Ett "Nej" är ett "Nej".

Annons:
Namiko
2019-08-18 10:55
#7

#6 Ett nej är ett nej, men att han rent ut säger att han säger nej bara för att hämnas, något han hållt på med i över ett år, visar att han inte är mogen att vara i ett förhållande. Så även om hans nej ska respekteras, så visar han ingen respekt mot TS genom att gång på gång straffa henne för något som hände för så länge sen. Om han kan fortsätta straffa henne i över ett år för att han har blivit nekad sex, vad kommer han göra om det blir andra konflikter i relationen?

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Lona
2019-08-18 10:56
#8

#6, Syftar du på att TS sade "Nej" i början innan de var ihop eller att hennes partner säger "Nej" nu? Givetvis är ett "Nej" alltid ett "Nej" och ska respekteras, men anledningen till att man säger nej kan ju variera - och faktiskt vara tillräckligt skäl för att göra slut.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Hayabusa]
2019-08-18 11:12
#9

#7 & #8 Samtycke måste säkerställas och kan inte motiveras med "du ville ju innan!". Den som säger "Nej" har ingen skyldighet att motivera det uteblivna samtycket. Den som tar initiativ till sexuell samvaro ska utan förbehåll acceptera ett "Nej". Bakomvarande orsaker kan den initiativtagande fundera över, men det förändrar inte situationen som sådan. 

Man får göra slut med sin partner, det finns ingen lag i Sverige som bestrider det. Inte heller måste man motivera varför.

thistletoe
2019-08-18 11:16
#10

Genom att straffa TS för hennes nej så har han ju uppenbarligen inte respekteras hennes nej. Och ett nej är såklart alltid ett nej, oavsett om man är i en relation eller inte.

[Hayabusa]
2019-08-18 11:21
#11

#10 Så kan man tolka det men det berättigar inte att TS ej respekterar det uteblivna samtycket. Typ: "Du gjorde fel så nu tänker jag också göra fel". Två fel blir inte ett rätt. 

Citat från TS:

"…och då sa jag till honom "deal with it". " Precis - deal with it.

Lona
2019-08-18 11:22
#12

#9, Ett nej är givetvis alltid ett nej men bakomliggande orsak kan vara jäkligt relevant. Det är inte "nejet" i sig som jag (och de andra i tråden?) hakar upp mig på, det är anledningen till det. Att säga "Nej" i ett helt år för att hämnas tycker jag definitivt inte är att visa respekt för sin partner och en sån relation skulle jag varken vilja leva i själv eller råda någon annan att göra.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Hayabusa]
2019-08-18 11:34
#13

#12 Fast det är ju en helt annan frågeställning.  Som TS själv skriver - Deal with it. 

Säg att min kvinna inte vill ha sex med mig, samtycke uteblir. Om hennes motiv, för att säga "nej", är grundat på mitt tidigare agerande - vem är då den skyldige? Är det jag, baserat på hur jag agerat i det förflutna - eller är det hon i sin roll som "hämnare"? Hört talas om Kvinnor som "sexstrejkar"? Rätt eller mindre rätt agerande?

Eller om hon utan motiv säger "nej" men då jag frågar henne rakt ut får ett svar som jag ogillar. Vem är då boven i dramat? Ett "nej" är aldrig villkorat.

Dock - som relationen framställs av TS så vore det kanske bättre om de, var för sig, sökte sig till andra partners. Det förefaller finnas en del saker som skaver, men vad vet jag..?

Annons:
Herveaux
2019-08-18 11:43
#14

#9 Fast i det här fallet behöver inte TS fundera över varför han nekar henne sex, han har ju öppet sagt att det är för att han vart nobbad för över ett år sedan. 
Från #0:
Så både självisk och hämnd är detta, _jag har frågat honom om han ger igen med att inte ha sex med mig för att jag sa så till honom som jag sa första gången till honom och svaret var ja.
_
Sen är såklart ett nej alltid ett nej och ska respekteras. (Kan iof inte läsa mig till att TS gjort annat än respektera hans 'nej'.)
Jag står fast vid min åsikt att han beter sig som en barnrumpa i det här fallet som straffar henne för skitsaker som hände för över ett år sedan. 

Edit: Bara för att förtydliga så hade jag varit av samma åsikt om rollerna varit ombytta och det alltså var tjejen som 'sexstrejkade'.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Hayabusa]
2019-08-18 11:49
#15

#14 Hon har fått tugga i sig hans "nej" men kan uppenbarligen inte hantera det (hon känner sig kränkt). TS får följa sin egen uppmaning:  "Deal with it"

thistletoe
2019-08-18 11:54
#16

#11 absolut inte, men jag får uppfattningen att ts försökt prata om saken med killen, och att han inte ens vill kommunicera om saken, vilket jag anser att man ska kunna i en hälsosam relation. Jag ser inte någonstans att ts inte respekterat hans nej.

[Hayabusa]
2019-08-18 11:56
#17

#16 Se mitt svar i #15.

[Hayabusa]
2019-08-18 11:57
#18

Plus…för att återupprepa mig:

"Dock - som relationen framställs av TS så vore det kanske bättre om de, var för sig, sökte sig till andra partners. Det förefaller finnas en del saker som skaver, men vad vet jag..?"

Herveaux
2019-08-18 12:06
#19

#15 Tycker det är han som i första hand skulle ha dealat med det hela för han kan uppenbarligen inte hantera ett par 'nej'. 
Blir man nekad sex innan man är tillsammans och sen tidigt i relationen är det ju helt skevt att vägra sex under flera år framåt med avsikten att hämnas för att man vart nekad sex vid nämnda tillfällen. 

Undrar hur han hanterar andra konflikter i deras relation. 

Intressant hur folk (vi) tolkar ett scenario olika.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Hayabusa]
2019-08-18 12:21
#20

#19 Det är, egentligen, inte så märkligt. Det handlar i regel om vilken sida man står på. Något som är oerhört svårt är att sätta sig i "den andres" position - hur upplevdes mitt agerande av min partner? Om det varit omvända roller?

Situationer i en relation, där det kring sex (och kanske även annat?), uppstår frågetecken i stil med "varför-gör-min-partner-såhär?" blir som ett gift. Det är ohållbart. Föreställ dig om någon av dem säger "nej" pga ett "legitimt/rimligt skäl" - kommer den andre att då misstänka "hämndaktion"? Att sex blir ett vapen för att få som man vill. Inte så sympatiskt, men det inträffar nog mer ofta än man skulle önska sig.

Annons:
Herveaux
2019-08-18 13:43
#21

…och vem är det som har sått det fröet för framtida misstankar om fler hämndaktioner? 
I min värld den som är öppen med att h*n gör som h*n gör just för att hämnas. 
I över ett år.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Pingpongboll
2019-08-18 13:59
#22

Tycker det verkar uppenbart att killen inte klarar av riktig sex. Han föredrar förspel och sedan onanera. Varför han inte klarar av sex kan man bara spekulera i. Hans jakande svar angående hämnd var nog bara ett sätt för honom att ha en ursäkt. Han tycker väl det är genant att erkänna att han inte pallar fullborda ett samlag. Jag kände en tjej som hade en kille som inte ville…det var inget fel på henne, det var han som var rädd.

If you bring forth what is within you, what you bring forth will save you. If you do not bring forth what is within you, what you do not bring forth will destroy you.
-Gospel of Thomas

[Hayabusa]
2019-08-18 14:11
#23

#21 Eftersom jag inte känner de två inblandade så kan jag inte göra en sådan bedömning . Inte heller var jag vittne till någon av händelserna. Saker & ting är sällan som de förefaller vara. Hämnd är sällan eller aldrig bra, lika dålig är "gör-som-jag-vill-annars" inställningen. Personligen upplever jag beskrivningen (#0) som en dragkamp om vem som ska vinna över vem. Vem ger sig först? Inte hållbart, anser jag.

Vem som är störst bov i deras relation kan inte jag avgöra, men mitt råd är att gå skilda vägar. 

Samtycke är, ibland, knepigt. Blanda det med oro, misstankar, förväntningar eller kränkta känslor - då blir det ett gift som fräter på var relation.

Honestyisdead
2019-08-18 14:38
#24

Kan vara så att han inte alls har haft sex och inte är redo.

Oavsett så är det något man måste kunna prata om i ett förhållande, vilket ni uppenbarligen inte kan. Utan det är ett förhållande inget värt.

Herveaux
2019-08-18 14:40
#25

#23 Fast det är ju inget unikt för den här tråden. Skulle vi bara göra bedömningar efter vad vi själva faktiskt har bevittnat på det här forumet vore det väldigt dött, väldigt snabbt. 

Utgår man från texten i #0 så är det killen som jobbar med verktyg så som hämnd och "gör-som-jag-vill-annars" inställning. Enligt mig då alltså. 
Likaså tycker jag det är killen som har förpestat deras relation med sitt agerande. 

Så, nu ska jag sluta älta. 🤐


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Pingpongboll
2019-08-18 14:51
#26

#24 Precis! Om det är så att han inte vågar av någon anledning så kvarstår problemet att han inte är ärlig utan bluffar och gör TS illa berörd.

If you bring forth what is within you, what you bring forth will save you. If you do not bring forth what is within you, what you do not bring forth will destroy you.
-Gospel of Thomas

Pingpongboll
2019-08-18 14:56
#27

För att förtydliga: Finns det någon kille som trots upphetsning och längtan avstår frivilligt från samlag bara för att hämnas över ett nej för ett år sedan? Låter det troligt?

If you bring forth what is within you, what you bring forth will save you. If you do not bring forth what is within you, what you do not bring forth will destroy you.
-Gospel of Thomas

Annons:
[Hayabusa]
2019-08-18 15:12
#28

#25 Det är korrekt - inte unikt för denna tråd. Jag gör en bedömning enbart utifrån det jag läst, vilket gör det jag skrivit till en personlig syn på saken. Innebär inte att jag har rätt/fel. Det finns i regel många faktorer/händelser som ligger till grund när två personer är oense. Båda sidor brukar vara helt övertygade om sin egen förträfflighet :)

Att ligga/ha sex kan bli ett lustigt spel ibland…en kvinna som jag träffade en tid ville inte ligga med mig på vår första dejt (vilket jag  var100% samstämmig med). Däremot ville hon att JAG skulle VILJA ligga med henne - även om det inte skulle hända. 😉Hon kände sig avvisad när jag inte ville fundera på det förrän om den rätta känslan infann sig. 

Nå, det löste sig det också med tiden. En sympatisk kvinna 🙂

[Hayabusa]
2019-08-18 15:12
#29

#27 Precis ALLT är möjligt.

Herveaux
2019-08-18 15:16
#30

Om killen nu inte är redo för sex, menar (tror/tolkar) ni då att han iskallt räknade med att TS skulle säga nej vid de två tillfällen som  nämns i trådstarten när han (enligt TS) ville ha sex?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Honestyisdead
2019-08-18 15:23
#31

#30 Jag tror mer på det än att en kåt människa hämnas ett helt år.

Annielle
2019-08-18 15:27
#32

#30  Kan ju vara så att han känner en massa prestationsångest nu ang sex pga de är i ett förhållande och har mycket mer känslor för henne  än innan när de inte ens var ihop.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Pingpongboll
2019-08-18 15:28
#33

#30 TS skriver: "Han har ALLTID* indikerat sex även när vi inte hade ett förhållande " Så om jag fattat rätt så gör han så hela tiden. Hon sa nej den gången men hade hon inte sagt det kunde han lätt avstyrt samlag själv genom att säga att det inte är läge nu med brorsan i rummet. Han verkar ju inte precis ha något problem med att avstyra, han har ju satt det i system. (* Mina versaler)

If you bring forth what is within you, what you bring forth will save you. If you do not bring forth what is within you, what you do not bring forth will destroy you.
-Gospel of Thomas

Lona
2019-08-18 22:45
#34

#24 mfl, exakt! Jag har haft ett förhållande där min pojkvän av medicinska skäl hade svårt att genomföra ett "normalt samlag". Vi snackade om det, och att det egentligen inte berodde på vare sig honom eller mig eller våra känslor för varandra och så var den saken ur världen. Det går ju att lösa på mängder av andra vis än ett regelrätt "ligg". Skillnaden är alltså kommunikation, hade vi INTE haft det det där samtalet hade vi sannolikt inte haft ett särskilt bra förhållande i fortsättningen.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Kalli
2019-08-28 15:43
#35

Att inte vilja ha sex är ju helt okej, från bådas håll. Men utifrån TS beskrivning hanterar Ts kille det riktigt illa. Självklart kan det finnas bakomliggande orsaker men om man inte kommunicerar dem förstår jag att TS känner dig bortvald. Har du försökt fråga honom varför det blir på det sättet nångång ni inte ligger i sängen? En mer öppen fråga än om han hämnas och förklara hur hans beteende får dog att känna. Om han inte har ett vettigt svar och ni inte kan prata om era problem så är det inget förhållande att satsa på.

Sarah
2019-08-29 09:32
#36

Det verkar vara mycket osäkerhet inblandat. Ingen relation fungerar utan kommunikation och "hämnd" är en säker väg att gå om man vill att det ska ta slut. Man hämnas inte i fungerande relationer, man bygger upp varandra.  Sen tycker jag att det låter som att hämnd är ett svepskäl, tror mer på osäkerhet, men det är en typisk härskarteknik att få sina egna osäkerheter till att bli den andres fel, då slipper man ta tag i ngt själv. Om ni inte kan sätta er ner och prata och reda ut det här, så tycker jag att du ska lämna honom. Det är ok att inte vilja ha sex, men ni har uppenbara problem i kommunikationen runt det.

Skogsväsen
2019-09-07 23:52
#37

#0 Av din text att döma så låter det som att han är väldigt omogen och jag känner av lite skadeglädje hos honom? Att han kåtar upp dig och sen onanerar själv istället. För att hämnas mot dig som han själv erkänt?

Det låter inte särskilt kärleksfullt tycker jag.

Om jag var du hade jag reflekterat över vad för typ av partner jag vill leva tillsammans med, någon som hämnas? Någon som kan förstå andras situationer och visar förståelse? Någon som är respektfull mot mig?

Reflektioner kan vara bra då de kan göra att man kan komma fram till saker och kanske kan se på situationen med "andra ögon".

Jag hoppas det löser sig för dig och helt ärligt, om jag var du så hade jag tyckt att han var så omogen och frustrerande att jag hade lämnat förhållandet. Hade aldrig orkat med - finns bättre och seriösare människor som faktiskt har respekt för andra där ute. För jag tycker det han gör mot dig är respektlöst, egoistiskt och elakt.

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

Annielle
2019-09-08 11:51
#38

JohannaN

Hur har det gått med förhållandet sen?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: