Annons:
Etikettförhållande
Läst 4103 ggr
skräll
10/24/19, 8:04 PM

Vad ska göra?

Har varit tillsammans med en kille nu i 9 månader. 

Hänt ganska mycket, men det som är värst och som sitter kvar är att han har kommenterat mina bröst inte en gång utan tre. 

Har alltid haft komplex över dem, så ja. Men kom över det och har mått bra, iallafall sa han först '' när ska du göra en bröstoperation'' då svarade jag '' när du betalar'' då sa han '' hur mycket kostar det?'' lät helt seriös och jag bara wtf

Sedan sa att ''om bara ditt fett på magen var på brösten'' och sista gången '' nu vet jag hur det känns att sakna bröst'' 

Han har gråtit och bett om förlåtelse o sånt men det hjälper inte, det har gått flera månader och det försvinner inte ur mitt huvud. Kan inte ha sex med honom utan att tänka på det, vilket såklart förstör allt.

Annons:
MonicaLagerquist
10/24/19, 8:20 PM
#1

En sån kille skulle jag dumpa direkt.

Stolt ägare till fem La permer

[SonjaG]
10/24/19, 8:39 PM
#2

Absolut! Han tycker så.

Åsa S
10/24/19, 9:01 PM
#3

En partner som verkligen älskar dig lyfter ditt självförtroende och får dig att må bra oavsett vilka skavanker du har. Tycker du verkligen att denna person gör det? Låter som han inte är speciellt mån om dig spelar ingen roll om han gråter finns sjuka människor som gör så när de tappar kontrollen över en annan människa speciellt unga tjejer är lätta att manipulera med lite krokodiltårar.

Cireea
10/24/19, 9:19 PM
#4

Lämna, han ser uppenbarligen inte ditt värde. 
Fy för såna vidriga och respektlösa kommentarer 😡


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Honestyisdead
10/24/19, 9:46 PM
#5

Sådant säger man aldrig till sin partner. Han saknar respekt för dig och du kommer aldrig glömma det.

[TheSquirrel]
10/24/19, 10:21 PM
#6

Bryt upp med honom. Du är värd någon som älskar dig precis som du är. Den här killen gör det uppenbarligen inte.

Annons:
skräll
10/24/19, 10:42 PM
#7

Vi bor i en lägenhet och har hund, har allt här, jobb osv, känner ingen i stan vettefan hur jag ska göra… Vi har ju det bra annars

MissClue
10/25/19, 2:22 AM
#8

#0 varför är en del människor så fruktansvärt elaka!?och mot sina partners? Min kille har också kommenterat mina bröst när jag stod i bh, han frågade om det verkligen skulle vara ett så stort glapp mellan bröstet och tyget samtidigt som han flinade i visade att han fick plats med fingret. Blev inte arg där och då utan mer snopen minst sagt och arg i efterhand när man landat i att människan sa verkligen detta. Tänk om man skulle säga "är det inte meningen att kalsongerna ska fyllas ut lite eftersom det är en utbuktning i tyget?" Eller om du kollar på hans snopp, suckar och frågar om han går med på en operation om du betalar för du önskar att den var mer si eller så? Jag skulle aldrig klara av att säga ngt så hemskt, det tror jag inte du heller hade gjort vad det låter som. Självklart förtjänar du bättre än sådan skit och jag med men ändå är man kvar. Vet inte vad jag kan råda dig till, men jag kan förstå hur hemskt det måste kännas att hört de orden från den som man vill ska älska en precis som man är och jag kan förstå att det inte är så enkelt att bara lämna. jag skulle gärna vilja höra ett ärligt svar från ngn men god självinsikt som kan berätta vad det får en person att säga sådana här saker, hade varit intressant för jag begriper det inte. ursäkta för långt svar, jag blir upprörd av sådant här för jag vet hur ont det gör.

I love not man the less, but Nature more…

Draken
10/25/19, 7:25 AM
#9

Jag skulle dumpa honom direkt om  jag vore du.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

taxarärbäst
10/25/19, 9:44 AM
#10

Lämna honom! Inte värt att slösa mer tid på en sån människa

skräll
10/25/19, 9:46 AM
#11

Sjukt lång konversation inc: Han sa detta för cirka 7 månader sedan och har tänkt på det då och då och varit på dåligt humör. Men nu har det stannat och försvinner inte. #8 detta svarade min pojkvän när jag påpekade det och sa hur jag kände. Han- Du får inte mena allvar, finns ingen anledning för dig att känna dig otillräcklig. Det var det sjukaste jag har hört, älskar dig för den du är, vill inte ändra något. Jag - Varför påpeka det gång på gång då? Han- Jag har aldrig trott att du faktiskt tar illa upp, jag tänker mig inte för innan jag säger det, jag menar inget med det, jag är kär i exakt den personen du är och det är 100% sant, förlåt att jag sagt dumma grejer och fått dig att tro annat. Jag- Fast det gör du annars hade du inte sagt det 3 gånger till. Han- Nej men jag gör verkligen inte det, jag vill ha dig exakt som du är. Jag- Du märkte att jag tog illa upp men det spelar ingen roll för kommer alltid ha det i mitt huvud nu. Han- Ja, jag märkte det då men har väl inte sagt något efter det? Men jag vill hjälpa dig övervinna den skiten i huvudet då, du ska inte tro så om dig själv. Jag- Jo, du sa det i söndags igen. Han- Förlåt, då tänkte jag mig inte för, alltså vill bara att du ska förstå att du räcker till. Du är fan den finaste människan jag någonsin träffat, och det vet du att jag tycker för det har jag sagt till dig, jag vill att dem orden ska väga mer än dem elaka. Det är inget fel på dig, jag tycker inte det är något fel på dig, jag älskar dig för den du är inte för hur du ser ut. Vill bara att du ska veta det, att du ska känna det inom dig också. Jag- Du sa det från ingenstans, hade inte sagt någonting till dig som skulle få dig att vilja vara ”savage” tillbaka. Skulle aldrig påpeka något sådant personligt om dig, för det är saker man inte kan ändra på. Spelar ingen roll hur många gånger du säger det nu för det är allt jag kommer att se. Han- Men jag har någon skev tanke i huvudet typ om att jag är rolig när jag säger det, alltså som någon savage grej. Alltså jag vill verkligen ha dig, kunde fan knappt leva med mig själv innan hur ska jag kunna göra det nu med denna vetskapen om jag har förstört något för dig, människan jag är sjukt förälskad i, snälla jag klarar mig inte utan dig. SLUT. Poängen är att han skriver allt han kan komma på för att få mig att stanna, när han fattat att jag stannar försöker han ingenting att få mig att känna att han inte känner så som han sagt. Menmen faktum kvarstår..

[SonjaG]
10/25/19, 10:01 AM
#12

Tyvärr får jag känslan och tankar om män som slår sin partner. De ångrar sej, gråter, ber om förlåtese osv. De ska ALDRIG göra så igen. Men så händer det gång på gång och samma visa igen med tårar och allt.

Och många Kvinnor har trots detta svårt att lämna.

MissClue
10/25/19, 1:06 PM
#13

#11 

"Han- Du får inte mena allvar, finns ingen anledning för dig att känna dig otillräcklig. Det var det sjukaste jag har hört, älskar dig för den du är, vill inte ändra något."

varför förminska dina känslor det första han gör?

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
OlgaMaria
10/29/19, 6:18 PM
#14

Om det här är ert enda problem så kanske det är något ni kan komma förbi, ifall ni "har det bra annars".  Alla partners säger något någongång som är sårande, och det mesta av det dumma som sägs kommer ur okunskap och att man blivit matad med fel saker innan. Säger han saker ofta som trycker ner dig, eller är det dessa kommentarer om dina bröst som han sagt ett fåtal gånger som är grejen? Hur bemöter han dig annars? 

Det är också viktigt att kunna förlåta, även när den andre sagt något väldigt sårande. Det som är mest sårande i detta är ju att det var en öm punkt för dig. Du säger att du alltid haft komplex över dem. Även om det var sjukt klantigt av honom att säga som han gjort, så tror jag att han knappast hade någon aning om hur sårande det skulle vara. Han var en idiot. Han skulle aldrig kunna föreställa sig hur det skulle kännas. 

Sen är du fortfarande så sårad i detta att du inte kan berätta för honom hur han borde göra för att få dig att må bra igen. Det måste han fatta själv, men han gör nog inte det. Men han kanske skulle vilja, om han förstod hur. Ofta gör man ingenting för man är rädd för att göra fel, men passiviteten sårar. Och man vill så hemskt gärna komma in i ett "normalläge" igen för man är så rädd för att göra något som triggar igång ett uppbrott eller ett ytterligare gräl.

Människor kan faktiskt bli bättre och man kan lära sig att fungera bättre tillsammans. Om båda klarar att inse sina misstag och också att förlåta varandra, kan man ta sig igenom mycket och båda blir bättre människor.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Igelblod
10/30/19, 1:26 PM
#15

#14 Absolut inte, så säger man bara inte till sin partner.
"Alla partners säger något någongång som är sårande", fast nu har jag sagt det vid upprepade tillfällen. Ska hon då bara släppa det och fortsätta vara med denna okänsliga idiot som uppenbarligen inte älskar henne  eller hennes kropp?
Nej, det är ett otroligt dåligt råd.

Honestyisdead
10/30/19, 2:38 PM
#16

#14 Nej alla partners säger inte säker om ens utseende som sårar. Definitivt inte om att man borde skaffa större bröst. Verkligen dumt påstående.

taxarärbäst
10/30/19, 3:43 PM
#17

#16 du har så rätt!

skräll
11/17/19, 11:50 PM
#18

Nej… nej… nej… I februari var vi ute och festade, han satt vid baren och bjöd en tjej på en drink han tog på henne opassande, smekte svank upp mot nacke. Han sa att detta var en barndomsvän och för att hon fyllde år. Jag trodde på honom. Kollade nu upp, 9 månader senare när hon fyller år :) Hon fyllde inte alls år då :) Detta är så sjukt, vet inte vart jag ska ta vägen

Cireea
11/18/19, 12:00 AM
#19

#18 Oavsett om hon fyllde år eller inte så hade jag inte tyckt att det är okej om min partner smekte en annan tjej. Fruktansvärt respektlöst. 😮

Dumpa aset.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

skräll
11/18/19, 12:13 AM
#20

Jag kan inte, har ingen stans att ta vägen omöjligt att få lägenhet här. Bor i en rätt stor stad :(

Annons:
Cireea
11/18/19, 12:47 AM
#21

#20 Du har alltså ingen vän eller familj som kan ställa upp med boende en kort tid så du har en möjlighet att söka annat? Flytta från staden om inte annat.

Att stanna kvar i en sån här relation är bara ohälsosamt och det bästa du kan göra är att lämna den så fort som möjligt, för din egen skull.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

koppargaller
11/18/19, 10:50 AM
#22

Går det inte att byta boendet mot två mindre?

[SonjaG]
11/18/19, 2:46 PM
#23

Det är inte bra för dej! Det känner du säkert själv.

Kan du inte flytta tillbaks till din hemstad där du känner folk, och har familj osv?

skräll
6/30/20, 7:06 PM
#24

Jag är fortfarande med honom, han har inte gjort något mer eller sagt något och tycker att han är växt som person MEN jag inte släppa det han har sagt. Jag har gett det tid nu och det går inte, mina vänner och familj tycker att det va så länge sen nu så nu får jag bara glömma det. Jag har försökt men det går fan inte

[Devya]
6/30/20, 7:43 PM
#25

#24 Om du inte kan lägga det bakom dig så gör du slut och går vidare eller så går du omkring och mår dåligt istället. Det finns inte så mycket du kan göra.

Denna kommentar har tagits bort.
S.L
7/14/20, 12:08 PM
#27

Jag hade lämnat om det är så att man blir sårad och inte kommer vidare. Då ni har talat om detta du har sagt att du vart sårad. 3 gånger har han gjort samna misstag bara det säger lite om honom.

Annons:
[SonjaG]
7/15/20, 4:10 PM
#28

En fundering, du kanske har förklarat innan. Men varför är det du som ska hitta annat boende? Varför inte han som betett sej så illa mot dej?

[Henry Norrström]
7/23/20, 8:59 PM
#29

Dumpa det svinet, snacka inte. Det är ingen bra framtid för dig.

Flytta hem o prata med dina föräldrar.

Henry

skräll
12/29/20, 10:03 PM
#30

Uppdatering:

Har försökt att lämna många gånger, men varje gång jag har tagit upp det har han blivit extremt arg och börjat vända allt.

Han har slagit söder mycket grejer i lägenheten, sig själv och grejer.

Har inte vågat ” bara lämna” om jag skulle börja packa grejer att han skulle slänga mina grejer eller liknande.

Men nu har jag skrivit på avtal på en lägenhet och kommer flytta grejerna när han inte är hemma, får vara sjuk från jobbet o göra det när han inte är hemma.

skräll
12/29/20, 10:04 PM
#31

#28 Det är en bostadsrätt som han äger.

Vixxen
12/30/20, 9:13 AM
#32

Bra för dig!
Hoppas allt går enligt planen.

Lona
12/30/20, 1:08 PM
#33

#30: Bra där!
Finns det någon som kan hjälpa dig flytta? Arbetskompis, granne, släkting…?
Jag vet inte om du skäms, dessvärre gör många det i den situationen men det är INTE du som gjort fel!
Ta aldrig någonsin på dig skulden för ett sånt förhållande, det är uteslutande hans fel, vad han (och dessvärre även omgivningen ibland) än säger.
Det är försrås lätt för mig att sitta här och skriva, som inte ens varit i den sitsen utan sett den utifrån.

Träffa honom inte sen, blocka honom på telefonen - byt nummer om du måste.
Dölj dina uppgifter på Hitta, Eniro och liknande sajter.
Tala inte om var du bor och OM du måste träffa honom så se till att inte vara ensam.

Tag vara på dig, håller tummarna för ett nytt fint 2021!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[XO13]
12/30/20, 7:21 PM
#34

Vill du ha hjälp med flytt. Han verkar vara ur funktion när det gäller att leva gott. Vad har dina föräldrar sagt…hjälper dom dig ?
Hör av dig snabbt.. så här kan du inte ha det.
Bor du i Malmö ?
Varje dag är ett helvete när man har det som du…..

Annons:
Upp till toppen
Annons: