Annons:
Etikettförhållande
Läst 989 ggr
Wilola
9/16/19, 1:00 AM

Diskutera förhållande med andra

Vad anser ni om att er partner diskuterar ert förhållande med andra? Anledningen till att jag frågar är att min partner hade skickat screenshots på våra konversationer till en av sina vänner och diskuterat om oss, och jag vet inte vad jag tycker om det.

Annons:
Honestyisdead
9/16/19, 1:06 AM
#1

Att prata om sitt förhållande med vänner ser jag inget fel i. Så länge man inte pratar skit om sin partner. 

Jag hade inte varit ok med att våra privata konversationer i skrift delades vidare. Så det hade jag talat om.

Tullipan
9/16/19, 10:08 AM
#2

Nej jag gillar inte det. Våra eventuella problem eller saker han stör sig på hos mig osv vill jag inte att han tar med våra vänner utan med mig.

[Devya]
9/16/19, 1:04 PM
#3

Jag har vänner som kommer till mig och klagar om sin partner för de behöver få avreagera sig. Jag förstår dock att det handlar om att ventilera lite så jag tycker inte sämre om partnern för det faktiskt. Jag brukar oftast försöka lugna ner min vän och få henne att se mer logiskt på saken och då brukar det ordna sig lite.

Jag klagar dock inte om min partner för jag är nöjd med vårt förhållande. Så min teori är att man är inte särskilt nöjd med ens förhållande om man känner sig tvungen att klaga om sin partner för sin vän. Speciellt om det dessutom sker ofta. Nå, det är nu bara min teori.

Om din partner har problem med dig så bör han ju först och främst prata med dig och inte med hans vän. Jag tycker också det är väldigt respektlöst att screenshotta en konversation som han haft med dig för att sen sända det till sin vän. NEJ, det skulle jag aldrig i livet vara ok med. Då har man verkligen gått över en gräns.

Lona
9/16/19, 3:33 PM
#4

Jag är tveksam till att dela konversationer, den enda gång jag delar mess med vänner är när jag har fått något roligt från min partner. Sen kan jag iofs bolla lite med mina närmsta vänner, i synnerhet i början på mitt nuvarande förhållande. De har så mycket större erfarenhet av den typen av relationer, jag var singel i drygt 20 år. Däremot blir det lite knepigt om jag berättar något för min mamma, hon är bästa väninna med min "svärmor" så det blir rätt skumt. Så länge det är positiva saker så gör det väl inget om det så att säga blir rundgång på det jag sagt men annars.😬


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: