Annons:
Etikettförhållande
Läst 2755 ggr
sp0ngeb0b
10/30/19, 3:25 PM

Kärlek utan pirr?

När jag och mitt ex blev ihop sa en vän till mig: "får du fjärilar i magen när du ser honom?" Och då insåg jag att nja… inte direkt. Jag kände väl något litet pirr i magen men jag skulle inte alls säga att jag hade fjärilar. Och när jag väl tänkte lite kom jag fram till att jag aldrig känt pirr eller fjärilar för någon annan heller trots flera kärleksförhållanden. Jag har älskat de jag varit tillsammans med, ni vet jag vill vara med dem hela tiden, vad som än händer vill jag berätta om det för dem, jag sätter deras välmående framför mitt egna, osv osv. Jag har verkligen känt att jag älskade dem, men har aldrig direkt känt mig pirrig. Och nu har jag träffat en ny och visst jag var lite nervös de första kanske 2 gångerna vi träffades men förutom det har jag varit lika opirrig som alla andra gångerna. Känner starkt för honom men inget pirr. Det jag nu funderar på är om det verkligen kan vara "rätt" om jag inte blir pirrig. Eller kan det helt enkelt vara så att jag bara är en sån som inte känner pirr? Hur är era egna upplevelser?

Annons:
Fransu
10/30/19, 3:42 PM
#1

Alla människor kanske inte är så "pirriga" av sig. Du känner starkt för honom, det räcker fint. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Herveaux
10/30/19, 4:19 PM
#2

En del nykära kan knappt äta eller sova när dom är ifrån sin älskling i början. 
Själv åt jag som en häst och sov som en stock. 
Jag och karln min har varit tillsammans i 14år nu. 

Tror som #1 att alla inte är lika pirriga bara.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Li.nda
11/3/19, 1:10 AM
#3

Jag har heller aldrig känt pirr, för någon. Jag har aldrig varit helt kär i en person jag blivit tillsammans med heller. Det har känts rätt på många plan och då har jag valt att satsa på det och bygga vidare, och sen har kärleken och känslorna växt sig starkare och starkare under tidens gång. Jag har älskat mina ex, och de har betytt allt för mig, jag har brytt mig om dem och jag har gett mitt allt för ett fungerande förhållande. Jag har till och med barn med en av dem. Men jag är nog helt enkelt bara inte en pirrig människa jag heller.

//Linda

Lona
11/3/19, 4:27 PM
#4

Den första personen jag var riktigt kär i var det onekligen pirr med, jag var upp över öronen förälskad. Sedan dess har jag inte känt på samma sätt igen, däremot betydligt djupare känslor. Det kanske låter trist, men en varm, trygg känsla som sprider sig i hela kroppen. DET är värt mer än allt pirr i världen för mig. Igår sade han dessutom att han älskar mig även om det var lite indirekt och jo, det fick det faktiskt att pirra på ett alldeles särskilt sätt. ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

sp0ngeb0b
11/3/19, 8:01 PM
#5

Tack för era svar, skönt att det inte bara är jag. Och vad underbart #4 ❤ jag känner igen mig i det du skriver faktiskt. Har ju känt pirr när något speciellt har hänt (typ när man får höra att de älskar en första gången eller så) men liksom inte att det pirrat bara av att jag ser dem eller tänker på dem. Pirr kan ju vara roligt och så men djupa, varma, trygga känslor är ju det jag egentligen är ute efter.

Draken
11/4/19, 6:16 PM
#6

Har varit gift i snart 30 år. Och varken maken eller jag har direkt kännt "pirret" ni pratar om. Våra känslor går däremot väldigt djupt istället. Jag vill nog påstå att jag är lyckligt gift, och barnen (9 st) har sagt vid flera tillfällen, både till sina kompisar och andra myndigheter (skola,jobb, kollegor etc) att de är uppvuxen i ett stabilt och bra hem, där ömsesidig respekt och kompromisser har varit väldigt framträdande. Och sånt är helt underbart att höra från sina barn 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Upp till toppen
Annons: