Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 1655 ggr
yovivohoy88
12/28/19, 8:22 PM

Stanna eller lämna mitt förhållande

Hej! jag skulle behöva alla råd och tips jag kan få… har länge funderat fram och tillbaka på vad ja ska ta mig till. Jag är i ett samboförhållande sen 8 år tillbaka och den senaste tiden har allt bara varit struligt , 

Allt började för 5 månader sen, min sambo började skicka väldigt mycket meddelande till en gemensam väninna/arbetskollega, dem skicka varje dag till varandra och det gick så långt att ja blev svartsjuk och han arg.  Han sa att hon är som en syster för honom men dem skicka röda hjärtan till varandra och skrev älskar dig det gör han inte ens till mig. När jag tog upp det blev vi bara ovänner och han förstod inte mig, han bara fortsatte med meddelanden, I slutet av oktober flyttade vi till ny lägenhet och ja hade bara förhoppningar av det de skulle bli bättre när vi flyttat. När vi flyttat så åkte han ner till jobbet 30-35 min tidigare och påstod att han hade så mycket att göra men det visade sig att våran väninnan också åkte ner 30-35 min tidigare och en gång kom jag på dem, han sa till mig att han hade så mycket att göra och skulle köra ner, jag  åkte ner efter då satt dem och drack kaffe och små pratade. Inget förbjudet men han ljög för mig.

För att vi inte ska bli ovänner så låter jag det bara vara och fokusera på annat, har försökt att släppa de.. sen 3 veckor tillbaka pratar vi mindre med varandra , ja kommer hem från jobbet då är han redan hemma, vi äter och sen lägger han sig på soffan och somnar, när ja ska lägga mig då är han pigg och vill vara uppe, så ja lägger mig själv och han kommer efteråt, ibland hinner ja somna innan han kommer in, men igår kom han aldrig in och la sig utan sov hela natten på soffan, lördag tror man ändå att han är pigg och vill hitta på något en lördag kväll, blev ingen utgång eller så men då börjar vi med lite förspel och han kommer innan vi ens hunnit börja och påstår att han blev nödig och behövde gå på toaletten, sen är han helt ointresserade av att fortsätta och lägger sig istället ner i soffan och sover..

Överreagerar jag? För det känns som att han tröttnat på mig, har länge funderat fram och tillbaka om detta verkligen är rätt, jag är inte lika glad som ja varit innan och känner att ja inte får någon kärlek då han knappt rör vid mig. Vad hade ni gjort?  Ska ja försöka prata med honom om hur ja känner?

Annons:
Sindri
12/28/19, 8:34 PM
#1

Det låter ju som om han tappat intresset/sina känslor för dig. Men det är svårt att veta vad som rör sig hos en annan människa. Han kan ha andra problem som han inte vill prata om. Han kan vara "förälskad" i tjejen på jobbet utan att det är mer än ett platonskt förhållande. Jag har, och har ofta haft, killkompisar som jag verkligen älskar, men som inte betyder mer än så för mig. Man kan älska på olika sätt.
Den där vänskapen verkar rätt ny och är säkert spännande, och din sambo kanske inte vet vart den tänker ta vägen. Kanske blir det en riktig förälskelse, kanske inte.

Hur som helst tycker jag inte han beter sig sjysst mot dig. Även om det bara är en "fling" så har du rätt att veta, och rätt att veta var du står, eftersom du är medveten om det hela.
Jag skulle kräva ett riktigt och ärligt samtal där du säger precis hur du känner, och hur besviken du är, och att du inte kan acceptera att han beter sig som en nyförälskad. Sedan är det upp till honom att bestämma sig och kanske besinna sig.

[Jbgs]
12/28/19, 9:53 PM
#2

Nja du förtjänar väl bättre! Visst gör du ? Du ska trivas i ditt förhållande å inte ha några tvivel, har man det så satsa på å gå vidare, det finns nån bättre för dig här ute !

OlgaMaria
1/3/20, 3:15 PM
#3

Tycker han brustit mycket i respekt mot dig genom att inte lyssna på hur du känt angående allt detta. Verkar som ni glidit ifrån varandra. Tycker också det känns som att du har för lite respekt mot dig själv. Du undrar om du överreagerar och om du borde prata med honom? Du överreagerar inte och självklart borde du prata med honom! Ni har varit tillsammans länge. Ni borde kunna prata med varann om allt och respektera varandras perspektiv. Han valde att inte respektera dig. Nu måste du respektera dig själv.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

_Fisken
1/7/20, 11:48 AM
#4

Nog skulle jag inte ge mig i kast med att skaffa barn och köpa hus tillsammans med han. Han verkar ha ett intresse för den där andra. 
Ni har varit tsm i 8 år och efter 7 år sägs det att ett par börjar vilja ha nån förändring. Hur man vill ha för förändring varierar. Vissa skaffar hund. Andra sommarstuga. Andra börjar renovera eller skaffa barn. Andra separerar.

Lina Strindlund
1/13/20, 5:47 PM
#5

Du startade denna tråd den 28 dec,.. strax efter jul alltså… hur var er jul då? 

Det är inte OK att han håller på såhär, men jag skulle tagit ett snack om vad det beror på, och SÄG HUR DU KÄNNER! Karlar förstår ofta inte hur Kvinnor känner om man inte SÄGER DET! (typ bankar in det i skallen på dem haha).


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Upp till toppen
Annons: