Annons:
Etikettjobbet
Läst 1561 ggr
Mia-45
2020-02-05 09:33

Räknas man inte som sjuk?

Vill bara skriva av mej egentligen lite. 

Men är så jäkla besviken…Har vart sjukskriven nu till och från och på olika grader sedan i förra våren.
Inte ETT ljud från arbetskollegorna.
Inte ETT!!!
Det känns som om jag adrig jobbat där eller ens finns till.
Mycket besviken då jag har hängt med sedan starten på det bygget. 
Jag har byggt upp labbet.
Men det var tydligen inte värt någonting!
Hade nån av de andra vart långtidssjukskriven hade jag hört av mej tll den med jämna mellanrum för att höra hur de mår.
Men nu är väl den ena SSK nöjd när hon fått bort den sista uskan på jobbet.
Det satt hon och sa i lunchrummet en dag till alla de andra när jag hade gått ur.
Då sa hon att det vore bättre om vi bara hade SSK här och inte uskor.
Näää..det märks vilka som är ens sanna vänner när man blir sjuk…även bland kollegorna.
Vi uskor gör ett precis lika bra arbete som SSK:na. 
Att bara ens säga så tycker jag tyder på brist på respekt. 
Fyllde år igår och det var bara de uskor som slutat som grattade. 
INGEN från jobbet av de som är kvar. Jag grattar de när nån av de fyller år. Tycker det tillhör. 

I september  jobbade jag 3 timmar per dag. Jag hade jättemycket jag skulle hinna med på de timmarna. 
Missade då att läsa jobbmail ordentligt eftersom jag hade allt annat att ta hand om. 
Visade sej sen att jag hade missat ett mail som hade gått ut i augusti (då vart jag sjukskriven på 100% och kunde inte läsa jobbmailen hemifrån) till oss alla om en tillställning som alla på jobbet vart bjudna på. När det kom ut bilder på FB så frågade jag vad detta var för fest. 
Kunde då ingen av mina kollegor ha frågat om jag skulle gå eller om jag ens hade läst detta mail? Näää…ingen sa någonting om detta. Inte ens när jag jobbade 3 timmar. 
Jullunch kom….och 3 timmar innan ett APT-möte så frågade en uska som vart timanställd bara om jag skulle gå på det. Va??? 
Inte ens det kunde de ha förvanat om tidigare.
Sen får jag skäll av chefen för att jag inte gått på APT-möterna. När tacka 17 för det då jag mådde så dåligt så 3 timmars arbetdag knäckte mej.  Och dessa möten var alltid sent på efteriddagen. 
När jag skulle ha mina saker i mitt skåp då fanns inget kvar. Mina kläder var borta och alla mina saker jag hade haft där. 
Jag frågade vart de hade tagit vägen men då sa de bara fråga den eller den. 
Snacka om respektlöst. (vi har privata skåp) 

Men det som svider mest är att det känns som om jag är kastad på sopptippen. Ingen att bry sej om.

Annons:
Sabah
2020-02-05 19:29
#1

Ingen bra känsla att ha när man går hemma. Att känna sig oönskad tär på en! Man behöver all kraft till att bli frisk! Konstig inställning på ditt arbete där de verkar ha räknat bort dig helt, du är ju anställd där och ska då behandlas därefter även om du är sjukskriven. Du är en medmänniska med känslor! Varken din chef eller dina kollegor verkar hysa någon medkänsla. Lite omtanke kostar så lite! Stor grattiskram i efterskott! ❤️


💖🧡💛💚💙💜

Mia-45
2020-02-05 19:49
#2

Sabah

Ja precis så känner jag mej. Oönskad och bortglömd. 
Det svider kan jag säga för jag trodde ändå att jag vart lite saknad. Vi hade det ju så bra ihop allihop när jag kunde jobba…..men där ser man. 
Chefen bryr sej inte heller nämnvärt då han inte frågar hur det är och hur vi nu ska gå vidare. Det är JAG som fått komma med förslag på en rehab-plan. Det är JAG som fått kontakta FK inför detta. Det är AG som ska fixa det. Inte den sjuka. 
Tack ❤️

Åsa S
2020-02-05 21:25
#3

Va det tog alla saker i ditt skåp? När företaget köpte ut några på mitt jobb så fick vi inte tömma deras skåp enligt facket så är det ett lagbrott att gå in och plocka ut saker i ett personligt skåp på jobbet även om skåpet ägs av företaget så detta ska du definitivt ta upp med facket och ev. polisanmäla, enligt facket på mitt jobb var det att likställa med hemfridsbrott, vi var tvungna att släppa in de utköpta medarbetarna på arbetsplatsen som fick tömma sina skåp under övervakning.

Mia-45
2020-02-06 09:24
#4

Åsa

Japp…det hade plockat ut allt. Mina kläder som jag dels köpt några själv och 3 par uppsydda byxor som ingen mer än jag använder eftersom jag är kortast.
Min namnbricka och mitt siths-kort låg på hyllan i skåpet men pennor, sax, tejp och sånna saker vart borta. 
Jag sa till den ena uskan innan hon slutade att hon fick plcoka fram alla mina kläder och hänga tillbaka i mitt skåp. De ska finnas där när jag ska börja jobba igen. 
Gör ingen polisanälan men jag sa till de att detta var kränkande och att de var precis som att de ville ta bort allt som var jag.

Draken
2020-02-07 09:42
#5

Jag fattar inte att de kan bete sig på detta viset, det är horribelt tycker jag :(  Du kanske har jobbat där länge också.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mia-45
2020-02-07 10:07
#6

#5 Jag har varit där längst av de. Jag vart med från starten och "byggt" upp det.

Annons:
Draken
2020-02-07 11:35
#7

Kan ju vara därför de är så ointressanta, tyvärr så är det många som inte vill ha "konkurrensen" från de som varit med från början.

Vill absolut inte göra dig mer ledsen nu, men det kan ju vara så att om du är den sista av "de gamla" så kanske de tycker att det är ganska skönt att du inte är där och kan "styra och ställa". Idiotiskt enligt mig, men många är funtade på det sättet.

Tycker iaf att det är helt sjukt att de kan bete sig på detta vis 😢

Skickar styrkekramar 🤗

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mia-45
2020-02-07 14:39
#8

Rovfisk.
Jag blir inte ledsen av det du skriver. Det är lite så jag tror det är med. Den ena SSK:n vräkte ju ur sej till alla när jag hade gått ut från lunchrummet, att det vore bättre om det bara var SSK som jobbade där. 
Har märkt de tendenserna på henne när vi jobbat ihop. 
Men tycker ändå det är skittråkigt. 

Kram tebaka 🌺

Draken
2020-02-08 15:46
#9

Det var inte min mening att göra dig ledsen.

Min ena kompis råkade ut för samma sak, och där handlade det om att de ville "bli av" med henne eftersom hon lade sig i när de ville ändra massa saker.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mia-45
2020-02-08 17:02
#10

Rovfisk

Jag blev inte ledsen av det du skrev. Har själv tänkt i de banorna. 
Jag lade mej aldrig i om de ville ändra på saker och ting. Vi var ett bra gäng som ändrade och donade ihop. Men jag tror att denna SSK som sagt att vi uskor skulle bort vart avundsjuk då jag var poppis bland patienterna eftersom jag ändå haft hand om de i två år innan henne. 
Och att jag, utan att skryta, var mycket duktigare än henne på att ta prover. 
Den medicinska sekreteraren och hon gick inte ihop. Och hon sa att hon hörde att denna SSK satt och snackade skit om alla med vår chef. 

Jag får inte reda på vad som händer på jobbet alls. 
Men jag bryr mej inte om det just  nu då jag ska arbetspröva framöver på kliniken här i stan. Inte på det stället som jag egentligen är stationerad på. 
Ska se hur mycket jag klarar av.

Draken
2020-02-09 11:15
#11

Hoppas att din arbetsprövning blir bra, att du blir väl mottagen och att personalen är trevliga med dig 🤗

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Madde
2020-02-09 21:19
#12

En fundering. Har du pratat med din chef om att du vill bli uppdaterad om vad som händer på jobbet om det tex kommer någon fest, APT mm?

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Mia-45
2020-02-10 09:28
#13

#12 Självklart. Och jag har även sagt det till mina kollegor.

Annons:
Upp till toppen
Annons: