Annons:
Etikettförhållande
Läst 664 ggr
[Leospiritual]
2019-10-18 19:11

Hjälp??

Varför har vissa fortfarande känslor kvar när man lämnar en person? Trotts att man var tvungen? Och varför går vissa in i ett förhållande direkt när dem blir dumpade?? Mvh förvirrad tjej

Annons:
Honestyisdead
2019-10-18 19:21
#1

#0 man kan ju tycka om någon men inse att man inte passar ihop. En del klarar inte av ensamhet och går in i nytt ganska fort.

[Devya]
2019-10-18 19:25
#2

Oj, jag tycker inte det där är något konstigt eller ovanligt alls. Väldigt många dumpar sin partner och har sen ännu kvar känslor. Det går inte bara sådär att sudda ut allt som man har känt för någon.

Sen är det ju också väldigt vanligt att den som blivit dumpad söker bekräftelse på annat håll. Oftast blir det en rebound om det förhållande de hade där innan var ganska så seriöst och de var väldigt emotionellt investerad i det.  Oftast fungerar det inte med rebounden utan de avslutar det efter en tid och söker någon som är mera rätt för dem eller så visar det sig att de ändå hade hittat rätt.

Jag dumpade mitt ex men hade givetvis ännu kvar känslor för honom efteråt för visst hade vi haft våra fina stunder under vårt långa förhållande. Han blev ihop med någon ny bara någon månad efteråt och det visade sig att hon var en rebound för det tog slut sen efter ca 6 månader eller så. Jag visste också helt klart att hon var en rebound för han försökte samtidigt få mig tillbaka och kom på flera oväntade besök hem till mig utan att hon visste om det (hon ringde honom en gång då han var hos mig och han hittade på en ursäkt om att han var ute och köpte mjölk)…

Människor är komplicerade och gör saker de inte borde göra. Det är nog inget nytt. Vi gör misstag och förhoppningsvis lär vi oss från dem men tyvärr inte alltid.

Upp till toppen
Annons: