Annons:
Etikettförhållande
Läst 1490 ggr
Caina
2019-11-02 23:24

"Orkar inte ha ett förhållande just nu"

Är det inte ett rätt så dåligt betyg på sin sambo om någon gör slut för att han "inte orkar ha ett förhållande just nu" utan "behöver vara singel ett tag"? 

Jag har nyligt blivit hastigt singel då han flyttat  till en kompis. Det har hänt mycket tråkigheter. Hans mamma har gått bort, hans bror är inlagd på psyket och han upplever stress på sitt jobb och har en oförstående chef.

Men vill man göra slut när livet är tungt? Att vilja ha egen tid är ju en helt annan sak. Det behöver alla mer eller mindre. Men han behöver vara singel säger han.

Annons:
Li.nda
2019-11-03 01:02
#1

Hej, så trist för dig. Och jag förstår dig fullt ut, hade blivit väldigt snopen själv i ett sådant läge. Jag har kanske inte så mycket svar att komma med mer än att jag tror att många resonerar som så i chock, sorg eller stress att de behöver ta avstånd från allt för att komma i fas igen. Jag vet bara att i min bekantskapskrets är det hyfsat vanligt att folk blivit singlar när deras respektive gått igenom en tuff period och då har de fått höra samma anledning som dig. Man tar helt enkelt avstånd från allt som tar någon form av energi, eller där man känner att man har något krav på sig. Alla är vi olika, vissa väljer att ta till sig nära och kära som stöd, andra vill bara vara ensamma. Men jag förstår dig TS, att det är ledsamt. Och jag vet inte men tycker du förtjänar lite mer utförliga svar på frågorna du har, om det eventuellt ligger någonting mer bakom hans val att avsluta. Eller är hans val bara hastigt för det kändes bäst för stunden. Men ta er tid och prata ordentligt så du får svar på frågorna du har. Kram på dig ❤️

//Linda

Li.nda
2019-11-03 01:03
#2

Jag ber om ursäkt fall mitt inlägg känns luddigt. Jag skyller på klockan. Hoppas det ändå kommer fram hur jag menar. ❤️

//Linda

Caina
2019-11-03 12:54
#3

Det är inte lönt att försöka nå honom. Han vill inte prata med mig ändå. Det skapar bara irritation hos honom. Så jag måste låta honom vara…

Zadeira
2019-11-04 15:12
#4

Vid depression är det lätt hänt att man vill isolera sig, dra sig undan, vara ensam, slippa samspela med någon annan. Nu vet jag inte om han är deprimerad men du beskriver att han varit med om mycket svåra saker, så det ligger väl inte alldeles för långt bort att misstänka depression eller nära på i alla fall. Ett förhållande kan kännas som alldeles för mycket att hantera även om man har en förstående partner. Dessutom är det vanligt att man vid depression eller ångest tvivlar på sina egna känslor så han kanske rent ut sagt inte längre vet vad han känner och inte orkar fundera över det.

Tyvärr är det inte mycket du kan göra, du verkar ha visat att du vill vara med honom och nu är det helt upp till honom. Svår sits.

Draken
2019-11-04 18:10
#5

Hamnar man i chock eller svår sorg, så kan man inte alltid svara för hur man reagerar. Det kan vara så att han helt enkelt vill vara själv ett tag, och kanske ta upp samvaron längre fram ?
ge honom lite tid och försök prata med honom igen när allt har lugnat ner sig.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

OlgaMaria
2019-11-06 09:47
#6

Det är sorgligt, men han har andra anledningar än de flesta. Det är en väldigt speciell situation han går igenom. Och han har gjort slut helt enkelt. Du kan inte göra något annat än att respektera det. Tycker du bara ska låta honom vara. Om du orkar känslomässigt - försök att inte bli sårad. Tänk att det här är vad han var tvungen att göra av någon anledning. Kanske han behöver din vänskap när han är redo för den. När man förlorat någon närstående kan man känna att man måste få vara helt i sorgen, och att andra personer som inte stod den personen nära kommer i vägen, och vill dra en åt ett annat håll. Jag vet inte vad han känner. Men hur som helst - kram till dig. Det bästa du kan göra är nog att vänligt respektera hans beslut. Beklagar det som hänt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Caina
2019-11-06 11:10
#7

Jag hoppas ju att han ska vilja vara med mig igen och inte att kärleken till mig tagit slut pga olika yttre omständigheter. Jag tycker ju inte vi haft det dåligt annars med en massa bråk eller så.  Men vi har inte haft några motgångar tidigare utan det har bara funkat bra. (3 års förhållande drygt)

Men det är jobbigt att bara gå och vänta och hoppas att han kanske hör av sig. Men jag vill ju inte riktigt bara gå vidare heller. Vill absolut inte träffa någon ny :(

Men jag känner mig sårad av att han hellre bor med sin kompis och pratar med honom. För dom pratar ju säkert med varann om han bor där.

Upp till toppen
Annons: