Annons:
Etikettjobbet
Läst 1280 ggr
Anonymos
2019-08-21 08:37

Jag är inte bra...

Jag jobbar inom ett yrke där det krävs att man är så väl social som trevlig men mina kollegor och min chef har sedan jag började där, pratat illa om många av kollegorna och också mig. Jag får ständigt påpekningar om vad jag gör och att de inte alls jobbar så på det stället, jag har aldrig fått positiv feedback där sedan jag började. Det har fått mig att tvivla på mig själv, att jag inte alls är så duktig som alla sagt på tidigare jobb innan. Jag blir också väldigt osäker på mig själv, jag har inte så många vänner privat och när då kollegorna också fryser ut en på arbetstid blir osäkerheten om mig själv för stor… 

Jag ska prata med facket idag igen och planerar att byta jobb inom kort. Men jag har slutat tro på mig själv, att jag kan och orkar.. Lusten finns liksom inte där. 
Vad ska jag göra?!??!

/Anonymos

Annons:
[Justde_]
2019-08-21 18:00
#1

Byt arbetsplats ! Det verkar vara en riktigt dålig arbetsplats du är på

MissClue
2019-08-21 22:04
#2

#0 Så oprofessionellt (minst sagt) av din chef att prata illa om dig och andra kollegor, antar att denna gör det relativt öppet eftersom du vet om det. Jag hade nog bytt arbetsplats för dels så en sådan chef har man ju inte tillit till. Låter ju inte som en som du kan gå till och berätta hur du känner och hen kan hjälpa dig. 

Bra kollegor på jobbet är det viktigaste enligt mig, tar vilket jobb som helst egentligen bara man åtminstone har en kollega som man klickar med. Det är ju viktigt att chefen också ser till att laget funkar ihop och att alla trivs. 

Har också fått väldigt bra feedback på arbetsplatser jag haft men två ställen har varit hemska. Ett jobbade jag bara en kväll, Adecco serverings uppdrag. Chefen var på mig hela kvällen typ, "du har aldrig serverat vin förut va?Det märks", "Du är inte bokad hit fler kvällar va?", värst var "Åh så jobbigt med ytligare en till som inte kan språket"(hade bott i Oslo en vecka). Hon avslutade kvällen med "Du var inte så dålig trots allt". Bara den kvällen sänkte mitt självförtroende rejält så att gå dag ut och dag in och känna sig värdelös, jag förstår din osäkerhet. Men den kan vända väldigt snabbt om du kommer till ett ställe där det känns rätt, då kommer du inse att dom andra som gett dig bra feedback är det som är det troliga och de som har fått dig att känna dig värdelös, ja, där ligger problemet hos dom och inte hos dig.

I love not man the less, but Nature more…

OlgaMaria
2019-08-27 19:03
#3

Det där låter inte alls som en bra arbetsplats! Byt så snart du kan!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: