Annons:
Etikettvänskap
Läst 1757 ggr
Anonymos
1/23/20, 4:54 PM

Hjälp med bekant! Hur umgås man?

Hejsan! Är en ung tjej som under hela uppväxten blivit mobbad, utstött eller utfryst! Har under tonåren och efter gymnasiet hittat vänner. Två fantastiska, äkta vänner, och några som knappt visat intresse för mig när jag behövt dem. Well… Jag ska så småningom få besök av en bekant till mig som jag hoppas kan bli kompis med. Personen ska komma hem till mig & jag är så nervös! Jag vet inte hur jag ska bete mig & det värsta: Hur umgås man??? Snälla! Berätta. Ge mig tips :) Vill verkligen inte förstöra något, få den personen att tycka det är tråkigt att umgås med mig. Jag ser ju så fram emot detta!

/Anonymos

Annons:
Ghostling
1/23/20, 4:59 PM
#1

Fika, spela, titta på tv och prata, promenad etc. Här ni gemensamma intressen?

MonicaLagerquist
1/23/20, 5:00 PM
#2

Försök slappna av och var dig själv. Bjud på en kopp the och ta det därifrån.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
1/23/20, 5:37 PM
#3

Kan du inte tala om att du är nervös så kanske "isen bryts"?  Din bekant kanske är lika nervös på sitt sätt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sindri
1/23/20, 7:19 PM
#4

Gör inte upp något schema, det gör bara att du får förväntningar och det blir krystat, ungefär som när killar försökte ragga efter tips i FIB/Aktuellt.
Du skall inte försöka vara någon du inte är. Om personen inte kommer överens med den du är så är det tyvärr inget att bygga på.

sp0ngeb0b
1/28/20, 9:55 AM
#5

Gör inte upp något schema precis som de andra säger, men man kan ju ändå tänka ut lite saker att göra eller säga, ifall det skulle bli väldigt tyst. Jag brukar försöka tänka så i alla fall. Jag får i alla fall total hjärnsläpp om det blir väldigt tyst och stelt. Så att bara ha tänkt ut saker i förväg kan ju vara skönt. Annars funkar ju standardsaker som att fråga om skola/jobb, familj/sambo/barn, husdjur osv som kan få igång ett samtalsämne.

Ett annat bra tips är att spela något sällskapsspel. Jag tycker det är en bra sak när man inte känner varandra så bra, då man får prata och lära känna varandra, samtidigt som det inte är så stor risk för pinsam tystnad då man faktiskt är mitt uppe i spelet och där förmodligen finns saker att prata om hela tiden.

Upp till toppen
Annons: