Annons:
Etikettförhållande
Läst 2765 ggr
Fridaaaa
1/12/20, 3:35 PM

Alla hjärtansdag

Någon som har förslag på vad man kan hitta på, på alla hjärtans dag? Med eller utan barn?

Förutom äta middag (ska vi göra hemma) Helst inte bio (vi kommer typ aldrig överrens ang film på bio)

Som INTE innebär kryssning, övernattning eller alkohol :) Efter kl 16 på kvällen så inget ute i mörker.

Dock INGET sexrelaterat ;) (jag planerar inte sex) Inte film/spelkväll hemma (film blir det efter middagen) Max 500 kr

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Sattyg
1/13/20, 12:16 PM
#1

Ta inte det här på fel sätt nu, men borde det inte vara lättare för dig och din partner att komma på något själva än att fråga främmande människor som inte känner er på ett forum när du har så specifika kriterier? Det hade varit skillnad om du inte hade några direkta krav utan bara sökte inspiration 🙂

Fridaaaa
1/14/20, 11:57 AM
#2

#1 Jag söker inspiration och förslag då fantasin har satt stopp
Vi har gjort så mycket genom alla åren tillsammans. 

Och anledningen till att kryssning och övernattning går bort, är för att dels är det dyrare än 500 kr och dels har vi djuren med att tänka på :) 

Det är liksom öppet för väldigt mycket fortfarande även om man tar bort övernattningar liksom och inte dricker alkohol :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

SoulPain
1/16/20, 12:23 PM
#3

Eftersom ni gjort så mycket som du säger och du nu söker efter andras inspiration till mera saker att göra, så kommer denna frågan återkomma till dig varje år tills du bara tycker alla hjärtans dag är en jobbig "julklapp" du inte vet skall innehålla.

Så vad ni istället kanske borde göra är att forma den till en en dag ni gör något speciellt på som ni bara gör under den dagen på hela året, så ni typ ser fram emot det hela övriga året. 

Det kan vara en speciell uppvaktning i stil med "vår bröllopsdag" det kan vara vara att ni åker iväg till en speciell plats i närheten och bara njuter av varandras sällskap till 100% utan mobiler, eller ta något av det ni gjort genom åren som du upplever som mest innehållsrikt och låt det bli ert event för den dagen.

Give a man a fish and you feed him for a day. Teach a man to fish and you feed him for a lifetime - Lao Tzu

Fridaaaa
1/16/20, 1:02 PM
#4

#3  Det är svårt att komma på något som garanterat skulle kunna ske varje år
Det vi har varje år är att vi tar hem god mat och kollar på film efter det med tända ljus :)

Vad har jag sagt att vi gör?  Varken övernattning, något med alkohol  eller kryssning är något vi brukar göra :)

Nu vill jag enbart ha svar på frågan tack - och inga andra kommenterar  :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
1/16/20, 1:30 PM
#5

#4 Tycker faktiskt att du fick ett jättefint förslag där från soulpain. Jag tänker faktiskt stjäla idén och tillsammans med min man försöka komma på något vi kan göra varje år, så långt det går. :)

Åsa S
1/16/20, 1:47 PM
#6

Jag tycker också det var en god ide att göra samma sak varje år om man nu vill fira man måste ju inte göra det så komplicerat. Du kan ju göra lite annorlunda iår och skippa filmen då sitter man mest bara och glor, fixa en udda picknik på udda ställe eller med nått tema, spela nått kul spel ihop, gör ett pysselprojekt ihop eller nått annat då ni verkligen umgås etc.

Annons:
Fridaaaa
1/16/20, 2:09 PM
#7

#6 Nej vi vill se film efter maten :) Då vi äter vid 19 tiden, så är skönt att ta det lugnt då. Vi brukar se film eller spela då  - och kommer göra iår med.

----

Nu söker jag tips att göra iår. Inte intresserad av att göra samma varje år - då vi redan har samma med maten och så efter. Plus att vi jobbar olika = inte säkert att det fungerar den dagen

---

Vill enbart ha tips tack på vad vi kan hitta på denna alla hjärtans dag :)  tack på förhand! :)

Vi är inte intresseadade av pysslande, grejer hemma och så, utan lite extra den dagen :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mitchika
1/16/20, 4:03 PM
#8

Jag har ett förslag som kanske inte riktigt är ett förslag, men som är något jag gärna hade gjort om jag hade en partner eller någon att fira Alla Hjärtans Dag med. Ni har ju romantikdelen fixad med middag och film, så mitt förslag är: 

Gör någonting som ni aldrig har gjort förut. 😃

Spelar ingen roll vad det är, bara det är något ni aldrig har prövat eller gjort ihop tidigare. Gå utanför er comfort zone! Verkar något tråkigt eller inte som er grej? Strunta i det och prova ändå med öppet sinne så att ni vet en gång för alla. Livet är alldeles för kort för att inte testa nya saker. Att bonda tillsammans över nya upplevelser är fantastiskt, oavsett hur bra eller dålig upplevelsen blir i slutändan. 

Var det fantastiskt kul så har man upptäckt något nytt man gillar eller rentutav älskar. Var det hemskt och det tråkigaste i världen kan man skratta åt det tillsammans efteråt och få en rolig historia på köpet. Allt handlar om vilken inställning man har till det. Ingen tid är bortslösad när man spenderar den tillsammans. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Fridaaaa
1/17/20, 7:35 AM
#9

#8 Svårt att komma på bara som finns här. Och som vi har råd med.
Nollad där på ideer faktiskt. Kör nog hellre på den ideen en annan dag,  När vi har bättre möjlighet ekonomiskt och tidsmässigt - så är bra idee till annan gång :)

Nja sista håller jag inte helt med om. Det finns pengar och tid som slösas på vissa saker oavsett vem man är med enligt mig. Alla gillar inte allting och då spelar det ingen roll vem man är med. MEn sån är jag - andra tänker annat :)  Jag tex skulle aldrig göra äventyrsbana ute uppe i luften, eller köra racerbilar eller köra paintball. Oavsett vem jag är med.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mostermimma
1/17/20, 8:09 AM
#10

du vill ha något tips på något ni kan göra på dagen innan middag och film vid 19-tiden? Jobbar ni innan eller är ni lediga hela dagen?

Fridaaaa
1/17/20, 12:57 PM
#11

#10 Inte dagen innan utan samma dag, efter kl 16 :) 
Sambon jobbar innan, jag vet inte ännu.  Därav efter 16 :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[westerlind]
1/17/20, 1:15 PM
#12

Med barn: måla. Rulla ut ett stort papper, alla kan måla tillsammans. Gå i skogen, gå på skattjakt (ni kanske kan gömma varsin grej?). Chokladprovning hemma (nån köper och fixar), eller alkofri ölprovning hemma. Spela sällskapsspel, lägga pussel (beställ hem ett med en bild på er?). Utan barn: parmassage (om man kan hitta en billig deal), åka och bada/spa, gå på klubb (om man gillar sånt), Lasergame, bowling.

Fridaaaa
1/17/20, 3:37 PM
#13

#12 Tack men som det står i inlägget: ingenting ute då det är mörkt :) 
Chokladprovning ev skulle gå :) 

Dessvärre kostar spa och sånt betydligt mer än 500 kr för båda
Ingenting med alkohol (vet att det finns alkoholfritt även på klubb men jag gillar inte såna miljöer med massa fulla och trångt) 

Bowling skulle fungera med :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Elsevin
1/18/20, 11:48 AM
#14

Har du kollat vad bara ett inträde till spa kostar runt där ni bor? Häromkring (mellansverige) finns det ställen som kostar 200-250kr/person i alla fall :) Alkoholfri vinprovning hemma med chokladdoppade jordgubbar som tilltugg? :)

Fridaaaa
1/19/20, 10:51 AM
#15

#14  Ja det kostar mer än 500 kr för båda. Samt svårt med bara typ 3-4 timmars efter kl 16

Jag dricker inte vin eller liknande. Tack ändå :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[westerlind]
1/19/20, 6:31 PM
#16

Måste det vara på just alla hjärtans dag då? Om ja, kanske ni kan ta ett bad/dusch hemma, göra ansiktsmask hemma, gör en god alkofri drink och äta chokladdoppade jordgubbar (eller vatten till eller vad ni nu vill). Ni kan göra en skattjakt hemma om ni inte vill gå ut, gör små ledtrådar eller varsin karta. Eller välj ut några ställen på typ Google Earth och kör er eget ”på spåret”. Gör en scrapbook/fotobok tillsammans. Gör en sån där DIY-ljushållare med era händer (med typ cement eller vad det nu är).

[westerlind]
1/19/20, 6:33 PM
#17

Och just det, behöver ju inte vara ett renodlat spa. Större badhus (och kanske vissa gym?) har ofta en relax-avdelning med typ bubbelpool, bastu, lugnt och skönt. Där jag bor finns det, inträde ca 250kr.

Fridaaaa
1/19/20, 6:59 PM
#18

#16 ja annars blir det inte firande av alla hjärtans dag enligt mig :) 
Vi ska äta middag så gärna ingenting med sånt man äter, för då kommer jag aldrig orka äta middag sen haha!

tack men inte intresserad av pyssel och sånt. 

Gärna helst något som inte är hemma - inget måste men hade varit roligare :) 
De har itne relaxavdelning här, bastu är separat med omklädningsrummen och så på vårt närmaste. Kollat lite redan nämligen. Annars hade det varit trevligt :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[westerlind]
1/19/20, 7:09 PM
#19

Okej, då idedroppar jag bara saker som inte är hemma och som inte har med mat att göra och som inte kostar så mycket. Lasergame, escape room, kolla om det finns någon stand-up eller liknande nära, gå på museum/utställning, konsert, spela biljard, arkadhall, gå och dansa, åka skridskor i inomhushall, testa pistolskytte/pilbåge/fäktning, se om ni kan låna varsin häst, åk inlines inomhus, gå och träna tillsammans (hyr en pt?), spela boule, bingo, klättra inomhus.

Fridaaaa
1/20/20, 1:12 PM
#20

Dessvärre blir det inget firande alla hjärtands dag då jag måste jobba kvällstur då :( Så det sket sig tyvärr :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[westerlind]
1/20/20, 5:28 PM
#21

Då får ni fira en annan dag eller spara tipsen till nästa år.

Herveaux
1/21/20, 7:07 AM
#22

…smyger in och stjäl #8's tips… 😇


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

mostermimma
1/21/20, 8:46 AM
#23

#11 det var så jag menade, men det blev otydligt i text. 

Tråkigt att du behövde jobba nu då, men kanske fira i efterhand på helgen?

Mitchika
1/21/20, 1:57 PM
#24

#22 Stjäl på bara. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Fridaaaa
1/21/20, 5:30 PM
#25

#23 Jobbar hela helgen så hinns inte med tyvärr

#21 Jag jobbar hela helgen, så blir inte av,  så blir firande nästa år.
Däremot fungerar vissa tips som "dejter" längre fram :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: