Annons:
Etikettgrannar
Läst 4964 ggr
Mia-45
9/8/19, 10:08 AM

Hur luktar cannabis?

Hej

Jag undrar om nån vet hur det luktar när nån röker cannabis?
Har en granne ovanför mej som jag misstänker gör detta. 
Innan när de rökt så har det bara luktat vanlig ciggrök in till mej. Men på senare tid så har det börjat lukta konstigt. 
Har trott att katten släpat in något som legat och ruttnat. Så jag har vänt upp och ner på mitt hem flera ggr. 

Men sedan igår så förstod jag att denna lukt kommer utifrån. För jag vände upp och ner på soffor igår med..hahahahha
Och jag har märkt att denna lukt känns då och då när hon är ute och röker. Jag vet att det är kvinnan i familjen då hon hostar hela tiden. 
Men hur luktar det när man röker på?
Kanske svårt att förklara. 
Men den lukt jag känner är en aningens tung och lite sötsliskig. 
Och hade det varit något om hade legat inne hos mej så borde jag ha kännt lukten hela tiden. Men det är bara några ggr per dag jag känner av den. 
Och de har sin balkong precis ovanför mina tv- och sovrumsfönster. 

Jag kan ju verkligen ha fel i mina misstankar…däravmin fråga hur det luktar. För det luktar oftast inte vanlig ciggrök.

Annons:
Herveaux
9/8/19, 10:33 AM
#1

Min moster och hennes dåvarande sambo rökte cannabis och det luktar som du beskriver det; aningens tung och lite sötsliskigt. 
Svårt att beskriva men dom orden gjorde ett bra försök iaf.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Mia-45
9/8/19, 10:34 AM
#2

Ja det är en tung doft. Det är iallafall inte vanlig cigglukt.

Herveaux
9/8/19, 10:37 AM
#3

Efter lite googling hittade jag en som beskrev det som en blandning av svettlukt och tall, vilket mitt doftminne håller med om.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

MissClue
9/8/19, 10:37 AM
#4

#0 sötsliskigt är hur jag hade beskrivit doften, lite frän doft också. Men det är svårt att beskriva som du säger. Jag har bott i kollektiv med många som rökt gräs, doften kom ofta in på mitt rum och är ju allt annat än cigarett/cigarrdoft. Sen finns det ju vattenpipa och den där nya typen av rökning (e-cigg??) som också kan lukta sötsliskigt. men det känns som mer flyktiga doften än gräs som är tung och stannar kvar ett tag.

I love not man the less, but Nature more…

[Hayabusa]
9/8/19, 10:37 AM
#5

En söt, lite påträngande lukt. Påminner, i vissa stunder, som när man eldar vanligt gräs.  Jag väste upp med en missbrukande äldre bror, har aldrig rört skiten själv.

Mia-45
9/8/19, 10:42 AM
#6

#4 Ja jag fick med förslaget om att det kan vara vattenpipa. Men har det en så stark lukt? Det ryker väl väldigt mycket med av en sådan eller? För jag ser knappt nån rök om jag tittar ut när jag vet att de röker. 
Jag har inte en susning eftersom jag aldrig vart i närheten av sån här skit. 
Min son hade skolkamrater som rökte detta. Och han säger med att det luktar sötsliskigt och tungt. 
Saken är den att det kan lukta så  2-3 ggr om dag. Inte alla dagar i veckan. 
Det kommer ner in i min lägenhet och ligger kvar en stund.

Annons:
Maria
9/8/19, 12:01 PM
#7

Det ryker inte mer om en vattenpipa än vanliga cigaretter enligt min erfarenhet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MissClue
9/8/19, 3:05 PM
#8

#6 Vad jag minns så blev det mer ånga än rök av vattenpipa, man såg "röken" men den var flyktig. Jag skulle säga samma om lukten att den är flyktig, kan inte tänka mig att den sprider sig så långt som till annan lägenhet. Det luktar iofs skarpt mot slutet när kolet man värmer med bränt sönder tobaken. Det ger även ifrån ett bubblande ljud när man röker. Känns mer troligt att det är cannabis du känner, är nog vanligare att röka än vattenpipa. Jag vet inte hur tjock röken är från gräs, kanske mindre påtaglig än cigarettrök, flera jag träffat har rökt gräs inomhus på sina rum utan att det har spridit sig i resten av lägenheten (förutom doften).

I love not man the less, but Nature more…

Lejonhund
9/13/19, 3:34 PM
#9

Kanske är de E-cig/vape? Finns ju alla möjliga, konstiga smaker (och därmed också dofter) att stoppa i dem.

Caersa
9/17/19, 4:37 PM
#10

#0 Det luktar sötsliskigt och tungt.

Mia-45
9/17/19, 4:42 PM
#11

Hur som.
Jag skrev ett inlägg på FB som de kunde se. Skrev "Det luktar skumt….."
Efter det har det slutat lukta. De läste alldeles säkert vad jag skrev och drog öronen åt sej. 
Så jag är övertygad om att det var cannabis de rökte.  Varför sluta annars?

Zadeira
10/19/19, 2:25 PM
#12

Personligen tycker jag det luktar jättegott med cannabis.

VeilofElysium
10/31/19, 8:50 PM
#13

Tycker det luktar gammal svettig strumpa :S

Annons:
Upp till toppen
Annons: