Annons:
Etikettkänslor
Läst 2332 ggr
Smurfen79
2019-09-15 22:06

Kompisar eller finns en attraktion?

Jag behöver er hjälp att reda ut denna situation.

Jag har en killkompis som jag känt ett tag och vi brukar umgås då och då när tillfälle ges. Jag vet att han har en partner.

Jag känner en speciell dragning till honom och jag upplever väl att det finns ett speciellt band mellan oss.

Jag skulle vilja säga att vi har ett speciellt kompis "förhållande".

De gånger vi träffas har han aldrig berättat för sin partner att han träffat mig. Om vi "bara" hade varit kompisar så borde det ju inte vara ett problem att berätta för henne att vi ses eller?! Men han väljer att INTE berätta. 

Och om vi bara är kompisar varför döljer han då all vår kontakt för sin partner?

Vi pratar även i telefon minst 2 gånger i veckan och det vet hans partner heller inte om även detta sker i hemlighet. Plus att vi har sms kontakt.

När vi träffas så brukar jag smeka honom på låret, underarmen, dra mina fingrar genom håret i nacken och ta honom i handen och han drar sig aldrig undan eller har sagt till mig att han inte vill att jag INTE ska göra så. Han gör ALDRIG några närmanden på mig. Jag tycker att jag har både visat honom genom att vara fysisk med honom och genom att berätta för honom att jag uppskattar honom och den tid vi har och han uppskattar oxå våra stunder tillsammans.

Är han intresserad av mig eller är vi bara kompisar?

Jag kan bara utgå från mig själv men om en annan person hade varit fysisk med mig som jag varit med honom och INTE varit intresserad så hade jag varit väldigt tydlig med att visa eller säga till vederbörande att jag INTE var intresserad men det gör han inte och eftersom han tillåter mig fortsätta så har han undermedvetet visat att det är okej att jag fortsätter. Han drar sig aldrig undan och har aldrig sagt något till mig att han INTE är intresserad. Brukar skicka godnatt sms till honom och då skriver han alltid "tack detsamma" till mig.

Jag upplever att jag får lite mixade signaler från honom. Är han intresserad eller är han inte intresserad?

Annons:
Honestyisdead
2019-09-15 22:28
#1

Förstår inte att du alls har sådan fysisk kontakt med någon som har en partner. Dessutom visar han det inte tillbaka utan det ger han sin partner.

Tycker du ska visa både dig själv respekt och partnern och sluta vara fysisk på det viset.

Caeli
2019-09-15 22:39
#2

Oavsett vilka signaler han sänder ut så har han redan ett förhållande. Tycker att du ska respektera det!

trollslända
2019-09-15 23:07
#3

#0 Han kanske är intresserad. Eller så är han det inte.  Men oavsett vad han har för avsikter, Vill DU ha en partner som smusslar för dig? Som pratar i smyg med en annan tjej regelbundet, träffar henne i smyg bakom din rygg, låter henne smeka honom på låret mm. Skulle du vilja ha ett förhållande med en sådan person? Skulle du lita på honom om ni blev tillsammans?

[Devya]
2019-09-16 05:50
#4

Han är definitivt intresserad men spelar det någon roll? Vill du verkligen vara med någon som kan göra det där mot sin partner?  Låter också som han bara vill ha någon att strula med. Han tycker om uppmärksamheten och vill se hur långt han kan ta det, men han gör inte slut med sin partner för han vill äta kakan samtidigt som han vill ha kvar den.

Tänk dig noga för. Om hon får reda på allt det här så kan det leda till att du får ta en massa skit. Hon kan komma att försöka sabotera för dig, attackera dig på sociala medier osv. Har en bekant som gick igenom det nämligen.

Jag skulle dra mig undan om jag var dig för det där kommer ju inte att leda till något bra.

Smurfen79
2019-09-16 06:49
#5

Varför säger han inte ifrån att han inte är intresserad, varför låter man det pågå. Är inte det oxå fel? Han vill dessutom att vi ska ha kontakt genom att träffas o via telefon. Och det är han som döljer saker. Då gör han oxå fel.

Tullipan
2019-09-16 10:14
#6

#5 Han säger inte ifrån för att han gillar spänningen i att göra förbjudna saker som han håller hemligt för sin partner. Självklart gör han fel som inte avfärdar dig. Jag tycker du ska sluta med dina närmanden på en som redan är upptagen och oärlig mot sin partner.

Annons:
Bjallstal
2019-09-16 10:17
#7

Att ni båda gör fel gör inte saken bättre. En människa med det bettendet hade jag inte velat befatta mig mig. Jag hade frågat honom rakt ut, är ni nu vänner som du säger så borde det vara världens lättaste grej att fråga varför han inte säger till, eller vad han vill ska hända med dig vs hans flickvän.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

[Devya]
2019-09-16 10:58
#8

#5 Såklart det är fel, på många olika nivåer faktiskt. Jag måste dock fråga, ser du inte att det han håller på med är fel? Du får det nämligen att låta som om du antingen inte bryr dig om att han är i princip otrogen mot sin partner eller att du har ingen moralkompass överhuvudtaget och ser inte vad som är rätt eller fel. Killen är definitivt intresserad men vill bara leka och se hur långt han kan ta det. Han ser dig inte som en kompis utan mer som en leksak. Han leker med dina känslor. Vill du vara lika dålig som honom så kör på. Meddela dock (anonymt om du inte vågar annat) gärna hans partner om vad som pågår så hon kan hitta någon bättre. Det är det minsta du kan göra.

Honestyisdead
2019-09-16 12:29
#9

#5 Nu är det ju du som skrivit tråden, så det blir ju dig vi svarar.

Att han också gör fel gör inget bättre.

kaninträdgård
2019-09-17 18:59
#10

En som sitter passiv och inte besvarar beröring eller inviter eller på något sätt deltar skulle jag utgå ifrån att han INTE är intresserad.

[Devya]
2019-09-18 05:51
#11

#10 Han vill dock fortsätta att träffa henne och berättar inget för sin partner. Det är inte särskilt oskyldigt eller passivt. Det visar att han visst har ett intresse. Om han inte skulle vara intresserad så skulle han sätta stopp för allt det där. Kanske han tror att genom att vara passiv så gör han inget fel, men så är ju inte fallet alls. Jag förstår dock inte varför ts fortsätter med sina närmanden om han inte svarar på dem. Det skulle jag tycka va enormt pinsamt och förnedrande men sen verkar ju inte ts ha mycket skam i kroppen då hon stöter på någon som hon vet är upptagen.

kaninträdgård
2019-09-18 08:07
#12

11, jag skrev inte att han är oskyldig, jag vet inte vad han tänker egentligen eller vad han har för motiv. Men i just det fysiska umgänget som TS försöker med, verkar han ju vara passiv och deltar inte i det. Och det skulle jag, om jag var i TS situation, tolka som att han inte var intresserad av en intim relation, så låt han vara ifred. Alltså jag frågade mest på frågan beträffande om han är intresserad. Om han gör fel mot sin flickvän är en annan fråga.

Han är intresserad av att umgås med TS, det verkar ganska klart. Att han döljer det för flickvännen behöver inte betyda att han vill ha TS som älskarinna eller bli tillsammans med henne istället.  Han kanske försöker undvika onödigt tjafs med en svartsjuk flickvän som inte gillar att han har kvinnliga vänner. Han kanske försöker hålla TS lugn och inte ställa till en scen och att det inte är så farligt med lite beröring.  Han kanske försöker undvika konfrontationer. Eller så tänker han inte alls på att beröringen är ett problem. 

Men för all del, han kanske sitter i tysthet och njuter.  Men om inte mer information kommer fram i tråden om hans beteende så kan jag utifrån det som står inte se att han är intresserad av något annat än att umgås med TS som kompis.

Sen verkar TS gripa efter varje strå som kan tyda på att han är intresserad på det sätt som hon vill. För min del krävs det i alla fall mycket mer ifrån en man för att jag ska "godta" honom som intresserad.

[Devya]
2019-09-18 11:51
#13

#12 Nej, jag lade bara till det där med att han inte är oskyldig, oberoende av det du skrev.

Jag tycker inte att han är direkt passiv och om min man skulle hålla på sådär skulle jag definitivt se honom som en aktiv part som inte har sagt ifrån dessa närmanden. Han accepterar hennes närmanden och gör inget för att sätta sig emot det. Så på ett plan är verkligen inte passiv medans på ett annat plan så gör han inget för att eskalera situationen, inte ännu åtminstone.

I mina ögon så uppmuntrar han hennes beteende genom att fortsätta att träffa henne samt det faktum att han sätter inte stopp för hennes närmanden. Det är tillräckligt för att visa att han är på något plan intresserad av henne.

Men om jag vore ts så skulle jag verkligen inte fortsätta med att göra närmanden. Det kan ju förstås stämma det du säger att han är inte intresserad och isåfall är ts bara väldigt pinsam.

Annons:
Smurfen79
2019-09-18 14:55
#14

Vid några tillfällen har han varit på tjänsteresa och då frågade jag om jag skulle komma och hälsa på honom och det ville han. Om han nu är ointresserad varför säger han JA till att jag ska komma dit och hälsa på? Han kunde lika gärna ha sagt att antingen att han inte ville eller bara NEJ.

[Devya]
2019-09-18 15:03
#15

#14  Vad är det som du själv är ute efter då?

Bjallstal
2019-09-19 10:49
#16

Vet inte hur gammal du är ts, men det finns ingen här som sitter på svaret varför han gör så. Vill du veta så får du fråga honom, allt andra kan göra är att spekulera

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Sarah
2019-09-28 14:01
#17

Vad är du ute efter ts? Varför beter du dig på det sättet? Han tycker att det är kul att leka och få uppmärksamhet och bekräftelse. Men vill du ha en kille som är villig att ljuga för en partner som han gör? Även om han skulle lämna sin partner och bli tillsammans med dig istället så vet du ju att han inte är att lita på.

whitelies
2019-10-01 22:36
#18

Han gör inga närmanden mot dig för att han VET att det är fel, men säger inte emot dig för att han tycker om det och skulle det komma fram så skulle han kunna komma undan med att ni inte har gjort ”något” med varandra. Att han döljer dig från sin flickvän säger en hel del, vet inte om du någonsin hört uttrycket om att ha rent mjöl i påsen? Ärligt talat. Det spelar ingen roll om vad han tycker, tänker eller känner vad ni BÅDA håller på med är oerhört respektlöst mot hans partner. Otrohet kommer i många former och emotionell otrohet gör minst lika ont som den fysiska. Men uppenbarligen har ni ju redan varit det när du tar han på låret. Det kan påverka en person så pass mycket att den kan få problem med sina framtida partners och det är bara elakt och egoistiskt. Vill du fortsätta med den här mannen så prata om det och se för guds skull till att han gör slut med sin partner på ett schysst sätt innan ni gå vidare. Sånt här gör mig så jäkla förbannad.

Upp till toppen
Annons: