Annons:
Etikettförhållande
Läst 1158 ggr
ShegoFan12
11/4/19, 1:58 PM

Vad ska jag ta mig till?

Jag har ett litet problem med min pojkvän och vet inte hur jag ska göra Det är så att han bestämmer precis allt, om jag säger ifrån eller inte håller med han då blir han sur. När han är hemma hos mig då ska han ta fjärrkontrollen till tv och bestämma vad vi ska se på. Han bestämmer också vad vi ska se på tv hos han och om jag säger att jag vill se något annat eller försöker ta fjärrkontrollen för jag vill ju någon gång också bestämma då blir han inte glad. En händelse var ju att jag ville låna hans Ipad för att kolla upp en sak men det sa han strikt nej till men han vill gärna att när han är hos mig då ska vi använda datorn och då är det han som åter igen bestämmer och tar då datorn i hans kontroll. Man kan typ säga att han bestämmer väldigt mycket och det tycker jag inte alls är bra Vi har varit ihop i snart 3 år och det har hållit på såhär ett långt tag Det kan nog inte bli ett hälsosamt förhållande om detta fortsätter, men vet inte vad jag ska göra Det var korta versionen Har ni varit i liknande situation och vad har ni då gjort?

Annons:
Carmarino
11/4/19, 2:12 PM
#1

Det är lätt för oss utomstående att säga (men svårare för dig att göra), men jag tror nog att de flesta svaren du kommer att få är - lämna honom snarast! En så kontrollerade person är inte bra att vara tillsammans med.

Det är inte kärlek det han känner. Han vill bara ha någon att bestämma över, som han kan behandla som han vill. Chansen att han ska förändra sig är nog tyvärr minimal. Så för din egen skull, försök att ta dig ur förhållandet så snart du kan och orkar.

Du har det bättre på egen hand, och då har du också chansen att träffa någon som uppskattar dig för den du är, och som inte skulle drömma om att inte lyssna på vad du vill och tycker.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Draken
11/4/19, 5:42 PM
#2

#0 Ett förhållande handlar om ömsesidig respekt och kompromisser.

Vore jag dig, så skulle jag ställa ultimatum, funkar inte det, ja då  skulle jag be honom dra så långt vägen räcker, och lite till.

Nu låter jag väldigt krass och elak, men jag har varit gift i snart 30 år, och vi har aldrig någonsin "kört över" den andres åsikter eller tagit hela kommandot på precis allt.

Äldsta sonen(30) har varit gift i snart 5 år och mellansonen (19) har varit i ett förhållande i 1½ år. Det är samma sak hos dem. Ömsesidig respekt och kompromisser.

Både jag och maken är uppvuxen där ömsesidig respekt och kompromisser hör till vardagen, än idag gäller samma sak med mina föräldrar och makens mor (pappan är död sedan några år tillbaka.)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: