Annons:
Etikettförhållande
Läst 2207 ggr
Lona
11/14/19, 9:51 PM

Att säga "Jag älskar dig"

Har ni lätt för att säga till en partner att ni älskar henne/honom?

Är det något ni säger rätt snart i ett förhållande eller sitter det längre in? Och säger ni det även om ni inte har en aning om det är besvarat?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Honestyisdead
11/14/19, 9:52 PM
#1

Jag har lätt för att säga det när jag känner det och får ofta hålla tillbaka mig för att inte tjata ut det. Brukar ta några månader.

Soligajag1
11/14/19, 10:06 PM
#2

Jag säger inte dessa ord till någon jag inte älskar ! Det tar tid / förtroende/ tillit / kärlek 💔 innan jag säger det ! Ömsesidigt ska det vara , tycker jag!

HH 🙂

fruktgumman
11/15/19, 9:19 AM
#3

Vi har båda lätt att säga det och vi säger det ganska ofta, några dagar i veckan iallafall. Första gången var efter ett par månader ihop.

OlgaMaria
11/15/19, 10:41 AM
#4

Det är naturligt att säga det för både mig och min man. Det dröjde inte länge innan vi sa det första gången och nu 13 år senare säger vi det fortfarande varje dag. Likaså berättar jag för mina barn varje dag att jag älskar dem. Det är bara vad som känns rätt och naturligt för mig, även om jag inte är uppvuxen så. Det var inte ofta mina föräldrar sa att de älskade mig, och jag känner väl att det är bättre att säga det för ofta än för sällan.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

millan21
11/15/19, 12:39 PM
#5

Ja jag har lätt för att säga det när det är någon jag verkligen älskar och jag och sambon säger de orden ganska ofta till varandra.

Vet inte vad du menar med frågan om vi säger det även om vi inte har en aning om det är besvarat.  Det är ju inget man säger till vem som helst förstås. Och eftersom det är någon jag känner väl och lever tillsammans med så känns det ganska troligt att det skulle vara besvarat. Det är väl alldeles i början av ett förhållande i så fall som man kanske inte vet riktigt vad den andra känner. Men vi sa det ganska tidigt i förhållandet också.

ThatPie
11/16/19, 7:31 PM
#6

Jag har ”svårt” att säga det och kan för mig ta flera månader innan jag känner att jag känner tillräckligt för personen att säga ”jag älskar dig”. För mig väger ord väldigt mycket. Även i min vardag så har jag svårt att säga saker, om det inte är så att det är något jag undrar eller verkligen vill säga. Jag visar häller vad jag känner genom att tillbringa mycket tid med den andre.

Annons:
Lona
11/16/19, 9:16 PM
#7

Tack för era svar! 
Jag tänkte väl mest på en ny relation, det där med att man kanske inte törs vara först med att säga att man älskar den andre. Åtminstone så tycker jag att det skulle vara väldigt läskigt att säga det om det inte vore besvarat men så är det heller inget jag tar lätt på.
(Det menar jag inte att ni andra som säger det tidigare gör heller, en tanke är att det till viss del beror på hur säker man är på sig själv?)
Min nuvarande partner är faktiskt den första jag sagt det till - eller hört det från när det gäller den typen av relation. Jag trodde inte att det skulle kännas så stort men faktum är att jag började grina när han sade det.😊
Det tog mig "bara" 46 år och en snart tvåårig relation att nå den punkten.❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
11/16/19, 10:59 PM
#8

Nu har ju min man och jag varit ihop så länge men vi säger det dagligen. Det kan aldrig bli för mycket❤️

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Bjornberg
11/22/19, 10:16 PM
#9

Totalt omöjligt för mig, kan inte ens säga det till min familj.

sp0ngeb0b
12/2/19, 8:07 AM
#10

Har väldigt svårt att säga det till familjemedlemmar och kompisar. Har svårt att säga det till partners med om det är första gången, men när det väl är ute så säger jag det gärna och ofta. Men jag är en sån som gillar att ge mycket komplimanger och säger typ alltid vad jag tänker.

Katti
12/7/19, 11:02 AM
#11

Jag råkade säga det på ett väldigt tidigt stadie till min nuvarande man. Men han bara sa samma sak tillbaka och kommer inte ihåg händelsen, så helt galet kan han inte ha tyckt att det var!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

S.L
1/4/20, 11:44 AM
#12

Föll snabbt för min man. Sa jag älskar dig rätt snabbt minns inte exakt hur länge det tog. Efter 18 år säger vi det nästan dagligen tycker inte det kan bli tjatigt.

Soligajag1
1/4/20, 12:31 PM
#13

Jag har haft 2 förhållanden , visst sa jag : Jag älskar dig ! Till båda , men men , det fungerade inte , ändå . Nu har jag nyligen börjat prata med en Karl / på nätet , en dejtingsajt, Vi har skrivit till varann och pratat i telefon ! Det är helt otroligt vilken kemi det är mellan oss . Honom säger jag nog dessa ord till , när vi ses och fortsätter träffas.

HH 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: