Annons:
Etikettförhållande
Läst 697 ggr
KaydeN
2/12/20, 5:51 PM

Manipulerande?

Hej, vet inte riktigt vart jag ska vända mig för att få råd och en syn från ett annat perspektiv. Jag har en kille sedan 1 år tillbaka. Vi bor 80 mil från varandra så i början åkte han till mig 2 veckor i månaden då jag hade jobb och gård att ta hand om. Nu har jag flyttat därifrån gården och jobbar enbart på timmar så nu är jag den som åker till honom istället. Nu till problemet. Vi båda är gamers, vi träffades på detta sättet. När han var hos mig fick han gärna låna min dator och spela non stop, då jag inte ville att han skulle känna sig uttråkad. Vi spelade på den tiden samma spel och båda spelade på fritiden tillsammans en hel del. Efter ett tag slutade han spela vårt gemensamma spel och har därefter betett sig som om jag måste lägga ner det också. Då detta är mitt största intresse på fritiden så vill jag såklart fortsätta spela, men nu när jag är hos honom så får jag inte spela för honom(trots att han sa innan att det är hur okej som helst för mig att låna datorn när som helst), för när jag är hos honom så är det gemensam tid som gäller. Oavsett om vi vaknar upp tillsammans och spenderat hela förmiddagen och eftermiddagen så FÅR jag inte spela för honom på kvällen. Men hemma hos mig var jag hur generös som helst mot honom? Detta manipulerande beteendet finns i andra situationer också. Han är från en annan kultur än jag, men jag tolererar inte manipulation och enbart att hans ord gäller. Har pratat om detta upprepande gånger, men han blir lika sig varje gång jag ens nämner att jag hade uppskattat en 30 minuter framför datorn. Även när jag är hemma hos mig så blir han likt förbannad varje gång han ser att jag är online för att "om du spelar kan du lika gärna smsa eller prata med mig istället". Detta beteendet har INTE varit ett problem när han spelade samma spel och vi spelade tillsammans. Även om vi kan vara konstant med varandra i 3 dagar så är det fortfarande inte nog, han vill bara ha mig borta från datorn….

Annons:
Herveaux
2/12/20, 5:58 PM
#1

Är detta samma snubbe du skrev om tidigare

Jag ska fatta mig kort: Lämna. Nu!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Honestyisdead
2/12/20, 6:24 PM
#2

Varför accepterar du det alls?

KaydeN
2/12/20, 9:44 PM
#3

#1 ja det är samma kille tyvärr. Tog inte råden att lämna då.. var för svag men nu äntligen tog jag modet att åka. Sover på hotell inatt och imorgon går buss hem till Sverige, fy vad skönt!!

KaydeN
2/12/20, 9:45 PM
#4

#2 har testat sätts ner gränser på alla tänkbara sätt för att ge han en chans att ändra sig, men ja det har inte funkat.. vet inte hur jag stått ut men som sagt så är jag på g hem till Sverige :)

Honestyisdead
2/12/20, 9:49 PM
#5

#4 Bra att du äntligen hittade kraften till det! Trevlig resa :)

Herveaux
2/12/20, 9:50 PM
#6

#3 Så jäkla bra gjort av dig! 🏆


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Upp till toppen
Annons: