Annons:
Etikettförhållande
Läst 444 ggr
Wilola
11/17/19, 2:42 PM

Aktiviteter

Vad finns det för aktiviteter man kan göra som inte kostar? Jag och min pojkvän vill göra fler saker tillsammans, men det mesta kostar och vi båda har dåligt med pengar.

Annons:
Honestyisdead
11/17/19, 3:14 PM
#1

Picknick i skogen, fiske i havet, geo caching, badhus kostar men brukar vara billigt, utforska någon ny stad och ha med matsäck och termos med varm dryck. Åk skridskor, brukar vara billigt. Om ni får snö så åk pulka.

Lona
11/17/19, 3:46 PM
#2

Bra tips på #1

Gå på museum? 

Hitta på en överraskning till den andre; en av er planerar en liten dagstripp, kanske hemmavid så ni slipper lägga pengar på dyrare resa. Det är väl snudd på samma tips som #1 men sätter lite extra knorr.

Gå på sightseeing i er hemstad eller någon närliggande. Även mindre städer har smultronställen att upptäcka.

Gör saker hemma; Ha en mysig spa-kväll hemma med bubbel kanske både i badet och i glasen, lite "lyxigare" (behöver inte kosta mycket, det finns på Ica också eller så kan man göra själv) produkter, massage…?

Pussla! Det är rätt mysigt att sitta och lägga pussel tillsammans, har ni inga egna så finns de för en billig peng på second hand.

Spela kort/spel ihop.

Ha en myskväll, fixa ihop lite gott att äta, hyr en film som ni båda sett fram emot att se.

Laga middag ihop (om ni inte brukar göra det), käka tacos, låt den ene laga en hemlig middag till den andra.

Gå på upptäcksfärd i varandras barndomskvarter.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maleficum
11/17/19, 3:56 PM
#3

Beroende på vart ni bor kolla om det finns museum i närheten med fri entré.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Upp till toppen
Annons: