Annons:
Etikettkänslor
Läst 486 ggr
Lollo pop
8/20/19, 9:01 AM

Varför Skit snack bakom ryggen?

Har på omvägar förstått att en person som stod mig väldigt nära en gång i tiden snackar skit o ljuger om vår relation och mig för andra gemensamma bekanta… Varför gör man så ? Har aldrig gjort henn något speciellt inte pratat skit med andra om personen. Vad som hände i vår relation vet jag inte då hen valde att helt enkelt bryta kontakten vilket jag valt att respektera,även om man ibland såklart funderar över vad som hände? Men blir enormt ledsen då jag får höra av andra att hen snackar en massa saker som inte är sant om mig. Varför gör någon så kan väll ta det med mig direkt kan man tycka…. Tacksam för råd om hur man bemöter detta på bästa sätt?

Annons:
Lussan20
8/20/19, 9:39 AM
#1

Oftast för att dölja egna brister!

När man pratar om andra slipper man se sig själv. Man kan välja att konfrontera eller gå vidare och inte låta personen ta kraft och energi. Hen har väl visat nu vem hen är? Jag brukar lämna då vänner är okamratliga eller bara vill ha och inget ge. Man sparar energi på det sättet och kan ge tiden till sanna vänner. Mvh/WL🌺

Lollo pop
8/20/19, 12:01 PM
#2

#1 Tack brukar vanligtvis välja att konfrontera men tror att jag låter bli då jag inte har kvar några kontakt uppgifter då det som sagt var längesedan och det har runit mycke vatten under broarna sedan vi var bästa vänner som jag trodde i alla fall. Du har givetvis rätt i att man ska lägga sin vänskap på vänner som bryr sig tyvärr har jag på sistone råkat ut för alldeles för många som bara vill utnyttja vänskapen för egna syften.

-Aida-
8/20/19, 2:35 PM
#3

Tyvärr, kan man inte få folk att sluta prata skit om en bakom ryggen, det är jätte tråkigt när det blir så. Man kan polisanmäla för förtal om man skadas utav det. Det bästa jag tror du kan göra är att strunta i dessa personer, folk som pratar skit sådär har ofta inget annat att lägga energi på än att agera skvallertanter.
Min kompis och jag råkade ut för detta, en tjej fick vi höra spred skitsnack en hel sommar och det vi undrade va: "har hon inget bättre för sig?". Vissa skvallarar för att höja sig själva och det är mer tragiskt att behöva göra så och trycka ner någon annan och kasta bort sin egen tid, när man kunde lagt tid och energi på något roligare och mer värt. Att störa sig på vad någon annan har gjort eller gör har jag aldrig förstått varför man ska bry sig om. Min kommun är experter på det, inget går osagt här omkring.

Upp till toppen
Annons: