Annons:
Etikettförhållande
Läst 3343 ggr
nimo_9054
3/19/20, 10:48 AM

Att ta en paus

För ett år sen träffade jag min nuvarande pojkvän. Vi bor inte ihop, men bor 1 km ifrån varandra så vi ses väldigt ofta. Jag har tyckt att vi har haft det så bra och jag har varit så lycklig. 

Från ingenstans berättar han nu att han är osäker på vårt förhållande, att det förändrats för honom hur han känner. Att han inte längtar lika mycket till när vi ses att han inte känner "wow" när han ser mig. Att han tröttnat lite på mig sexuellt och att allting blivit lite avdankat liksom. Jag har försökt berätta att det är naturligt att saker och ting förändras, vi är inte nykära längre och försöker ju fixa en vardag ihop. 

Han vill ha en paus nu i 2 veckor och jag vet inte var jag står, vad jag ska känna, tycka och tänka. Jag älskar honom och vill inte vara utan honom, men jag vill inte gå och hoppas på att det ska bli bra igen för att sen få ett nytt uppbrott. det gör ont att tänka på att vi inte ska höras av på 2 veckor och det blir ju som att vi gör slut en gång nu och sen kanske en till gång efter pausen. Vad ska jag göra?

Annons:
Herveaux
3/19/20, 12:03 PM
#1

Hade min partner sagt samma sak till mig så hade jag tackat för mig och lämnat relationen. För mig är "vill ta en paus" den feges sätt att göra slut alt. den kåtes att få en chans att ligga runt för att sen komma tillbaka till relationen när det passar.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Honestyisdead
3/19/20, 1:25 PM
#2

Jag håller med #1.

[Justde_]
3/19/20, 2:07 PM
#3

Håller också med #1 ! Aldrig heller hört om att någon relation blivit bra efter en paus och är ändå 35 år gammal! Och tröttnar man redan efter 1 år så hur ska det gå efter 10 år ?

[Justde_]
3/19/20, 2:07 PM
#4

Håller också med #1 ! Aldrig heller hört om att någon relation blivit bra efter en paus och är ändå 35 år gammal! Och tröttnar man redan efter 1 år så hur ska det gå efter 10 år ?

Maria
3/19/20, 3:01 PM
#5

Jag skulle tolka det som han redan har gjort slut fast bara på ett fegare sätt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

S.L
3/19/20, 10:30 PM
#6

Även jag tror inte på pausa i ett förhållande. Ärligt så tycker jag det är jävligt fegt har man ångerrätten på sin sida mer då? Nä jag hade sagt känner du så behövs ingen paus i 2 veckor. Sårad hade man blivit men här sjuts den på i 2 veckor och dessa två veckor blir bara kaos inombords.

Annons:
nimo_9054
3/20/20, 12:06 PM
#7

Förstår vad ni menar och håller med, men det är inte så lätt att istället bli den som tackar nej till pausen och gör slut. Jag älskar honom och vill bara att allt ska bli som förut, klarar nog inte av att göra slut. Önskar det fanns något jag kunde göra Vi är överens om att vi fortfarande är exklusiva under pausen så han ska inte testa om gräset är grönare på andra sidan utan bara om han har känslor kvar för mig, det litar jag på

Honestyisdead
3/20/20, 8:50 PM
#8

#7 Och hur vet man om man har känslor kvar om man inte träffar personen?

nimo_9054
3/20/20, 9:29 PM
#9

#8 om man känner saknad eller likgiltihet

Honestyisdead
3/20/20, 10:03 PM
#10

#9 Saknad känner de flesta när de är ensamma om de är vana vid sällskapet, det betyder inte kärlek tyvärr.

[Devya]
3/21/20, 8:10 AM
#11

Lite naivt låter det om du faktiskt litar på att han kommer att hålla sig trogen under pausen. Du kunde ju inte lita på att han ens hade känslor för dig. Om accepterar att bli nedtrampad och behandlad på det här viset så kommer han aldrig att respektera dig. Han vet då att han kan behandla dig hursomhelst och du kommer att finnas där för honom då han får det tråkigt. Jag skulle aldrig acceptera något sådant där. Det skulle vara alltför förnedrande. Jag skulle gå vidare. Jag skulle vilja ha någon som faktiskt visste att de ville ha mig.🤷‍♀️

Sarah
3/21/20, 9:21 AM
#12

Paus = nej nej. Ska du sitta och vänta på att han vågar göra slut på riktigt? Paus är bara den feges sätt att dra sig ur en relation. Kanske fortsätter ni efter pausen, men det ändrar ingenting. Hans känslor är inte rätt och han kommer göra slut senare. Jag och min kille gjorde slut. Sen blev vi tillsammans igen drygt ett år senare. Vi hade båda andra partners då vi var isär. Det är 10 år sedan och vi är fortfarande tillsammans. Vill båda hitta tillbaka igen så gör man det, men paus är inte vägen att gå.

nimo_9054
4/3/20, 12:17 PM
#13

Pausen tog slut och när vi sågs och pratade efter det så hade han visst saknat mig men var fortfarande osäker på vad han ville. Han pratade om dom små egenskaperna och sa att han funderar på ifall det kanske finns någon annan tjej därute, någon bättre som har dom egenskaperna.

Samtidigt som han är rädd för att kasta bort det vi har eftersom att vi egentligen har det bra, och att han kanske ångrar sig senare om han inte skulle hitta någon bättre.

Lite svårt för mig nu att veta vad jag ska göra. Vill ju gärna ge honom mer tid samtidigt som jag inte vill vara ett andrahandsval.

Annons:
Herveaux
4/3/20, 12:20 PM
#14

#13 Men jisses, ja med den inställning kommer han nog aldrig hitta en partner eftersom det alltid kan finnas någon bättre. 

Usch, som sagt, hade min partner sagt sådär så hade jag utan tvekan lämnat på fläcken. Mig är man inte tillsammans med tills något bättre dyker upp. Punkt.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Honestyisdead
4/3/20, 12:25 PM
#15

#13 Men usch. Du förtjänar bättre. Någon som älskar hela dig och inte längtar efter annat. Och detta efter bara ett år! Acceptera inte att behandlas på det viset!

nimo_9054
4/3/20, 12:29 PM
#16

#14 #15 håller med er. blir nästan lite arg när jag tänker på att han faktiskt sa så till mig, och helt gravallvarligt också. "du kanske inte är den bästa jag kan få men jag kan väl behålla dig tills jag hittar något bättre"

jag vill också göra slut nu och känner att mina känsllor svalnat pga det här. men vill inte heller lämna och vara ensam nu i coronatider när jag ändå inte kommer kunna träffa någon annan.

Herveaux
4/3/20, 12:47 PM
#17

#16 Dejtande kan väl vänta? 
Att vara med nån som bryter ner en och förminskar en kan göra ordentlig skada.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Åsa S
4/3/20, 2:22 PM
#18

Det är inget farligt vara ensam det är bra lära sig vara själv då blir man mycket starkare och kan ställa krav på nästa förhållande och träffar man en sån där skitstövel igen kan man slänga ut honom med huvudet före snabbare då man vet att jag klarar mig själv och jag kommer inte ta nån skit från en sån

Sarah
4/3/20, 11:51 PM
#19

Men kom igen. Lämna genast. Man behöver inte hitta ngn nu direkt. Det kan vara tungt att sitta själv, men också nyttigt.

S.L
4/4/20, 12:18 AM
#20

16. Så du måste behålla en skit för att du inte vill vara singel 👍 Jag hade verkligen inte sett det så ne tack å hej med denna skit. Och börjat kanske med en hobby som man funderat på innan landet står ju inte helt stilla trots coronatiden 😁 Bättre vara singel än ha en som hoppas hitta en "bätte tjej" undra om han anser sig vara den bästa för dig 🙊

Annons:
Caeli
4/4/20, 11:11 AM
#21

Men snälla, man måste inte ha en partner! Släng ut honom och använd tiden till att fundera över hur DU vill ha ditt liv. Om man inte vågar vara ensam riskerar man att gå på väldigt många smällar…

nimo_9054
4/4/20, 12:12 PM
#22

#19 #20 #21 Ni har en väldigt hånfull ton, som att jag är efterbliven som känner som jag gör. Tråkigt att behöva läsa såna svar, så jag kommer inte svara något mer i denna tråd nu.

taggigarosen
4/4/20, 12:53 PM
#23

Hoppas du gör slut med denna idiot. Riktigt illa behandlar han dig. Acceptera inte det!

🌺

Honestyisdead
4/4/20, 3:49 PM
#24

#22 Du har missförstått de där svaren. Dom är inte det minsta hånfulla.

[Devya]
4/4/20, 5:28 PM
#25

#22 Det är inte en hånfull ton. Folk är bara upprörda och tycker att du förtjänar bra mycket bättre!

Dioramabyggare
4/8/20, 9:43 PM
#26

Jag håller också med #1.

Retriever456
4/16/20, 9:02 PM
#27

Förstår att du inte vill svara mer i tråden, men jag vill bara säga att jag verkligen tycker du ska göra slut! Jag o mitt ex hade två pauser, efter ena pausen blev det inte sig riktigt likt efter, andra pausen avslutades med att vi gjorde slut. Jag förstår att det är svårt! Jag hade inte heller kunnat lämna i den situationen, för mig krävs det något starkare. Därför tog han intiativet o vi pratade om det och gjorde slut. Men jag hoppas att du finner styrkan att göra slut ändå, du förtjänar bättre!

Annons:
Retriever456
4/16/20, 9:04 PM
#28

Vill också bara säga till er som ts tyckte var hånfulla, det låter i mitt överstående inlägg att jag höll med, men jag tycker inte att ni var hånfulla. Vi är upprörda över att du förtjänar bättre ts!!

S.L
4/18/20, 9:15 PM
#29

Att vara ihop med en som letar efter "grönare gräs" kanske inte idag nu men om en vecka/månad. Jag anser att du är värd en som anser att du är guld värd du ör den finaste man kan leva med. ❤

Upp till toppen
Annons: