Annons:
Etikettgrannar
Läst 1093 ggr
Mia-45
2020-03-04 10:24

Granne överdos

Har en granne där hennes kille tog en överdos nu natten till måndag. 
Min andra granne ovanför hade hört att det vart bråk där mitt i natten. Jag hörde absolut ingenting då jag sov konstigt nog. 
Min granne ovanför hade fått veta att tjejen i den lägenheten hade gått till sin tjejkompis för att sova då bråket började. Var en kille till inblandad, som jag fattade det som. 
På morgonen såg vi ambulans komma med blåljus och vart där inne i över en timme. Vi trodde ju det värsta och var oroliga som tusan. 
Så min granne ovanför och jag messade med varandra och då talade hon om för mej vad hon visste om detta. 
Veckorna innan detta så har det varit lite bråk hos denna grannen. 
Tjejen som bor där detta hände har en liten flicka på 1 år. Där brukar lill-flickans farmor vara och hjälpa till ofta. 
Farmorn kom också hit när hon fick veta vad som hänt och blev ju också så klart orolig. 
När hon hade åkt sedan så messar hon mej och frågade vad som  hade föranlett till detta hemska. Jag skrev det min andra granne hade skrivit till mej, till henne. 
Och att jag sedan inte visste mer om det. 
Igår så fick jag skit av tjejen som bor i lägenheten detta hände i att jag ska ge fan i att prata med farmorn. Öhhhh va?
Och hon frågade om det var jag som hade gjort en orosanmälan. 
Vilket jag inte hade då jag visste så lite om detta. 
Hon fortsatte att skriva att det jag hade skrivit till flickans farmor bara var skit, sånt som inte var sant. Och att flickans farmor ville ta hennes barn i från henne och bara väntade på att saker ska hända så hon får som hon vill. 
Men herregud! Jag känner dessa människor och de är inte sånna. Farmorn har ju bara hjälpt till för att tjejen inte kan ta hand om flickan ordentligt. Hon har ju själv bett farmorn om hjälp. 
Så nu har flickan skrivit att jag inte får ha kontakt med farmorn. 
Men det betsämmer väl inte hon?

Gjorde jag fel som skrev det jag visste till farmorn? Jag skrev bara sanningen och inget hittepå. Som flickan påstår att jag gjort. 
OCH…ska det fortsätta så här så är det verkligen en orosanmälan som ska till. 

Det gick bra med killen som tagit en överdos. Ambulansfolket hade slängt in han i duchen för att få liv i han. Och han gick själv ut till ambulansen.

Annons:
taxarärbäst
2020-03-04 14:26
#1

Jag skulle ha gjort exakt samma sak som dig! Inget du gjorde är fel (enligt mig)

Mia-45
2020-03-04 14:31
#2

Tack taxarärbäst.

Jag har funderat på detta nu sedan igår och har dåligt samvete. 
Men jag vet egentligen att jag inte behöver ha det. 
tydligen fattar hon inte att vi blev oroliga allihop och att det var för hennes bästa jag berättade vad jag visste till farmorn. 
Nu får jag skit för att jag berättat det som inte är sant….enligt henne. 
Allt är sant…det är ju detta jag blir så förbannad över att bli anklagad för nåt jag inte gjort.

taxarärbäst
2020-03-04 15:00
#3

#2 du ska va stolt! Du gjorde det som du kände va rätt! Inte ditt problem att mamman tycker att du gjorde fel kanske barnet får ett tryggare hem med farmor

Mia-45
2020-03-04 16:05
#4

#3 Fick sms nyss igen från flickan med barnet. Och hon frågar igen vad det är jag skrivit till farmorn. Och att jag sagt att farmorn vill ta över flickan ifrån henne. 
Det är ju hennes misstankar…inte mina. 
Och jag sade detta till farmorn så hon vet vad flickan går omkring och tror. 
Nu kan de reda ut detta själva och få en bättre relation. 
Blir så trött.

Draken
2020-03-05 15:05
#5

Du gjorde alldeles rätt. Jag skulle ha gjort samma sak.

Bry dig inte om mamman till barnet, barn skall inte behöva bo i ett hem där det förekommer droger.

🤗

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Devya]
2020-03-06 12:54
#6

Ärligt talat så skulle jag inte ha lagt mig i. Du fick ju veta allt genom någon annan så du skulle hänvisat till den personen istället för att låta det gå från mun till mun. Jag är noga med att inte blanda mig om jag inte sett och hört allt själv.🙈

Annons:
Mia-45
2020-03-06 12:59
#7

#6 Tänker göra så i fortsättningen. Kommer de och ber om hjälp med något eller vill ha tips om min hyresvärd så får de sköta det själva.

[Devya]
2020-03-06 13:20
#8

#7 Det är bra det. :) Låt de andra sköta det själva. Endast om du själv blir vittne till något så kan du ju bestämma hur du vill göra men om inte är det bäst att inte blanda sig i. Du behöver inte all extra drama med tanke på allt du har varit med om på sistone!♡

Mia-45
2020-03-06 13:24
#9

Fast det har hänt saker här innan som jag vart vittne till som härrör till denna granne. Gällde visserligen inte det som skedde nu men som ändå hänger ihop. Det har varit bråk där innan för några veckor sedan och detta fömedlade jag till farmorn eftersom hon frågade då hon är rädd om lillflickan och hennes hemmiljö. 
Men jag har lagt ner detta. De för sköta sej själva i fortsättningen.

S.L
2020-03-11 11:13
#10

När barn finns med i bilden så ska man bry sig. Jag har själv ringt polis och soc när fd granne var missbrukare med ett barn. Det jag inte fattar är att missbrukare får ha sina barn permanent. Soc är flata vågar inte kräva saker, betalar missbruket hyra mm Barnen blir lidande och vilka utsikter har barnen?

[Devya]
2020-03-11 11:47
#11

#10 Om man är själv vittne till en händelse så absolut. Om man bara för vidare det en person har sagt till en så blir det genast knepigare.

Mia-45
2020-03-11 13:30
#12

Som sagt så har det hänt lite saker innan dennna händelse som jag varit vittne till. 
Mamman till flickan tar inga droger men hon umgås med de som gör det.

Upp till toppen
Annons: