Annons:
Etikettkänslor
Läst 2526 ggr
Rosen82
11/25/19, 9:49 PM

Vad tänder killar på?

Är den eviga singeltjejen som skulle vilja veta vad killar/män tänder på hos en kvinna. Jobbar inom restaurang och är väldigt social kanske lite för mycket så att det skrämmer männen.:) mitt utseende känner jag mig hyffsat nöjd med. Varit singel i ett antal år och kanske handlar det om att våga??kanske försöka vara mindre pratsam. Tips och råd tack. Är personligheten bra så blir hela personen fin:)

Annons:
MissClue
11/26/19, 3:04 AM
#1

Men om du är pratsam av dig så vänta på den som gillar att du är det 😊 min kille har mundiarre och passar mig som gillar att lyssna.

I love not man the less, but Nature more…

Lona
11/28/19, 8:51 PM
#2

Hur långt är ett snöre?😉
Vad killar och män tänder på är naturligtvis väldigt individuellt även om det kanske finns några drag som ofta är gemensamma. De flesta faller väl trots allt mer för trevliga, goa tjejer/kvinnor än för rabiata kärringar som har degkaveln i näven…
Det är lätt att säga "Var dig själv!" men betydligt svårare att vara det. 
Att försöka vara någon annan eller att bli som man tror att andra gillar ger inte ett bra förhållande - möjligen lite flirt eller en kk men inget varaktigt.
Men det där med att våga tror jag definitivt är en viktig bit. Och vilka "vibbar" sänder du ut själv, mer eller mindre omedvetet? Är du egentligen öppen för ett förhållande? Eller är du ganska tveksam? Kanske är det rent av så att du försöker för mycket?
Jag syftar inte på att flirta och vara "inbjudande" eller vad man ska kalla det för, men mer eller omedvetet kan man stöta bort folk. "Våga för tusan inte tycka om mig!" eller för den delen tänka likadant om sig själv "Våga inte låta dig tycka om någon på det sättet!"
Fundera lite över det!
Nånstans finns säkert den där trevliga killen/mannen som vill ha just dig för den du är men det finns inga direkta knep att hitta honom. Möjligen dejtingsajter eller liknande?
Annars tror jag att det ofta är slumpen som spelar in. Plötsligt finns han där, helt enkelt. Eller som i mitt fall, han fanns där bokstavligen hela tiden men det tog ett antal år innan vi fick ihop det.😊


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Rosen82
11/28/19, 10:27 PM
#3

Du har nog rätt kanske vill jag för mycket men är tyvärr lite feg. Men har lätt för att prata och är social och vissa killar kanske tycker man pratar för mycket:)

vendelay
11/29/19, 7:28 PM
#4

#3 Om en kille tycker att du pratar för mycket är han antagligen fel för dig. Du vill ju ha en kille som du kan vara dig själv med 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Noctis
11/29/19, 8:55 PM
#5

Alla dras till olika personligheter, dock oftast en som är på samma "mentala nivå", så att man "talar samma språk" och förstår varandra. Det kan ju annars bli frustrerande att behöva upprepa sig för att den andre inte förstår vad du menar. Att ha samma grundprioriteringar är ju något jag själv finner av vikt, men i övrigt kan man ju gärna ha olika intressen.  Liknande syn på tillvaron kan underlätta och göra att man vågar vara sig själv till fullo. Men å andra sidan kan man växa och utvecklas tillsammans om båda är så pass öppna och mottagliga för olikheter.

Jag är självvald singel sedan några år, men är samtidigt öppen om rätt snubbe dyker upp. Många söker för att finna en sorts inre frid och trygghet.

Jag kan tycka det är viktigt att inte uttrycka allt man tänker, konstant, det gör att ingen mystik finns kvar, vilket kan vara fint. Många analyserar mkt och har åsikter om allt (egot älskar att jämföra.. och säga vad som är fel eller fult.. eller liknande).. vilket drar en bort från det sagolika nuet och genast dras in i den andre personens tankars fokus (tar eller ger energi beroende på ämne). Jag kan älska att prata och diskutera, men utelämnar gärna egot då det leder till djupare samtalsämnen. Ofta kan monologer leda till att man glömmer bort att vara lyhörd för andra, eller som ovan sagt, sudda bort en del av mystiken..  tillsammans med andra kan man skapa helt nya samtal =) 

Våga vara du, stå för det du tycker och tror på, genom att vara ärlig med detta och leva i detta så sker en naturlig utsållning av vilka som dras till dig eller inte!

[Devya]
11/30/19, 1:37 PM
#6

Försöker du ragga upp någon på jobbet så är det dock inte konstigt om det inte fungerar för de kanske bara tror att du är vänlig och social? Eller menar du utanför jobbet? :)

Annons:
OlgaMaria
11/30/19, 3:22 PM
#7

Det är ju inte fel alls att vara pratsam - om man också är uppmärksam på andra och en bra lyssnare. Ibland vinner man mer på att ställa frågor än på att prata på. Att ställa en fråga, le och lyssna är ett fint sätt att bjuda in en annan människa i ens värld. Tror många män vill ha någon som ger dem uppmärksamhet, som lyssnar och ler mot dem. Det där med ett varmt leende är för övrigt kanske den tydligaste grejen som man vet att män gillar hos Kvinnor.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: