Annons:
Etikettoff-topic
Läst 785 ggr
taxarärbäst
11/16/19, 4:13 PM

Jag har en stalker

Igår fick jag veta att mitt ex har stalkat mig sedan jag flyttade 13 augusti. Han har kört förbi många gånger med flit dagligen ibland. Jag har blockat honom över allt men är det en så stor grejj så det går att polisanmäla eller vad ska jag göra? Han är ett jävla omoget äckel och stalkar min kompis och min pojkvän. Jag är helt livrädd han kom hit till min mamma 4 på morgonen när jag var ensam hemma (mamma jobbar natt) men jag hade dörren låst och stirrade på honom förskräckt när han gick runt och försökte komma på ett sätt att komma in

Annons:
Herveaux
11/16/19, 4:18 PM
#1

Jag tycker du ska polisanmäla på direkten, bara det att han försökte ta sig in oinbjuden är skäl nog för en anmälan.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maria
11/16/19, 4:18 PM
#2

Jag har svårt att se hur du kan anmäla. Du fick reda på det igår skriver du så uppenbarligen har du inte varit påverkad av det.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sindri
11/16/19, 4:26 PM
#3

#2 av: Maria
Tror du inte läste rätt. TS upplevde ju att han försökte ta sig in i huset när hon var ensam hemma.

Jag tolkar det som att han stalkat henne sedan hon flyttade, och först igår fick hon reda på att det började för så länge sedan.

taxarärbäst
11/16/19, 4:52 PM
#4

#1 men är det tillräckligt för att anmäla? #2 jag har sett en bil som har varit väldigt lik hans bil men tänkte att inte kan han ju vara så dum i huvudet och komma hit! Han bor ju 2timmar bort men där fick jag! Det var han hela tiden #3 han sa det själv till min kompis att han har förföljt mig sedan jag flyttade, han vet att jag har pallat äpplen, var jag brukar gå på promenad med hunden, när jag åker till skolan och var min dörr finns så jag är totalt livrädd

Honestyisdead
11/16/19, 5:00 PM
#5

Om du är rädd så ring 11414 och berätta och fråga hur du bör göra. En anmälan lär inte leda till någon tyvärr, men det är bra att ha dokumenterat.

Maria
11/16/19, 5:00 PM
#6

#3 Aha. Då fattar jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
taxarärbäst
11/16/19, 6:01 PM
#7

#5 jag bor i Finland så ringa dit lär inte hjälpa mig.

Honestyisdead
11/16/19, 6:03 PM
#8

#7 Nej då ringer du så klart motsvarande…

taxarärbäst
11/16/19, 6:38 PM
#9

#8 jag ska googla! Men du gav en smart idé tack :)

[Devya]
11/17/19, 6:12 AM
#10

Ta definitivt upp det med polisen och fråga om råd. Det där kan gå dåligt då han verkar inte riktigt frisk.

taxarärbäst
11/17/19, 7:28 AM
#11

#10 jag ska verkligen göra det! Jag är väldigt rädd

OlgaMaria
11/17/19, 4:20 PM
#12

Tycker också absolut att du ska ta kontakt med polisen. Även om denna anmälan kanske inte leder till något så är det väldigt bra att du redan tagit kontakt med polisen ifall han gör något mer senare.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

taxarärbäst
11/17/19, 4:33 PM
#13

#12 jag ska nog göra det! Han är väldigt skrämmande

Annons:
Upp till toppen
Annons: